Теми статей
Обрати теми

Облік пенсій підопічних у терцентрі

Станкус Тетяна, заступник головного редактора газети «Бюджетна бухгалтерія»
Територіальний центр обслуговування одиноких та непрацездатних громадян отримує надходження від Пенсійного фонду — 75 % пенсій підопічних. Ці кошти використовуються на утримання пенсіонерів (придбання продуктів харчування, медикаментів, одягу тощо). Ці надходження ми обліковуємо на субрахунку 7511, а витрати, здійснені за рахунок цих надходжень, — на субрахунку 8511.
Але Казначейство наполягає на тому, що витрати, які здійснюються за рахунок пенсій підопічних, не є необмінними операціями, та заперечує проти їх відображення у рядку 2310 «Інші витрати за необмінними операціями» Звіту про фінансові результати (ф. № 2-дс). Натомість, вказують на те, що таки витрати слід обліковувати на субрахунку 8013 та відображати в рядку 2210 «Витрати на виконання бюджетних програм» цього Звіту. Як правильно?

Казначейство має рацію. Пояснимо чому.

Стаття 48 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі — Закон № 1058) визначає, що під час перебування пенсіонера на повному державному утриманні у відповідній установі (закладі) йому виплачується 25 % призначеної пенсії. У випадках, якщо розмір його пенсії перевищує вартість утримання, виплачується різниця між пенсією і вартістю утримання, але не менше 25 % призначеної пенсії.

Частина пенсії, що залишилася після виплати суми пенсії пенсіонеру та членам його сім’ї відповідно до ч. 1 і 2 ст. 48 Закону № 1058, перераховується до установи (закладу), де пенсіонер перебуває на повному державному утриманні, за його особистою заявою. Зазначені кошти зараховуються на банківські рахунки цих установ понад бюджетні асигнування і спрямовуються виключно на поліпшення умов проживання в них пенсіонерів у порядку, що визначається Кабміном.

На сьогодні таким порядком є Порядок перерахування органами Пенсійного фонду України або структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад коштів установам (закладам), у яких особи перебувають на повному державному утриманні, та їх використання, затверджений постановою КМУ від 04.03.2004 р. № 269 (далі — Порядок № 269).

Як визначено у п. 7 цього Порядку, адміністрація установи, у якій особи перебувають на повному державному утриманні, відкриває в органах Казначейства, що здійснюють її фінансове обслуговування, спеціальні реєстраційні рахунки для зарахування коштів відповідно до ч. 3 і 4 ст. 48 Закону № 1058, ч. 4 ст. 88 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.91 р. № 1788-XII, ч. 3 і 5 ст. 56 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.92 p. № 2262-XII або ч. 2 і 4 ст. 13 Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» від 16.11.2000 р. № 2109-III і ч. 4 ст. 10 Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам» від 18.05.2004 р. № 1727-IV. Про це вона повідомляє органу Пенсійного фонду України за місцезнаходженням установи або структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем перебування особи (законного представника) на обліку (отримання допомоги).

Згідно із п. 8 Порядку № 269 зарахування та використання коштів, що перераховані установам, здійснюється згідно з вимогами бюджетного законодавства для поліпшення умов перебування осіб в установах. Перелік товарів, робіт і послуг, на закупівлю яких спрямовуються зазначені кошти, затверджується Мінсоцполітики.

Так, Перелік товарів, робіт та послуг, на закупівлю яких спрямовуються кошти, що підлягають перерахуванню Пенсійним фондом України та органами праці та соціального захисту населення установам, де особи перебувають на повному державному утриманні, затверджено наказом Мінсоцполітики від 20.03.2012 р. № 150 (у редакції наказу Мінсоцполітики від 19.03.2013 р. № 129). Наведемо його нижче у додатку до цієї консультації.

Закупівля товарів, робіт і послуг для утриманців терцентру є основною діяльністю терцентру. Ці кошти використовуються не адресно на конкретних підопічних, а на поліпшення умов проживання усіх підопічних стаціонарного відділення.

Тож у цьому випадку Казначейство має рацію: витрати мають відображатися на субрахунку 8013 «Матеріальні витрати», на якому ведеться облік матеріальних витрат, які здійснюються суб’єктом державного сектору у процесі основної діяльності.

Додаток

Перелік товарів, робіт та послуг, на закупівлю яких спрямовуються кошти, що підлягають перерахуванню Пенсійним фондом України та органами праці та соціального захисту населення установам, де особи перебувають на повному державному утриманні

1. За КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування»:

будівельні матеріали, обладнання, матеріали, сантехнічне обладнання для душових, ванних кімнат та туалетів (унітази, умивальники, бачки, крани, змішувачі), інвентар та інструменти лише для забезпечення господарської діяльності, пов’язаної з поліпшенням умов перебування підопічних та вихованців;

малоцінні предмети (фізкультурний інвентар, іграшки для дитячих установ);

меблі (ліжка, столи, стільці, шафи, тумбочки), віконні та дверні блоки, жалюзі, ролети для приміщень, де безпосередньо проживають підопічні та вихованці;

білизна (у тому числі постільна білизна), рушники, робочі костюми підопічним та вихованцям для участі у процесі працетерапії, спортивна форма (у тому числі спортивне взуття), одяг та м’який інвентар, тканини, штори та фіранки, занавіски, матраци;

передплата періодичних видань для підопічних та вихованців;

посуд;

домовини, вінки, хрести;

засоби особистої гігієни (гігієнічні прокладки, памперси для дітей та дорослих, мило, зубна паста, піна для гоління, туалетний папір, гребінець, зубна щітка, шампунь, лезо, станки для гоління, мочалки, пральний порошок, мийні засоби);

канцелярські вироби для навчально-виховного процесу (альбоми, розмальовки, олівці, фломастери, ручки, лінійки, кольоровий папір та картон, пластилін, фарби та пензлі); для творчості (декоративна сітка, флізелін декоративний, органза декоративна, папір для квілінгу, бісер, нитки для вишивання, нитки для шиття, фурнітура для одягу, дріт, проволока);

іграшки, дитячі надувні басейни, спортивний інвентар, ігрове обладнання та м’які модулі для кімнат.

2. За КЕКВ 2220 «Медикаменти та перев’язувальні матеріали»:

медикаменти, діагностичні тести та перев’язувальні матеріали;

вітаміни, вакцини для підопічних та вихованців, дезінфекційні засоби, плівки для рентгенівських знімків, матеріали для проведення аналізів, медичний інвентар (термометри, ланцети, пінцети, голки, шприци, супінатори та інше медичне обладнання, яке не береться на облік як основні засоби, сечо- і калоприймачі), слухові апарати, окуляри;

матеріали для лікування зубів підопічних та вихованців (за наявності стоматологічного кабінету в установі);

клейонка медична;

продукти терапевтичного харчування (за призначенням лікаря).

3. За КЕКВ 2230 «Продукти харчування»:

продукти харчування та/або оплата послуг з харчування для забезпечення виконання добових натуральних норм харчування;

питна вода.

4. За КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)»:

ритуальні послуги (у тому числі оплата послуг священика, спорудження на могилі померлого (загиблого) надгробка, огорожі навколо могили);

послуги зв’язку (за користування радіоточкою);

послуги з поточного ремонту житлових приміщень;

послуги з охорони (у тому числі позавідомчої охорони) у спеціальних будинках-інтернатах та будинках-інтернатах зі спеціальним відділенням.

5. За КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» на придбання активів, віднесених згідно із законодавством до основних засобів та окремих інших необоротних матеріальних активів:

кухонне обладнання (газові або електричні плити, холодильні та морозильні камери, варочні котли, електричні сковорідки (жаровні), обладнання для випічки хлібобулочних виробів; технологічне обладнання для забезпечення дієтичного харчування з урахуванням профілю установи (протиральна машина, блендери), обладнання та устаткування для очищення питної води;

обладнання для лазне-прального комплексу (пральні машини, прасувальні дошки та котки (обладнання), бойлери для підігріву води (у душових та ванних кімнатах);

кондиціонери та вентилятори для житлових приміщень, їдалень, актових залів, бібліотек (придбання та встановлення);

комп’ютери (за наявності комп’ютерних класів), теле-, відео-, фото-, музична апаратура та музичні інструменти для кімнат відпочинку підопічних та вихованців, актових залів, бібліотек;

дезкамери, фізіотерапевтична апаратура, стоматологічне обладнання (за наявності у штатному розписі посади лікаря-стоматолога), сухожарові шафи, автоклави, стерилізатори;

санітарні автомобілі, мікроавтобуси та автомобілі (понад 10 посадочних місць) для перевезення підопічних та вихованців;

обладнання для майстерень для проведення трудової реабілітації підопічних та вихованців;

меблі для житлових кімнат та житлових приміщень, їдалень, бібліотек, актових залів, де проводяться культурно-масові заходи;

книги та підручники для бібліотечного фонду;

килими, килимові доріжки та штори для житлових приміщень;

паркові лавки;

гойдалки;

альтанки та павільйони для відпочинку.

6. За КЕКВ 3131 «Капітальний ремонт житлового фонду (приміщень)» направляти видатки на капітальний ремонт житлових будівель (житлових кімнат, передпокоїв, санвузлів, кімнат для відпочинку або віталень, холів, ванних кімнат, душових з місцем для роздягання).

7. За КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів» проводити капітальний ремонт інших об’єктів (допоміжних приміщень — культурно-дозвільні, фізкультурно-спортивні та лікувально-трудові (або виробничі) приміщення, їдальні, пральні, лазні, бойлерні, вуличні туалети).

8. За КЕКВ 3131, 3132 здійснюється капітальний ремонт окремих вузлів та систем, які є складовою частиною об’єктів, а саме: водопостачання, газопостачання, каналізації, кондиціювання, сміттєпроводів, пасажирських та вантажних ліфтів тощо.

9. Виконання робіт відповідно за КЕКВ 3131 «Капітальний ремонт житлового фонду (приміщень)» та КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів» здійснюється за погодженням з відповідними структурними підрозділами з питань соціального захисту населення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій виключно послідовно лише у разі:

стовідсоткового виконання добових натуральних норм харчування; забезпечення медикаментами; м’яким інвентарем; надання окремих видів послуг; придбання обладнання;

виникнення аварійної ситуації (відхилення від нормальних умов життя і діяльності людей, які призвели (можуть призвести) до загрози життю та здоров’ю людей, руйнування будівель, споруд, обладнання).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі