(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 20/1
  • № 20
  • № 19
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
10/16
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Травень , 2016/№ 17-18

Ремонт доріг: чи можливий за кошти селищного бюджету

http://tinyurl.com/y68dbm6f
Чи можна за рахунок селищного бюджету профінансувати поточний ремонт та утримання доріг державної власності, що пролягають в адміністративних межах населеного пункту і співпадають з вулицями селища, та тих, що знаходяться за межами селища?

Насамперед слід ознайомитися з основними поняттями, визначеними Законом України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 р. № 2862-IV (далі — Закон № 2862).

Автомобільна дорога — це лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів.

Вулиця — це автомобільна дорога, призначена для руху транспорту і пішоходів, прокладання наземних і підземних інженерних мереж у межах населених пунктів.

Орган управління — це орган, призначений для управління автомобільними дорогами (вулицями), забезпечення їх функціонування, розвитку та фінансування.

Автомобільні дороги поділяються на:

— автомобільні дороги загального користування;

— вулиці і дороги міст та інших населених пунктів;

— відомчі (технологічні) автомобільні дороги;

— автомобільні дороги на приватних територіях.

Автомобільні дороги загального користування є складовою Єдиної транспортної системи України і задовольняють потреби суспільства в автомобільних пасажирських і вантажних перевезеннях. Такі дороги перебувають у державній власності і не підлягають приватизації.

Автомобільні дороги загального користування поділяються на автомобільні дороги державного та місцевого значення.

Відповідно до ст. 16 Закону № 2862 вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами є одним із основних обов’язків органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів. Про це зазначено у ст. 19 Закону № 2862.

Крім того, згідно із ст. 21 Закону № 2862 органи місцевого самоврядування, що управляють функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, відповідають за:

1) стан вулиць і доріг міст та інших населених пунктів відповідно до діючих норм, у тому числі щодо безпеки руху транспортних засобів і пішоходів;

2) якість робіт з проектування, будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів;

3) розміщення технічних засобів організації дорожнього руху, об’єктів дорожнього сервісу та рекламоносіїв;

4) відшкодування збитків користувачам вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, що виникли через їх незадовільний стан, у порядку, визначеному законом.

Як визначено у ч. 1 п.п. «а» п. 1 ст. 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР (далі — Закон № 280), до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).

Тож коли дороги знаходяться у віданні відповідної сільської або селищної ради, то така рада може проводити відповідні ремонти за рахунок коштів місцевого бюджету.

На це свого часу звертало увагу ГоловКРУ у листі від 12.06.2009 р. № 07-14/735 (ср. 025069200). У цьому листі також зверталась увага на те, що кошти місцевого бюджету не повинні витрачатися на ремонт доріг, які знаходяться у віданні органу державного управління автомобільними дорогами загального користування.

Але з часів видання цього листа законодавство змінилося. Так, відповідно до змін, внесених у 2015 році до ст. 20 Закону № 2862 та ст. 31 Закону № 280, місцева рада може виділити кошти на ремонт доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення.

До речі, це ж підтверджується і нормами Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI.

Так, згідно з ч. «в» п.п. 10 п. 1 ст. 91 цього Кодексу до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, а також капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
ремонт доріг, селищний бюджет додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті