Трудові книжки переводять у цифровий формат

В обраному У обране
Друк
Бюджетна бухгалтерія Грудень, 2019/№ 45
27 листопада Кабмін схвалив проєкт закону щодо переведення у цифровий формат трудових книжок.

Таке рішення дозволить скоротити бюрократичні процедури та оцифровувати процеси.

«Працівники не повинні будуть продовжувати радянську практику збирання купи довідок для підтвердження свого трудового стажу в разі втрати паперової трудової книжки або розбіжності в даних про роботу. Разом з тим пенсії та соціальні виплати поступово стануть призначатися автоматично, без зайвої бюрократії та необхідності приходити для цього в органи Пенсійного фонду», — прокоментував рішення Прем’єр-міністр О. Гончарук.

Відповідно до рішення Уряду та в разі схвалення законопроєкту у ВРУ електронна версія трудової книжки зменшить навантаження на роботодавців та самозайнятих працівників — ФОПів. Це рішення також спростить пошук роботи та оформлення на роботу.

(За інформацією, розміщеною на сайті Кабміну www.kmu.gov.ua)

Здійснювати видатки на інформатизацію стало простіше

Кабмін постановою від 23.10.2019 р. № 925 вніс зміну до п. 13 Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації, затвердженого постановою КМУ від 31.12.98 р. № 1352.

Нагадаємо, що раніше в цьому пункті було передбачено, що під час виконання завдань (проєктів) Національної програми інформатизації державні замовники беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі за такими завданнями (проєктами) після їх погодження з Генеральним державним замовником у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 100 тис. грн.

Погодження завдань (проєктів) вартістю меншою, ніж 100 тис. грн., здійснюється шляхом повідомлення Генерального державного замовника за визначеною ним процедурою.

Наразі постановою № 925 (набрала чинності 21.11.2019 р.) цю межу збільшено зі 100 до 500 тис. грн.

Яку адресну допомогу виплачують без оподаткування

Головне управління ДПС у Тернопільській області на своєму сайті (tr.tax.gov.ua) повідомило, що п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 ПКУ передбачено випадки, коли адресна грошова допомога, що виплачується фізособам за рахунок коштів бюджету, не підлягає оподаткуванню, зокрема це суми державної та соціальної матеріальної допомоги у вигляді адресних виплат коштів, які отримуються платником податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового держсоцстрахування.

Пунктом 1 постанови КМУ «Про надання одноразової адресної грошової допомоги деяким категоріям випускників закладів вищої освіти» від 26.09.2006 р. № 1361 установлено, що випускникам закладів вищої освіти, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста, ступінь молодшого бакалавра, бакалавра або магістра спеціальностей галузі знань «01 Освіта/Педагогіка», або ступінь бакалавра, магістра іншої спеціальності і галузі знань та уклали на строк не менш ніж три роки договір про роботу на посадах педпрацівників у закладах загальної середньої та професійної (профтехнічної) освіти, визначених органами управління освітою, надається у порядку, затвердженому Міносвіти, одноразова адресна грошова допомога в п’ятикратному розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня календарного року. Таким чином, адресна грошова допомога, яка виплачується випускникам закладів вищої освіти, не є об’єктом оподаткування ПДФО за умови дотримання вимог п. 1 цієї постанови.

База ЄСВ при одночасному нарахуванні минулих, поточних та майбутніх виплат

Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) для платників, зазначених у ст. 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 22 % до визначеної ст. 7 цього Закону бази нарахування ЄВ.

У разі якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінзарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінзарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄСВ. Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця.

Згідно з п. 9 розд. IV Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.2015 р. № 435, на одну застраховану особу допускається декілька записів у таблиці 6 додатка 4 до цього Порядку, якщо протягом одного звітного періоду нарахування здійснювалися за поточні та майбутні (відпускні, допомога у зв’язку з вагітністю та пологами), минулі (лікарняні, тимчасова непрацездатність та перебування у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами та нарахування сум зарплати (доходу) за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, а також за відпрацьований час після звільнення з роботи або згідно з рішенням суду — середня зарплата за вимушений прогул) періоди.

Кількість календарних днів перебування у трудових/цивільно-правових відносинах протягом звітного місяця не може зазначатися у звітному місяці за майбутні та минулі звітні періоди, за винятком відпустки, відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами і випадків поновлення на роботі особи за рішенням суду.

За наявності декількох рядків за однією застрахованою особою кількість календарних днів перебування у трудових/цивільно-правових відносинах протягом звітного місяця зазначається лише в одному рядку, а саме в тому, в якому зазначаються дані про суми зарплати (за їх наявності).

Таким чином, нарахування ЄСВ працівнику, якому розраховуються відпускні за поточний і майбутній періоди, здійснюється за кожен період окремо.

При цьому сплата ЄСВ здійснюється з усієї суми нарахованих відпускних у місяці, в якому були здійснені нарахування.

Так, для працівника, який відпрацював частину місяця, а іншу частину перебував у відпустці, де загальна сума нарахованого доходу за поточний місяць (сума нарахованої зарплати за відпрацьований час та частина відпускних, нарахованих за час перебування працівника у відпустці в поточному місяці) не перевищує розміру мінзарплати, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінзарплати, встановленої законом на місяць, за який нараховується зарплата (дохід), та ставки ЄСВ.

Водночас ЄСВ на суму другої частини відпускних нараховується на фактично нараховану суму, оскільки ці доходи включаються до бази нарахування ЄСВ майбутнього періоду.

(За інформацією, розміщеною на сайті Офісу великих платників податків ДПС officevp.tax.gov.ua)

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити