(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 34
  • № 33
  • № 32/1
  • № 32
  • № 31
  • № 30
  • № 29
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
7/15
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Вересень , 2016/№ 35

Питання земельні: хто виділяє землю під забудову

У нашому місті віднедавна відсутня система централізованого теплопостачання. Відтак лікарня, як і решта бюджетних установ міста, повинна самостійно забезпечити опалення приміщень у холодну пору року. Однак коштів для будівництва та обладнання власної котельні лікарня не має.
Водночас приватне підприємство має намір побудувати на території нашої установи сучасну газову блочно-модульну котельню, яка забезпечить у подальшому теплом у тому числі й лікарню. Представники цього підприємства звернулися до адміністрації лікарні з проханням виділити земельну ділянку для забудови.
Чи може керівництво закладу охорони здоров’я (або вища за рівнем установа) надати (наприклад, за договором оренди) земельну ділянку в межах території лікарні для будівництва котельні?

Якщо відповідати на поставлене запитання коротко і по суті, то ні, жодна бюджетна установа не має права виділяти земельні ділянки для забудови. А тепер розберемося з нюансами.

Основоположним нормативним документом у сфері земельного законодавства є Земельний кодекс України від 25.10.2001 р. № 2768-ІІІ (далі — ЗКУ). Тож у першу чергу звернемося до норм цього законодавчого акта.

Так, згідно з ч. 1 ст. 24 ЗКУ державним і комунальним установам та організаціям надаються земельні ділянки із земель державної і комунальної власності у постійне користування. У свою чергу, право постійного користування земельною ділянкою передбачає право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. На це вказує ч. 1 ст. 92 ЗКУ. Як бачимо, зміст права постійного користування проявляється у правомочностях права володіння і права користування. При цьому перше означає юридично закріплену можливість мати майно у своєму безпосередньому фізичному чи юридичному віданні, у сфері свого фактичного господарського чи іншого впливу. Тоді як право користування передбачає можливість господарського, підприємницького, культурно-побутового використання майна та вилучення з нього корисних властивостей власником чи уповноваженими особами.

Водночас варто звернути увагу на такий важливий момент: бюджетні установи є користувачами земельних ділянок, а не власниками. Відтак вони не мають права розпорядження земельними ділянками. Це випливає з норм ч. 1 ст. 317 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV (ср. 025069200). Інакше кажучи, бюджетні установи не можуть самостійно вирішувати юридичну і фактичну долю майна шляхом його відчуження іншим особам, зміни його стану чи призначення тощо (наприклад, продати, надати в оренду).

Отже, виділити земельну ділянку для забудови не має права ані керівництво закладу охорони здоров’я, ані керівництво вищої за рівнем установи. Ці питання не належать до їх компетенції. Закономірно виникає запитання: а хто ж тоді може це зробити?

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР регулювання земельних відносин належить до повноважень виконавчих органів місцевих рад. Зокрема, згідно з п. 5 ч. 1 ст. 31 цього Закону визначення в установленому законодавством порядку відповідно до рішень ради території, вибір, вилучення (викуп) і надання землі для містобудівних потреб належать до власних (самоврядних) повноважень зазначених виконавчих органів.

А от видача дозволів на виконання будівельних робіт здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до норм ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. № 3038-VI.

Таким чином, щоб отримати земельну ділянку для забудови, підприємство, яке має намір побудувати котельню, повинне звернутися до виконавчого органу відповідної міської ради. І єдине, як адміністрація лікарні може посприяти позитивному вирішенню цього питання, це надіслати клопотання про виділення земельної ділянки для забудови до міської ради, обґрунтувавши власну зацікавленість.

виділення земельної ділянки для забудови, виділення землі під забудову, приватне підприємство, заклад охорони здоров’я додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті