Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Організація пасажирських перевезень

Маркович Галина, експерт з фінансових питань, заслужений економіст України, кандидат економічних наук
Бюджетна бухгалтерія Квітень, 2018/№ 13
В обраному У обране
Друк
З 1 січня 2017 року перестали надаватись послуги з перевезення пасажирів за маршрутом Лубни-Оржиця. Завдяки цьому маршруту жителі нашого села добиралися до смт. Оржиця. Щодо відновлення цього маршруту ми звертались до різних інстанцій. За роз’ясненням, яке надала райдержадміністрація, існує можливість укладання договору на нерегулярні перевезення з відповідним перевізником з визначенням конкретного графіка підвезення та фінансуванням за рахунок коштів соціальної угоди між органом місцевого самоврядування і господарюючим підприємством на території сільської ради.
Голова райради на виїзному прийомі громадян запевнив людей, що питання щодо відновлення зазначеного міжрайонного маршруту може вирішити лише сільрада шляхом укладання договору на нерегулярні перевезення, компенсуючи збитки приватному перевізникові. Чи правильно це? Які правові підстави та який порядок фінансування сільрадою збитків приватних підприємців-перевізників?

Насамперед звернемося до положень Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 р. № 2344-III (далі — Закон № 2344).

Відповідно до ст. 7 Закону № 2344 забезпечення організації пасажирських перевезень, зокрема, покладається:

— на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території АР Крим чи області (внутрішньообласні маршрути), — на Раду міністрів АР Крим або обласні державні адміністрації;

— на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі району, — на районні державні адміністрації.

Договір про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування міському, приміському та міжміському, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), складається між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування та автомобільним перевізником і вважається укладеним з моменту його підписання сторонами (ст. 42 Закону № 2344).

Зазначимо, що згідно зі ст. 37 Закону № 2344 пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов’язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами, компенсацію відповідно до закону (ст. 29 Закону № 2344).

Статтею 20 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.99 р. № 586-XIV передбачено, що місцева державна адміністрація забезпечує організацію обслуговування населення підприємствами, установами та організаціями житлово-комунального господарства, зв’язку, телебачення, радіомовлення, торгівлі та громадського харчування, побутового і транспортного обслуговування незалежно від форм власності.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) з усіх місцевих бюджетів можуть здійснюватися видатки на компенсацію виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

Отже, за рахунок коштів місцевого бюджету (сільського, селищного, міського) можуть фінансуватися видатки з компенсації виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян, які мають право пільгового проїзду відповідно до законодавства.

Плануються такі видатки за ТКВКБМС (ТПКВКМБ) 3033 «Компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян» та КЕКВ 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)».

Підставою для планування таких видатків є угоди, укладені з перевізниками, які здійснюють перевезення пасажирів на відповідному автобусному маршруті.

Тож здійснювати компенсацію витрат перевізника за перевезення всіх категорій громадян із сільського бюджету не можна.

При цьому питання забезпечення організації пасажирських перевезень на території області чи району (залежно від маршруту) належить до компетенції обласної чи районної державної адміністрації, а не сільської ради.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно