Теми статей
Обрати теми

Кабмін збільшив граничні суми витрат на придбання меблів, але не всіх…

Пеклуха Юлія, головний редактор журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Не секрет, що і напрями, і обсяги використання бюджетних коштів чітко прописані на законодавчому рівні. Вже не перший рік поспіль для всіх державних органів, установ та організацій, які фінансуються з держбюджету, діють обмеження щодо витрачання коштів на придбання певних матеріальних цінностей.

Зокрема, Граничні суми витрат на придбання легкових автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, комп’ютерів, придбання і утримання мобільних телефонів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету, затверджено постановою КМУ від 04.04.2001 р. № 332 (далі — Граничні суми витрат).

Час від часу Кабмін коригує Граничні суми витрат у бік збільшення. Тим самим Уряд адаптує вимоги щодо витрачання бюджетних коштів до умов сьогодення. Адже, як не крути, а дію інфляції ніхто не відміняв. До того ж нові реалії життя диктують нові правила роботи.

Найбільш відчутними за останні кілька літ стали зміни, внесені до Граничних сум витрат на підставі постанови КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2001 р. № 332 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» від 04.04.2018 р. № 268. Тоді урядовці підвищили максимально допустимі суми витрат на придбання майже всіх товарно-матеріальних цінностей, передбачених Граничними сумами витрат. Незмінними лишилися тільки витрати на вмеблювання службових кабінетів керівників, заступників та посадових осіб держорганів та державних установ.

Цього разу Кабмін вирішив виправити цю ситуацію. Так, нещодавно постановою КМУ «Про внесення змін до граничних сум витрат на придбання легкових автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, комп’ютерів, придбання і утримання мобільних телефонів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету» від 14.08.2019 р. № 717 (далі — постанова № 717) було внесено зміни до Граничних сум витрат. І ці зміни стосуються передусім витрат на придбання комплекту меблів для службових кабінетів.

Що конкретно змінилося та в який бік з прийняттям постанови № 717, відображено у таблиці нижче. Для наочності ми показали в ній, як було і як стало.

Як бачите, розмір граничних сум на придбання комплекту меблів зріс не для всіх. Також Уряд вирішив деталізувати перелік посадовців, службові кабінети яких можуть бути умебльовані на відповідну суму. Разом з цим відбулося укрупнення їх поділу. Відтепер їх об’єднано в три великі групи.

Першу групу умовно можна назвати найвищим ешелоном влади. Це члени КМУ, керівник Офісу Президента України, Секретар РНБО, Голова ВСУ, Голова КСУ тощо. Як і раніше, вмеблювання їх кабінетів може здійснюватися в межах 30000 грн.

Друга група — це така собі середня ланка влади. Сюди потрапили посадові особи Офісу Президента України, Апарату ВРУ, Секретаріату КМУ та Апарату РНБО, керівники та заступники керівників центральних органів виконавчої влади, заступники голів та суддів КСУ та ВСУ тощо. Комплект меблів для їх кабінетів може коштувати максимум 25000 грн. Причому для всіх представників цієї групи відтепер установлено єдину граничну суму. Від посадових осіб Офісу Президента України до заступників голів міських держадміністрацій.

Третя група об’єднує представників нижчої ланки влади (керівники інших державних органів, бюджетних установ, голови місцевих судів та їх заступників). На придбання меблів для їх кабінетів можна витратити щонайбільше 15000 грн. Таким чином, для цієї групи посадовців гранична сума витрат на придбання комплекту меблів зросла справді відчутно — більше ніж удвічі.

Зміни, внесені до Граничних сум витрат на підставі постанови № 717

Було

Стало

Найменування

Сума за одиницю, грн.

Найменування

Сума за одиницю, грн.

Комплект меблів для:

службового кабінету члена Кабінету Міністрів України, Глави Адміністрації Президента України

30000

службового кабінету членів Кабінету Міністрів України, Керівника Офісу Президента України, Секретаря РНБО, Голови Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Голови Центральної виборчої комісії, Голови Рахункової палати, Голови НКЦПФР, Голови Нацкомфінпослуг, Голови НКРЕКП, Голови НКРЗІ, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Голови Вищої ради правосуддя, Голови Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Голови ДСА, Голови Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів, Голови Конституційного суду України, Голови Верховного Суду, голів вищих спеціалізованих судів, Генерального прокурора України, Директора Національного антикорупційного бюро

30000

службового кабінету посадових осіб Адміністрації Президента України, апарату Верховної Ради України і Секретаріату Кабінету Міністрів України

25000

службового кабінету посадових осіб Офісу Президента України, Апарату Верховної Ради України, Секретаріату Кабінету Міністрів України і Апарату РНБО, Постійного Представника Президента України в Автономній Республіці Крим, членів Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Центральної виборчої комісії, Рахункової палати, НКЦПФР, Нацкомфінпослуг, НКРЕКП, НКРЗІ, керівників центральних органів виконавчої влади (крім членів Кабінету Міністрів України), державних секретарів міністерств, заступників керівників центральних органів виконавчої влади, керівника Державного управління справами та його заступників, голів обласних, Севастопольської міської держадміністрацій та їх заступників, заступників Голови ДСА, членів Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів, керівників Національної школи суддів, заступників голів та суддів Конституційного Суду України, Верховного Суду, вищих спеціалізованих судів, голів апеляційних судів та їх заступників, керівників апарату (секретаріату) Вищої ради правосуддя, Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів, Конституційного Суду України, Верховного Суду, вищих спеціалізованих судів, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, заступників Генерального прокурора України,

заступників Директора Національного антикорупційного бюро, командувача Національної гвардії та його заступників, Голови СБУ та його заступників, Голови Служби зовнішньої розвідки та його заступників, начальника Головного управління розвідки Міноборони та його заступників, начальника Управління державної охорони та його заступників, керівника органу управління Держспецтрансслужби та його заступників

25000

службового кабінету керівника центрального органу виконавчої влади (крім членів Кабінету Міністрів України)

15000

службового кабінету заступника керівника центрального органу виконавчої влади

11000

службового кабінету голів обласних, Севастопольської міської держадміністрацій

15000

службового кабінету заступника голів обласних, Севастопольської міської держадміністрацій

9000

25000

службового кабінету керівника іншого місцевого органу виконавчої влади, бюджетної установи та організації

6500

службового кабінету керівників інших державних органів, бюджетних установ і організацій, голів місцевих судів та їх заступників

15000

Важливо!

Граничні суми витрат містять обмеження фактичних витрат на придбання визначених матеріальних цінностей з урахуванням ПДВ.

Також нагадаємо, що Граничні суми витрат є обов’язковими для бюджетних установ та організацій, котрі утримуються за рахунок коштів держбюджету. А от комунальні установи і заклади мають керуватися граничними сумами витрат, затвердженими відповідними місцевими радами.

І звісно ж, пам’ятайте: проводити будь-які витрати (у тому числі на придбання матеріальних цінностей у межах граничних сум) дозволено лише в межах асигнувань, передбачених кошторисом. Адже органи Держказначейської служби проводять платежі за дорученнями розпорядників у разі одночасного виконання таких умов:

• наявність відповідного бюджетного зобов’язання для платежу;

• наявність затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми;

• наявність у розпорядників відповідних бюджетних асигнувань.

Цього вимагає ч. 2 ст. 49 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI. Тож навіть якщо ви маєте кошти на реєстраційному рахунку і знайшли підходящий (за якістю та ціною) товар, не кваптеся перераховувати кошти постачальнику. Спочатку переконайтеся, що видатки на такі цілі були заплановані у кошторисі вашої установи.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі