всім розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів необхідно терміново надати до Казначейства за місцем обслуговування заяви про відкриття рахунків (додаток 6) та про закриття рахунків (додаток 11) відповідно до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 22.06.2012 р. № 758.
Попередня оплата бюджетними коштами: зміни
На сайті Мінфіну (mof.gov.ua) повідомляється: Кабмін 04.12.2019 р. схвалив постанову щодо попередньої оплати товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти. Зокрема, документом передбачається:
• визначити систематизовані випадки авансування за бюджетні кошти не більше:
— 3 місяців — за поточними видатками;
— 12 місяців — за капвидатками та держконтрактами (договорами); за періодичні видання;
— 24 місяців — за зовнішньоекономічними контрактами, укладеними на виконання міжнародних зобов’язань, а також за товари, роботи і послуги, що закуповуються для забезпечення нацбезпеки;
• уповноважити головних розпорядників визначати розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у постанові, кількість платежів з попередньої оплати (етапність), положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що передбачається отримати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, виходячи із необхідності, що обґрунтовується реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва тощо та відповідати за прийняте рішення, забезпечуючи ефективне, результативне, цільове використання бюджетних коштів відповідно до вимог БКУ;
• спрямування сум попередньої оплати за капвидатками та держконтрактами виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг (крім нерезидентів) на небюджетні рахунки, відкриті в Казначействі, з подальшим використанням виключно з таких рахунків на цілі, визначені договорами;
• головним розпорядникам забезпечувати заходи щодо виявлення виконавців та постачальників, якими порушено умови договорів, укладених із розпорядниками (одержувачами) в мережі головного розпорядника, в частині попередньої оплати, а розпорядникам (одержувачам) — не здійснювати платежі з попередньої оплати таким виконавцям та постачальникам;
• рекомендувати укладати договори з урахуванням такого:
— нездійснення попередньої оплати суб’єктам, якими порушено умови договорів в частині попередньої оплати, укладених з розпорядниками (одержувачами) у мережі головного розпорядника;
— повернення після закінчення строку, визначеного у договорі про закупівлю, суб’єктами невикористаних сум попередньої оплати та застосування штрафних санкцій у разі невчасного повернення;
• передбачити можливість в рішеннях Кабміну з окремих питань у разі необхідності визначати додаткові або інші умови попередньої оплати;
• доручити Держаудитслужбі перевіряти дотримання законодавства щодо попередньої оплати;
• визнати такою, що втратила чинність, постанову КМУ від 23.04.2014 р. № 117 та передбачити можливість здійснення розрахунків за договорами, бюджетні зобов’язання за яким взяті на облік у Казначействі, до повного виконання цих договорів.