Теми статей
Обрати теми

Перерозподіл бюджетних призначень

Маркович Галина, експерт з фінансових питань, Проектний офіс секторальної децентралізації, заслужений економіст України, кандидат економічних наук
Будь ласка, підкажіть, як перекинути гроші з функції на функцію в межах бюджету? Як це зробити довідками? Що і де прописувати?

Бюджетні призначення встановлюються рішенням про місцевий бюджет у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ).

У разі необхідності внесення змін до бюджетних призначень пропозиції щодо них подаються і розглядаються у порядку, установленому для складання проекту бюджету. Набувають чинності внесені зміни лише після набрання чинності рішенням відповідної місцевої ради, яким вони внесені.

Водночас ст. 23 БКУ передбачено низку випадків, коли перерозподіл бюджетних призначень можна здійснювати за рішенням місцевої державної адміністрації (для розпорядників коштів обласного, районного бюджетів), виконавчого органу відповідної місцевої ради (для розпорядників коштів інших місцевих бюджетів), погоджених з комісією з питань бюджету відповідної місцевої ради у порядку, установленому Кабміном.

Порядок перерозподілу видатків затверджено постановою КМУ «Про затвердження Порядку передачі бюджетних призначень, перерозподілу видатків бюджету і надання кредитів з бюджету» від 12.01.2011 р. № 18 (далі — Порядок № 18).

Зокрема, якщо в процесі виконання бюджету виникає потреба у перерозподілі бюджетних призначень за бюджетними програмами (функціями) головного розпорядника коштів, то згідно із ч. 8 ст. 23 БКУ такий перерозподіл здійснюється за рішенням місцевої державної адміністрації, виконавчого органу відповідної місцевої ради, погодженим з комісією з питань бюджету відповідної місцевої ради.

Отже, для здійснення перерозподілу видатків бюджету за бюджетними програмами у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених головному розпоряднику бюджетних коштів, необхідно:

1) підготувати проект рішення місцевої державної адміністрації (виконавчого органу відповідної місцевої ради), у якому обов’язково зазначаються (п.п. 2 п. 5 Порядку № 18):

— головний розпорядник бюджетних коштів та визначений ним відповідальний виконавець бюджетної програми, якому здійснюється перерозподіл;

— коди та назви бюджетних програм, щодо яких здійснюється перерозподіл;

— обсяг перерозподілу у грошовому виразі (тис. грн.) та його економічна сутність (видатки споживання, з них — оплата праці, комунальні послуги та енергоносії, видатки розвитку і кредити з бюджету);

2) проект рішення обов’язково погоджується з місцевим фінансовим органом та у встановленому порядку подається місцевій державній адміністрації (виконавчому органу відповідної місцевої ради) (п. 6 Порядку № 18);

3) після прийняття рішення місцевою державною адміністрацією (виконавчим органом відповідної місцевої ради) головний розпорядник бюджетних коштів звертається до комісії відповідної місцевої ради з питань бюджету щодо його погодження (абз. 4 п. 7 Порядку № 18);

4) після цього місцевий фінансовий орган уносить у встановленому порядку зміни до розпису місцевого бюджету (п. 9 Порядку № 18).

Також за рішенням місцевої державної адміністрації (виконавчого органу відповідної місцевої ради), погодженим з комісією з питань бюджету відповідної місцевої ради, здійснюється передача бюджетних призначень у разі, якщо відповідно до законодавства повноваження на виконання функцій або надання послуг, на яке надано бюджетне призначення, передається від одного головного розпорядника коштів до іншого (ч. 6 ст. 23 БКУ).

При цьому у проекті рішення обов’язково зазначаються (п.п. 1 п. 5 Порядку № 18):

— головний розпорядник бюджетних коштів та визначений ним відповідальний виконавець бюджетної програми, який передає бюджетне призначення;

— головний розпорядник бюджетних коштів та визначений ним відповідальний виконавець бюджетної програми, якому передається бюджетне призначення;

— код та назва бюджетної програми, виконання якої частково або повністю передається;

— назва бюджетної програми, на яку передаються бюджетні призначення (у разі потреби — назва нової бюджетної програми або напрям використання бюджетних коштів);

— обсяг передачі бюджетних призначень у грошовому виразі (тис. грн.) та його економічна сутність (видатки споживання (з них — оплата праці, комунальні послуги та енергоносії), видатки розвитку і кредитування бюджету);

— функції або послуги в рамках бюджетної програми, повноваження на виконання яких передається, або назва державного інвестиційного проекту, для реалізації якого передаються бюджетні призначення;

— за потреби новий відповідальний виконавець бюджетної програми.

Подальша процедура погодження проекту рішення, його прийняття та внесення змін до розпису місцевого бюджету є аналогічною, як і у попередньому випадку.

У всіх інших випадках зміни до бюджетних призначень уносяться виключно шляхом внесення змін до рішення про місцевий бюджет.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі