Теми статей
Обрати теми

Внесення змін до рішення про місцевий бюджет

Маркович Галина, заступник директора Департаменту місцевих бюджетів — начальник управління планування місцевих бюджетів Міністерства фінансів України, заслужений економіст України, кандидат економічних наук
Обласне фінансове управління наполегливо рекомендує уточнити план по доходах на суму очікуваних надходжень до нашого місцевого бюджету до кінця року, хоча в липні цього року вже було зроблено уточнення на суму фактичного перевиконання бюджету. Чи не буде це порушенням бюджетного законодавства, адже в Бюджетному кодексі чітко прописано, що вносити зміни до бюджету можна лише на підставі офіційного висновку місцевого фінансового органу про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду?

Питання внесення змін до рішення про місцевий бюджет врегульовано ч. 7 та 8 ст. 78 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ).

Так, ч. 7 ст. 78 БКУ визначено, що зміни вносяться на підставі офіційного висновку місцевого фінансового органу про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду, про обсяг залишку коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень бюджетних установ) відповідного бюджету.

Такі зміни передбачають:

розподіл понадпланових надходжень у разі перевиконання по доходах загального фонду більше ніж на 5 %;

зменшення планових показників по доходах у разі недоотримання доходів більше ніж на 15 % до призначень;

розподіл вільного залишку коштів за загальним фондом та залишку коштів за спеціальним фондом бюджету.

Тобто у рішенні вказується, наприклад, «здійснити розподіл понадпланових надходжень в сумі …, або вільного залишку …, тощо».

Крім цього, відповідно до ч. 8 ст. 78 БКУ до рішення про місцевий бюджет можуть вноситися зміни з урахуванням положень ст. 52 БКУ. Зокрема, п. 1 ч. 1 цієї статті передбачено можливість внесення змін у разі відхилення оцінки основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України від прогнозу, врахованого при затвердженні Державного бюджету України на відповідний бюджетний період.

Слід зазначити, що згідно з п.п. «а» п. 1 ч. 1 ст. 76 БКУ складовою частиною пояснювальної записки, яка подається разом з проектом рішення про місцевий бюджет, є інформація про соціально-економічний стан відповідної адміністративно-територіальної одиниці і прогноз її розвитку на наступний бюджетний період, покладені в основу проекту місцевого бюджету.

Отже, підставою для внесення змін до рішення про бюджет може бути відхилення фактичних показників соціально-економічного розвитку відповідної громади від тих, які були враховані при затвердженні місцевого бюджету. При цьому це може мати наслідком як збільшення дохідної частини бюджету, так і її зменшення.

У такому випадку у рішенні можна вказати: «з метою приведення показників …. бюджету у відповідність з показниками соціально-економічного розвитку міста/села/району внести зміни у додаток № 1 до рішення про бюджет…».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі