Теми статей
Обрати теми

Особливості формування бюджетів новостворених ОТГ

Маркович Галина, експерт з фінансових питань, заслужений економіст України, кандидат економічних наук
Які особливості формування бюджетів на 2018 рік слід врахувати об’єднаним територіальним громадам, у яких перші місцеві вибори відбудуться у 2017 році?

Особливості формування бюджетів об’єднаних територіальних громад визначено ч. 4 ст. 67 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ), якою, зокрема, передбачено: бюджети об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, до 15 жовтня року, що передує плановому, формуються відповідно до цього Кодексу на плановий бюджетний період з урахуванням таких особливостей:

1) доходи цих бюджетів визначаються відповідно до ст. 64 та 691 БКУ;

2) видатки та кредитування цих бюджетів визначаються відповідно до ст. 89 і 91 БКУ;

3) відносини між цими бюджетами та державним бюджетом визначаються відповідно до ст. 97, 99, 100, 102, 1032, 1034 і 108 БКУ;

4) місцеві запозичення здійснюються відповідно до ст. 16 і 74 БКУ.

Також відповідно до п.п. 2 п. 38 Прикінцевих та перехідних положень БКУ у разі неприйняття Закону про Державний бюджет України до 1 грудня року, що передує плановому, місцева рада ОТГ при затвердженні місцевого бюджету на перший плановий бюджетний рік після об’єднання враховує обсяги міжбюджетних трансфертів (освітня субвенція, медична субвенція, базова та реверсна дотації), визначені у проекті Закону про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період, поданому Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України.

Отже, особливості формування бюджетів новоутворених ОТГ, в тому числі і у 2017 році, на перший плановий рік після об’єднання, визначено зазначеними нормами БКУ.

Крім цього, згідно із ст. 11 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015 р. № 157-VIII (далі — Закон № 157) обласною державною адміністрацією розробляється перспективний план формування територій громад області (далі — перспективний план), який схвалюється відповідною обласною радою та затверджується Кабміном.

Тобто з урахуванням цих норм особливості формування бюджетів ОТГ застосовуються до ОТГ, які об’єдналися відповідно до Закону № 157 та перспективного плану.

Як свідчить практика, не у всіх випадках об’єднання громад проводиться відповідно до перспективного плану. Так, у 2017 році уже відбулися перші місцеві вибори у 47 ОТГ. Проте 26 громад об’єдналися не відповідно до затвердженого перспективного плану. Тому у проекті державного бюджету на 2018 рік міжбюджетні трансферти передбачено лише для бюджетів 21 ОТГ.

У разі, якщо найближчим часом буде внесено відповідні зміни до перспективних планів, то Міністерство фінансів при доопрацюванні проекту державного бюджету до другого читання (відповідно до ст. 158 Регламенту Верховної Ради України розгляд проекту державного бюджету на плановий рік завершується до 2 листопада року, що передує плановому) врахує їх та передбачить міжбюджетні трансферти для бюджетів ОТГ, по яких перспективні плани приведено у відповідність.

Зазначене стосується і ОТГ, у яких перші місцеві вибори призначено на 29 жовтня 2017 року — при доопрацюванні проекту бюджету до другого читання Міністерство фінансів при розрахунку обсягів міжбюджетних трансфертів врахує бюджети ОТГ, у яких відбулися перші місцеві вибори та які об’єдналися відповідно до Закону № 157 та перспективного плану.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі