Ні, не має. Пояснимо свій висновок.
Справа у тому, що у 2016 році, як і у минулому, діє обмеження* щодо призначення пенсій певному колу працюючих пенсіонерів. Зокрема, особам, які працюють в органах місцевого самоврядування (далі — ОМС) на посадах і в умовах, передбачених ст. 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2011 р. № 2493-III (далі — Закон № 2493), призначені відповідно до чинного законодавства пенсії не виплачуються.
* Таке обмеження для поточного року встановлено Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 24.12.2015 р. № 911-VIII (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2016, № 1-2, с. 13).
Відразу зауважимо, що вищезазначене обмеження перш за все стосується посадових осіб ОМС. Але для того, щоб зрозуміти, хто належить до таких посад і чи є серед них посада головного бухгалтера сільської ради, треба уважно переглянути зміст ст. 14 Закону № 2493, адже саме вона містить перелік категорій посад в ОМС.
Зокрема, згідно із зазначеною нормою до шостої категорії посад ОМС належить посада головного бухгалтера міської ради. До сьомої категорії належать посади радників, консультантів секретаріатів районних у містах рад, спеціалістів виконавчих органів районних у містах, міських (міст районного значення) рад, спеціалістів виконавчих органів сільських, селищних рад.
А куди ж віднести посаду головного бухгалтера сільської ради?
Допомогти у вирішення цього питання зможе абз. 10 ст. 14 Закону № 2493. Згідно з ним віднесення інших посад, не зазначених у цій статті, до відповідної категорії посад в ОМС здійснюється Кабміном за поданням керівників відповідних ОМС. Це означає, що шукати зазначену посаду потрібно у спеціальному законодавчому акті КМУ. У нашому випадку це розпорядження КМУ «Про віднесення посад органів місцевого самоврядування до відповідних категорій посад» від 04.06.2008 р. № 794-р (ср. ). Згідно з цим розпорядженням посада головного бухгалтера сільради належить до сьомої категорії посад ОМС. Отже, такий працівник є посадовою особою ОМС і згідно з вищезазначеним обмеженням він не може одночасно працювати в ОМС і отримувати пенсію.
Додатковим аргументом у цьому питанні є роз’яснення Мінсоцполітики, надані у листі від 25.07.2016 р. № 885/039/97-16. У ньому фахівці Міністерства зазначили, що у період служби в ОМС пенсії, призначені відповідно до законодавства України, не виплачуються. Виплата пенсії поновлюється після звільнення з роботи.
Підсумуємо: у період служби в ОМС, принаймні упродовж 2016 року, головний бухгалтер сільради не може отримувати призначену відповідно до чинного законодавства пенсію. Тому фактично він повинен зробити вибір: або працювати і отримувати зарплату, або звільнитися і отримувати пенсію.