Теми статей
Обрати теми

Дві бюджетні установи в одній будівлі: як розмежувати видатки

Станкус Тетяна, заступник головного редактора газети «Бюджетна бухгалтерія»
Сільська рада фінансує дві бюджетні установи: сільський будинок культури та сільську бібліотеку, які знаходяться в одній будівлі. У цій будівлі є лише один лічильник електроенергії. Оплата за всі комунальні послуги обох закладів здійснюється за кодом 110201 «Бібліотеки» і саме бібліо тека оплачує комунальні послуги усієї будівлі. У нас виникли сумніви щодо правильності цієї ситуації. Будь ласка, підкажіть, як вчинити за законом.

Описана у запитанні ситуація не є дивиною для сільської місцевості, адже окремих приміщень для всіх бюджетних установ не вистачає. Але в той же час це не є приводом для нерозмежування таких бюджетних установ як окремих юридичних осіб з фінансуванням та проведенням видатків за окремими кодами.

Нагадаємо: під час застосування кодів тимчасової класифікації видатків слід керуватися наказом Мінфіну «Про бюджетну класифікацію» від 14.01.2011 р. № 11.

Так, відповідно до Тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (з перехідною таблицею до функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету), затвердженої зазначеним наказом, для бібліотек передбачено код тимчасової класифікації видатків 110201 «Бібліотеки», а для будинків культури — код 110204 «Палаци і будинки культури, клуби та інші заклади клубного типу».

Саме за цими кодами має здійснюватися фінансування бібліотеки і будинку культури відповідно.

У вашому ж випадку спочатку було неправильно заплановано, а потім необґрунтовано профінансовано видатки будинку культури (на комунальні послуги) за кодом 110201 «Бібліотеки», адже за цим кодом мають здійснюватися видатки лише на утримання бібліотек і ніяких інших установ.

При цьому слід мати на увазі, що при проведенні ревізії фінансово-господарської діяльності фахівці Держаудитслужби будуть трактувати такі дії як порушення бюджетного законодавства, а саме — нецільове використання бюджетних коштів. Пояснимо чому.

Статтею 119 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають:

— бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет);

— напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі) або в порядку використання бюджетних коштів;

— бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).

У цьому випадку у кошторисі за кодом тимчасової класифікації видатків 110201 «Бібліотеки» передбачено кошти на утримання бібліотеки, а фактично вони були витрачені на утримання будинку культури, що не відповідає цілям, встановленим кошторисом.

У зв’язку з цим таке порушення фахівцями Держаудитслужби справедливо класифікуватиметься як нецільове використання бюджетних коштів.

Нагадаємо про відповідальність за таке порушення.

Посадові особи, з вини яких допущено порушення бюджетного законодавства, несуть цивільну, дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з законом. Про це зазначено у ст. 121 БКУ.

Порушення бюджетного законодавства, вчинене розпорядником чи одержувачем бюджетних коштів, може бути підставою для притягнення до відповідальності згідно з законами України його керівника чи інших відповідальних посадових осіб, залежно від характеру вчинених ними діянь.

Так, відповідно до ст. 16412 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X нецільове використання бюджетних коштів тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від 70 до 85 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1190 до 1445 грн.).

Порушення щодо нецільового використання бюджетних коштів, вчинене особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, тягне за собою накладення штрафу від 85 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1445 до 1700 грн.).

Як же розмежувати видатки на комунальні послуги та утримання будинку, якщо в будівлі є лише один лічильник електроенергії?

Насправді дуже просто, так само як і в випадку наявності орендарів. Тож кількість фактично спожитої електроенергії можна вирахувати виходячи з наявності та потужності електроприладів, кількість спожитого тепла — відповідно до займаних бюджетними установами площ, кількість спожитої води — за кількістю працюючих тощо.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі