Теми статей
Обрати теми

Посадова особа ОМС — пенсіонер: чи виплачується йому пенсія

Будз Володимир, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»
У жовтні 2016 року головний бухгалтер сільської ради здобуде право на призначення пенсії. У зв’язку з цим виникає запитання: чи має право зазначений працівник одночасно працювати в органах місцевого самоврядування та отримувати пенсію?

Ні, не має. Пояснимо свій висновок.

Справа у тому, що у 2016 році, як і у минулому, діє обмеження* щодо призначення пенсій певному колу працюючих пенсіонерів. Зокрема, особам, які працюють в органах місцевого самоврядування (далі — ОМС) на посадах і в умовах, передбачених ст. 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2011 р. № 2493-III (далі — Закон № 2493), призначені відповідно до чинного законодавства пенсії не виплачуються.

* Таке обмеження для поточного року встановлено Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 24.12.2015 р. № 911-VIII (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2016, № 1-2, с. 13).

Відразу зауважимо, що вищезазначене обмеження перш за все стосується посадових осіб ОМС. Але для того, щоб зрозуміти, хто належить до таких посад і чи є серед них посада головного бухгалтера сільської ради, треба уважно переглянути зміст ст. 14 Закону № 2493, адже саме вона містить перелік категорій посад в ОМС.

Зокрема, згідно із зазначеною нормою до шостої категорії посад ОМС належить посада головного бухгалтера міської ради. До сьомої категорії належать посади радників, консультантів секретаріатів районних у містах рад, спеціалістів виконавчих органів районних у містах, міських (міст районного значення) рад, спеціалістів виконавчих органів сільських, селищних рад.

А куди ж віднести посаду головного бухгалтера сільської ради?

Допомогти у вирішення цього питання зможе абз. 10 ст. 14 Закону № 2493. Згідно з ним віднесення інших посад, не зазначених у цій статті, до відповідної категорії посад в ОМС здійснюється Кабміном за поданням керівників відповідних ОМС. Це означає, що шукати зазначену посаду потрібно у спеціальному законодавчому акті КМУ. У нашому випадку це розпорядження КМУ «Про віднесення посад органів місцевого самоврядування до відповідних категорій посад» від 04.06.2008 р. № 794-р (ср. ). Згідно з цим розпорядженням посада головного бухгалтера сільради належить до сьомої категорії посад ОМС. Отже, такий працівник є посадовою особою ОМС і згідно з вищезазначеним обмеженням він не може одночасно працювати в ОМС і отримувати пенсію.

Додатковим аргументом у цьому питанні є роз’яснення Мінсоцполітики, надані у листі від 25.07.2016 р. № 885/039/97-16. У ньому фахівці Міністерства зазначили, що у період служби в ОМС пенсії, призначені відповідно до законодавства України, не виплачуються. Виплата пенсії поновлюється після звільнення з роботи.

Підсумуємо: у період служби в ОМС, принаймні упродовж 2016 року, головний бухгалтер сільради не може отримувати призначену відповідно до чинного законодавства пенсію. Тому фактично він повинен зробити вибір: або працювати і отримувати зарплату, або звільнитися і отримувати пенсію.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі