Теми статей
Обрати теми

В якій формі переможець торгів повинен надати документи замовнику

Дуброва Ярослава, консультант з питань публічних закупівель
Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 17 Закону № 922 переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пп. 2, 3, 5, 6 і 8 ч. 1 цієї статті. Проте в Законі № 922 не визначено, яким саме чином переможці надають замовникам документи згідно зі ст. 17 Закону № 922: в електронній формі чи паперовій. Якщо переможець завантажив документи та інформацію, передбачені тендерною документацією через електронну систему закупівель Prozorro, чи потрібно замовнику надсилати документи та інформацію, передбачені тендерною документацією, поштою?

Публічна закупівля (далі — закупівля) — це придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі — Закон № 922).

При цьому відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 1 цього Закону переможець процедури закупівлі — це учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.

Разом з тим замовник має перевірити як учасників, так і переможця на предмет відсутності підстав для відмови їм в участі в торгах. При цьому якщо від учасників замовник вимагає надання відповідної інформації у довільній формі, то від переможця вимагає певну інформацію у тому вигляді, як передбачено у тендерній документації.

Так, в абз. 1 ч. 3 ст. 17 Закону № 922 зазначено: спосіб документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пп. 2, 3, 5, 6 і 8 ч. 1 та ч. 2 цієї статті, замовник визначає лише для переможця процедури закупівлі.

Водночас зауважимо: замовник не має права вимагати документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

При цьому, як передбачено абз. 2 ч. 3 ст. 17 Закону № 922, переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пп. 2, 3, 5, 6 і 8 ч. 1 цієї статті.

Разом з тим нагадаємо: подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель (ч. 1 ст. 14 Закону № 922).

З огляду на це, можна дійти висновку: в разі якщо переможець завантажив в електронному вигляді в електронну систему закупівель Prozorro документи та інформацію, зазначену в ч. 1 і 3 ст. 17 Закону № 922, які замовник вимагав згідно з тендерною документацією, то переможець виконав вимоги тендерної документації і надсилати замовнику такі документи (інформацію) поштою не потрібно. Але це стосується випадку, якщо тендерна документація не містить вимог щодо надання таких документів замовнику в паперовому вигляді особисто чи поштовим зв’язком.

Якщо тендерна документація містила вимоги для переможця не тільки завантажити документи, передбачені ст. 17 Закону № 922 через систему Prozorro, а ще й надіслати їх замовнику поштою, то для запобігання відхилення тендерної пропозиції переможцю варто надіслати такі документи також і поштовим зв’язком.

Водночас попереджаємо учасника: якщо при ознайомленні з вимогами тендерної документації ви побачили, що замовник вимагає від переможця надання документів згідно зі ст. 17 Закону № 922 у паперовому варіанті поштовим зв’язком, та вважаєте, що така вимога не відповідає Закону № 922, то учасник має право звернутися до замовника з вимогою внесення змін до тендерної документації. У разі якщо замовник проігнорує вимоги учасника, то останній має право оскаржити відповідне положення тендерної документації. При цьому слід нагадати, що строки для оскарження вимог тендерної документації передбачені в ст. 18 Закону № 922.

Так, скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за 4 дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону № 922.

Якщо до тендерної документації замовник вносив зміни після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися, не підлягають оскарженню.

При цьому якщо до органу оскарження було подано скаргу (скарги) щодо оскарження положень тендерної документації, за результатами якої (яких) органом оскарження було прийнято одне чи кілька рішень по суті, після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, не підлягають оскарженню ті положення тендерної документації, щодо яких скаргу (скарги) до закінчення цього строку суб’єктами оскарження не було подано.

Разом з тим після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником.

Тож якщо учасник не оскаржить відповідні положення тендерної документації в межах строків, визначених Законом № 922, то фактично це означає, що його влаштовують вимоги тендерної документації і в майбутньому при поданні тендерної пропозиції як учасник, а також при поданні документів як переможець він має виконати такі вимоги документації.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі