Теми статей
Обрати теми

Відшкодування вартості проїзду у м’якому вагоні

Станкус Тетяна, заступник головного редактора газети «Бюджетна бухгалтерія»
Інструкцією про службові відрядження передбачено, що за дозволом керівника можна відшкодувати відрядженому працівникові вартість проїзду у м’якому вагоні. Які саме вагони вважаються м’якими?

Дійсно, відшкодування вартості проїзду відрядженого працівника у м’якому вагоні можливе лише за дозволом керівника.

Так, згідно із п. 6 розд. II Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.98 р. № 59 (далі — Інструкція № 59), витрати на проїзд відрядженого працівника в м’якому вагоні, суднами морського та річкового транспорту, повітряним транспортом за квитками 1-го класу та бізнес-класу відшкодовуються в кожному випадку з дозволу керівника згідно з оригіналами підтвердних документів. Зазначені витрати не є надміру витраченими коштами.

Щодо відрядження самих керівників, то відповідно до п. 7 розд. II Інструкції № 59 керівники підприємств (крім міністрів та керівників інших центральних органів виконавчої влади) особисто вирішують питання відшкодування своїх витрат на найм житлових приміщень, що перевищують граничні суми, затверджені постановою КМУ від 02.02.2011 р. № 98, на проїзд у м’якому вагоні, суднами морського та річкового транспорту, повітряним транспортом за квитками 1-го класу та бізнес-класу, а також витрат на перевезення багажу понад вагу, вартість перевезення якої входить до вартості квитка.

Для того щоб визначити, які бувають типи вагонів, звернемося до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 27.12.2006 р. № 1196 (далі — Правила № 1196).

Вагони пасажирські — це вагони, призначені для перевезення пасажирів. До числа цих вагонів належать також багажні, вагони-ресторани, службово-технічні (службові, у тому числі вагони-салони, клуби, санітарні, випробувальні та вимірювальні, лабораторії, автомобілевози та інші вагони пасажирського типу зі спеціальним обладнанням).

Як зазначено в п. 2.25 Правил № 1196 перевезення пасажирів здійснюється між усіма залізничними станціями, відкритими для посадки, висадки пасажирів, за розкладом руху пасажирських поїздів, у категоріях вагонів:

а) 1, 2, 3 класів — з відкритими та закритими купе з місцями для сидіння;

б) загальні сидячі — з відкритими купе з місцями для сидіння;

в) плацкартні — з відкритими купе з місцями для лежання;

г) купейні — з окремими чотиримісними купе з місцями для лежання;

ґ) м’які — з окремими двомісними «СВ» та тримісними купе з місцями для лежання.

Залежно від внутрішнього облаштування та конструкції зазначені вагони можуть визначатись як вагони підвищеного комфорту, економ-класу, фірмові тощо.

Тож, як бачимо, вагони СВ та з тримісними купе відносяться до м’яких вагонів.

Як правило, у квитках вагони мають такі скорочення за типами:

— «С» — сидячі;

— «З» — загальні;

— «П» — плацкартні;

— «К» — купейні;

— «Л» — СВ;

— «М» — м’які.

До м’яких належать вагони «Л» та «М». Тож зробимо висновок: відшкодування проїзду відряджених саме у таких вагонах потребує дозволу керівника.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі