Теми статей
Обрати теми

Замовник не оприлюднив інформацію: чи необхідно відміняти процедуру закупівлі

Дуброва Ярослава, консультант з питань публічних закупівель
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника тендерним комітетом було визначено переможця та прийнято рішення про намір укласти договір. Результати розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника було оформлено такими документами:
— протоколом засідання тендерного комітету та рішенням про складання та оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій;
— протоколом розгляду тендерних пропозицій;
— повідомленням про намір укласти договір.
Але під час оприлюднення інформації через електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу замовник з якихось причин не оприлюднив такі документи, як:
— протокол засідання тендерного комітету та рішення про складання та оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій;
— протокол розгляду тендерних пропозицій.
Чи є порушенням неоприлюднення протоколу розгляду тендерної пропозиції? Чи необхідно відміняти процедуру закупівлі відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»? Яка відповідальність за неоприлюднення такого протоколу в електронній системі?

Як передбачено ч. 4 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі — Закон № 922), рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюють протоколом. У рішенні відображають результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписують всі члени комітету, присутні на його засіданні, або всі уповноважені особи. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначають у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.

Варто нагадати про те, що оцінку тендерних пропозицій проводить автоматично електронна система закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.

У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюють відповідно до норм ч. 4 ст. 10 Закону № 922 (стосується «міжнародних» торгів), замовник проводить оцінку лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.

При цьому відповідно до ч. 4 ст. 28 Закону № 922 після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати 5 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.

У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.

Також зверніть увагу: у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюють відповідно до норм ч. 4 ст. 10 Закону № 922, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. За результатами розгляду замовник складає протокол розгляду тендерних пропозицій за формою, встановленою Уповноваженим органом, та оприлюднює його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до ст. 10 Закону № 922.

Так, згідно з ч. 1 ст. 10 Закону № 922 замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює інформацію про закупівлю, зокрема протокол розгляду тендерних пропозицій — протягом 1 дня з дня його затвердження. Форма протоколу розгляду тендерних пропозицій затверджена наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 р. № 490.

Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронна система закупівель автоматично розсилає повідомлення всім учасникам тендера та оприлюднює перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дату і час проведення електронного аукціону електронна система визначає автоматично, але не раніше ніж через 5 днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.

При цьому за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.

Як бачимо, законодавець у ст. 28 Закону № 922 визначив рiзнi алгоритми розгляду тендерних пропозицій. Наприклад, у так званих «мiжнародних» торгах аукціону передує розгляд тендерних пропозицій усiх учасників. А вже пiсля такого розгляду замовник оприлюднює протокол розгляду тендерних пропозицій, оскільки такий обов’язок законодавець прямо визначив у ч. 5 ст. 28 Закону № 922.

Разом з тим механізм розгляду тендерних пропозицій у так званих «українських» торгах інший: спочатку система проводить аукціон, а потім замовник розглядає найкращу за його результатами тендерну пропозицію. При цьому ст. 28 Закону № 922 не містить вимог про те, що за результатами розгляду замовник оприлюднює протокол розгляду такої тендерної пропозиції.

З огляду на зазначене, якщо замовник не оприлюднить протокол розгляду тендерних пропозицій у так званих «мiжнародних» вiдкритих торгах, то це буде порушенням вимог Закону № 922.

Тепер, що стосується питання відміни процедури закупівлі.

Нагадаємо, що однією з пiдстав для вiдмiни торгів є неможливість усунути порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель (абз. 3 ч. 1 ст. 31 Закону № 922).

Тож у разі неоприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій у «мiжнародних» торгах згідно з вимогами Закону № 922 замовник вiдмiняє торги.

Що стосується відповідальності, то відповідно ч. 1 ст. 16414 Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X передбачено такий склад правопорушення, як неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства. При цьому таке порушення тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб від 700 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 11900 до 17000 грн.).

Тож радимо замовникам бути уважними, як на етапі прийняття рiшень щодо торгів, так і при оприлюдненні документiв.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі