(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 16/1
  • № 16
  • № 15
  • № 14
  • № 13
  • № 12/1
  • № 12
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
10/16
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Травень , 2016/№ 17-18

Ремонт доріг: чи можливий за кошти селищного бюджету

Чи можна за рахунок селищного бюджету профінансувати поточний ремонт та утримання доріг державної власності, що пролягають в адміністративних межах населеного пункту і співпадають з вулицями селища, та тих, що знаходяться за межами селища?

Насамперед слід ознайомитися з основними поняттями, визначеними Законом України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 р. № 2862-IV (далі — Закон № 2862).

Автомобільна дорога — це лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів.

Вулиця — це автомобільна дорога, призначена для руху транспорту і пішоходів, прокладання наземних і підземних інженерних мереж у межах населених пунктів.

Орган управління — це орган, призначений для управління автомобільними дорогами (вулицями), забезпечення їх функціонування, розвитку та фінансування.

Автомобільні дороги поділяються на:

— автомобільні дороги загального користування;

— вулиці і дороги міст та інших населених пунктів;

— відомчі (технологічні) автомобільні дороги;

— автомобільні дороги на приватних територіях.

Автомобільні дороги загального користування є складовою Єдиної транспортної системи України і задовольняють потреби суспільства в автомобільних пасажирських і вантажних перевезеннях. Такі дороги перебувають у державній власності і не підлягають приватизації.

Автомобільні дороги загального користування поділяються на автомобільні дороги державного та місцевого значення.

Відповідно до ст. 16 Закону № 2862 вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами є одним із основних обов’язків органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів. Про це зазначено у ст. 19 Закону № 2862.

Крім того, згідно із ст. 21 Закону № 2862 органи місцевого самоврядування, що управляють функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, відповідають за:

1) стан вулиць і доріг міст та інших населених пунктів відповідно до діючих норм, у тому числі щодо безпеки руху транспортних засобів і пішоходів;

2) якість робіт з проектування, будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів;

3) розміщення технічних засобів організації дорожнього руху, об’єктів дорожнього сервісу та рекламоносіїв;

4) відшкодування збитків користувачам вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, що виникли через їх незадовільний стан, у порядку, визначеному законом.

Як визначено у ч. 1 п.п. «а» п. 1 ст. 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР (далі — Закон № 280), до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).

Тож коли дороги знаходяться у віданні відповідної сільської або селищної ради, то така рада може проводити відповідні ремонти за рахунок коштів місцевого бюджету.

На це свого часу звертало увагу ГоловКРУ у листі від 12.06.2009 р. № 07-14/735 (ср. 025069200). У цьому листі також зверталась увага на те, що кошти місцевого бюджету не повинні витрачатися на ремонт доріг, які знаходяться у віданні органу державного управління автомобільними дорогами загального користування.

Але з часів видання цього листа законодавство змінилося. Так, відповідно до змін, внесених у 2015 році до ст. 20 Закону № 2862 та ст. 31 Закону № 280, місцева рада може виділити кошти на ремонт доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення.

До речі, це ж підтверджується і нормами Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI.

Так, згідно з ч. «в» п.п. 10 п. 1 ст. 91 цього Кодексу до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, а також капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).

ремонт доріг, селищний бюджет додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті