Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Обслуговування бюджетних організацій на території ОТГ

Станкус Тетяна, заступник головного редактора газети «Бюджетна бухгалтерія»
Бюджетна бухгалтерія Березень, 2017/№ 10
В обраному У обране
Друк
Чи може бухгалтерія сільської ради об’єднаної територіальної громади обслуговувати усі бюджетні організації на території громади? Якщо ні, то як створити централізовану бухгалтерію?

У листі «Щодо діяльності централізованих бухгалтерій» від 08.11.2013 р. № 1006/13/155-13 Мінсоцполітики зазначило, що централізовані бухгалтерії утворюються за рішенням сільських, селищних, міських рад для ведення бухгалтерського обліку в бюджетних установах і організаціях (закладах освіти, охорони здоров’я тощо).

Ці бухгалтерії є самостійними бюджетними установами, до органів місцевого самоврядування не належать.

Давайте трохи згадаємо історію функціонування централізованих бухгалтерій.

Централізовані бухгалтерії є самостійними бюджетними установами, які ведуть бухгалтерський облік декількох бюджетних організацій і установ на відповідній території (закладів освіти, охорони здоров’я, культури тощо).

Раніше централізовані бухгалтерії діяли, як правило, при сільських, селищних або міських радах, але до складу рад не входили, тобто до органів місцевого самоврядування не належали.

З набранням чинності Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. № 2493-III керівні працівники та спеціалісти органів місцевого самоврядування набули статусу посадових осіб. При цьому у п. 1 постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268 було визначено, що умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці, установлених для державних службовців відповідних категорій.

Але для того щоб бухгалтери централізованих бухгалтерій мали право на отримання заробітної плати на рівні державних службовців, їм потрібно було стати посадовими особами місцевого самоврядування.

Задля цього більшість централізованих бухгалтерій були ліквідовані, а бухгалтери цих бухгалтерій прийняті на вакантні посади спеціалістів у сільські чи інші відповідні ради. Крім того, у разі потреби до штатного розпису сільських, селищних, міських рад у встановленому порядку можна було ввести посади спеціалістів з бухгалтерського обліку (головний спеціаліст, спеціаліст тощо). Про це йшлося у вищезазначеному листі Мінсоцполітики.

Зазначимо, що відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій несе власник або уповноважений орган, який здійснює керівництво підприємством. Про це зазначено у п. 4 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV (ср. 025069200).

Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації:

— введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;

— користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без утворення юридичної особи;

— ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою;

— самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах.

У свою чергу, відповідно до п. 2 Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою КМУ від 26.01.2011 р. № 59, бухгалтерська служба бюджетної установи утворюється як самостійний структурний підрозділ бюджетної установи, вид якого залежить від обсягу, характеру та складності бухгалтерської роботи, — департамент, управління, відділ, сектор, або в бюджетній установі вводиться посада спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби.

Обов’язки бухгалтерської служби може виконувати централізована бухгалтерія бюджетної установи, якій підпорядковані інші бюджетні установи.

Таким чином, можна зробити висновок: якщо централізована бухгалтерія відсутня, то бухгалтери відповідної місцевої ради мають право вести бухгалтерський облік лише операцій, пов’язаних з діяльністю самої ради.

Тобто бухгалтерія місцевої ради вести бухгалтерський облік інших бюджетних установ не може.

У такому випадку якщо централізованої бухгалтерії немає, то до штату відповідних бюджетних установ потрібно ввести посади бухгалтера (головного бухгалтера) відповідно до діючих штатних нормативів.

Якщо все ж таки вирішено створити централізовану бухгалтерію, то рішення про її створення має прийняти відповідна сільська, селищна або міська рада.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно