Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Зекономили кошти на закупівлі: далі укладаємо додаткову угоду чи новий договір

Дуброва Ярослава, консультант з питань публічних закупівель
Бюджетна бухгалтерія Травень, 2018/№ 20
Друк
Установа провела допорогову закупівлю послуг поточного ремонту. Внаслідок проведеної закупівлі зекономлено 60 тис. грн. Чи можна укласти додаткову угоду до раніше укладеного договору на збільшення обсягу та суми закупівлі? Яким чином оприлюднити додаткову угоду через Prozorro?

Як передбачено п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України від 25.12.2015 р. № 922 «Про публічні закупівлі» 922-VIII (далі — Закон № 922), публічна закупівля — це придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.

При цьому, відповідно до абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закону № 922, при здійсненні закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абз. 2 і 3 цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.

Водночас згідно з абз. 5 ч. 1 ст. 2 Закону № 922 в разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн. та є меншою за вартість, що встановлена в абз. 2 і 3 цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до ст. 10 цього Закону.

Також нагадаємо, що предмет закупівлі — це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Так, п. 2 розд. ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 р. № 454, передбачено, що при здійсненні закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіонрозвитку, будівництва та ЖКГ від 04.06.2014 р. № 163, та/або ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг від 23.08.2011 р. № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 р. № 1749.

З огляду на зазначене, факт економії коштів у сумі 60 тис. грн. можна розцінювати як кошти на новий предмет закупівлі.

Тому в цій ситуації для замовника є два варіанти дій:

1) укласти додаткову угоду до діючого «допорогового» договору на суму 60 тис. грн.;

2) укласти новий «допороговий» договір на закупівлю послуг з поточного ремонту на зекономлені кошти, тобто на 60 тис. грн.

При цьому для застосування як першого, так і другого варіанту має існувати реальна потреба в такій закупівлі, тобто в замовника має бути документальне підтвердження дійсно існування необхідності ще щось відремонтувати.

Додамо, що в разі вибору першого варіанту замовник не зобов’язаний планувати закупівлю на 60 тис. грн. в додатку до річного плану. Це пояснюється тим, що це не нова закупівля в розумінні Закону № 922, а розглядається як зміна істотних умов діючого договору.

Якщо ж буде вибрано другий варіант, то замовнику слід запланувати нову закупівлю на 60 тис. грн. в додатку до річного плану та оприлюднити цей додаток в електронній системі закупівель Prozorro.

Після цього замовник може або закупити послуги з поточного ремонту через Prozorro, або укласти «прямий» договір. У будь-якому з цих випадків, така закупівля буде відкрита для громадськості: оскільки в першому випадку вся закупівля пройде в електронному варіанті, а в другому — буде оприлюднено звіт про укладений договір (оскільки сума договору перевищує 50 тис. грн.). Зверніть увагу: при застосуванні другого варіанта, якщо замовник закупить послуги з поточного ремонту через Prozorro, то він зможе ще й зекономити певну суму коштів за результатами аукціону.

Таким чином, як бачимо, при застосуванні другого варіанта закупівля є відкритою та прозорою. Пам’ятаємо також: згідно з ч. 1 ст. 3 Закону № 922 закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами, як максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Тому радимо замовнику для закупівлі послуг з поточного ремонту на зекономлені 60 тис. грн. скористатися саме другим варіантом.

А якщо замовник все ж таки обере перший варіант, то варто звернути увагу на таке: законодавство у сфері публічних закупівель не передбачає оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору, якщо цей договір укладено не за результатами процедур публічних закупівель. Тобто наразі для замовника відсутній обов’язок оприлюднювати через Prozorro повідомлення про внесення змін до «допорогового» договору.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі