Теми статей
Обрати теми

Придбання дров для сільської школи

Станкус Тетяна, заступник головного редактора газети «Бюджетна бухгалтерія»
Загальноосвітня школа І — ІІ ступенів — дошкільний навчальний заклад розташована на території нашої сільради. У 2001 році згідно з рішенням сесії сільради ця школа була передана в оперативне управління районній раді. Зараз вона перебуває на балансі відділу освіти райдержадміністрації та фінансується за рахунок освітньої субвенції (зарплата педагогічних працівників) та додаткової дотації з державного бюджету (видатки на господарські цілі та енергоносії).
На жаль, відділом освіти райдержадміністрації через об’єктивні причини не завезені дрова до загальноосвітніх шкіл району (тендерні процедури не відбулися через відсутність учасників). У зв’язку з цим опалювальний сезон може розпочатися із затримкою. З метою своєчасного подання тепла до нашої школи сільрада пропонує частково закупити дрова та передати школі згідно з таким механізмом:
1. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» затвердити програму щодо придбання твердого палива для загальноосвітньої школи, яка є комунальною власністю сільради.
2. Внести зміни до бюджету сільради та запланувати кошти за ТПКВКМБ «Інші видатки» на закупівлю твердого палива для освітнього закладу.
3. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішенням сесії сільради передати придбані дрова відділу освіти райдержадміністрації. Чи можемо ми так зробити?

Давайте спочатку взагалі розберемося, з яких саме бюджетів можуть проводитися видатки на загальну середню освіту. Для цього звернемося до норм Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ).

Так, згідно із ст. 89 БКУ до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського АР Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, можуть здійснюватися видатки, зокрема, на загальну середню освіту: загальноосвітні навчальні заклади (у тому числі: загальноосвітні навчальні заклади усіх ступенів, спеціалізовані школи (школи-інтернати) (крім шкіл, визначених у п.п. «а» п. 7 ч. 1 ст. 87 та у п.п. «а1» п. 2 ч. 1 ст. 90 БКУ), ліцеї (ліцеї-інтернати), гімназії (гімназії-інтернати), колегіуми (колегіуми-інтернати) (крім загальноосвітніх навчальних закладів, визначених у п.п. «а1» п. 2 ч. 1 ст. 90 БКУ), вечірні (змінні) школи); навчально-виховні комплекси «дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад — дошкільний навчальний заклад».

З обласних бюджетів відповідно до п. 1 ст. 90 БКУ здійснюються видатки на:

— загальну середню освіту для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації: спеціальні загальноосвітні навчальні заклади для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, загальноосвітні санаторні школи-інтернати; загальноосвітні школи-інтернати, загальноосвітні навчальні заклади для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дитячі будинки, навчально-реабілітаційні центри (крім загальноосвітніх шкіл-інтернатів, загальноосвітніх навчальних закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дитячих будинків, навчально-реабілітаційних центрів, визначених у п.п. «в» п. 2 ч. 1 ст. 89 БКУ, та дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей і сімей патронатних вихователів);

— загальну середню освіту: спеціалізовані школи (школи-інтернати) державної власності (крім шкіл, визначених у п.п. «а» п. 7 ч. 1 ст. 87 БКУ), а також загальноосвітні навчальні заклади: спеціалізовані школи-інтернати, ліцеї-інтернати, гімназії-інтернати, колегіуми-інтернати, якщо не менше 70 % кількості учнів, які здобувають освіту у відповідному загальноосвітньому навчальному закладі, є жителями населених пунктів, розташованих на території області (крім населеного пункту, де розташований такий заклад).

Як бачимо, БКУ не передбачено із сільського бюджету здійснювати видатки на загальну середню освіту.

Водночас відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР до компетенції сільських, селищних та міських рад належить затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць та цільових програм.

При цьому ст. 91 БКУ передбачено, що з усіх місцевих бюджетів можуть здійснюватися видатки на реалізацію програм місцевого значення стосовно дітей, молоді, жінок та сім’ї.

Отже, сільська рада може прийняти місцеву програму, наприклад, щодо забезпечення дитячих навчальних закладів твердим паливом для проведення своєчасного опалення, та передбачити у бюджеті кошти на її реалізацію у вигляді субвенції районному бюджету.

Такі видатки плануються за ТПКВКМБ 8800 «Інші субвенції» та КЕКВ 2620 «Поточні трансферти органам державного управління інших рівнів».

Тобто самі видатки на придбання твердого палива здійснюватимуться відповідним головним розпорядником коштів районного бюджету.

Умови надання такої субвенції та напрямки використання визначаються договором, який укладається між її надавачем та одержувачем.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі