Теми статей
Обрати теми

Виготовлення проекту землеустрою: коди та облік

Матвєєва Вікторія, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
За якими КПКВКМБ та КЕКВ сільська рада може здійснити видатки на: виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення меж населених пунктів; виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для громадських пасовищ з подальшою передачею у комунальну власність? Як відобразити такі витрати в бухгалтерському обліку? (запитання з електронної пошти редакції: bb@id.factor.ua)

Для правильного відображення видатків бюджету за кодами бюджетної класифікації в першу чергу слід враховувати галузеву ознаку видатків та їх економічну сутність.

Зокрема, правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою визначаються Законом України «Про землеустрій» від 22.05.2003 р. № 858-IV (далі — Закон № 858).

Так, згідно з цим Законом проект землеустрою — це сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом.

Документація із землеустрою включає в себе текстові та графічні матеріали і містить обов’язкові положення, встановлені завданням на розробку відповідного виду документації. Таку документацію розробляють у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Види документації із землеустрою визначено в ст. 25 Закону № 858. Зокрема, до такої документації відносять:

• проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць;

• проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів;

• проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;

• проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів.

У свою чергу вимоги щодо складу документації із землеустрою та правила розроблення передбачено ст. ст. 46 — 57 зазначеного Закону. Склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою. Документація із землеустрою розробляється на підставі завдання на розробку відповідного виду документації, затвердженого замовником.

Згідно з Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333, видатки на геологорозвідувальні та топографо-геодезичні роботи, а також видатки, пов’язані з виконанням робіт з експериментального проектування та послугами науково-дослідних організацій, інших установ (як державних, так і госпрозрахункових) з реалізації частки державних багатоцільових та інших програм, що здійснюються відповідно до укладених договорів; видатки на складання загальнодержавних норм, технічних умов і технічних інструкцій, а саме: з досліджень, проектування, будівництва, розробки схем генеральних планів промислових вузлів, схем захисту територій від небезпечних геологічних процесів, проектів забудов міст, сіл, селищ, що проводяться за рахунок бюджетних коштів, тощо, здійснюються за КЕКВ 2281 «Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм».

З огляду на це, видатки на виготовлення проектів землеустрою щодо встановлення меж населених пунктів та щодо відведення земельних ділянок для громадських пасовищ з подальшою передачею у комунальну власність необхідно здійснювати за КПКВКМБ 7130 «Здійснення заходів із землеустрою» та КЕКВ 2281 «Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм».

Підставою для фінансування таких видатків за рахунок коштів місцевих бюджетів є відповідна програма, затверджена місцевою радою.

В бухгалтерському обліку витрати на виготовлення проектів землеустрою відображають у складі витрат звітного періоду. Це пов’язано з тим, що зазначена технічна документація не відповідає критеріям визнання активу, встановленим п. 2 розд. ІІ Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Мінфіну від 12.10.2010 р. № 1202.

Довідка

Об’єкт основних засобів визнається активом, коли:

• існує ймовірність отримання суб’єктом державного сектору майбутніх економічних вигід, пов’язаних з його використанням, та/або він має потенціал корисності для суспільства; і

• вартість об’єкта основних засобів може бути визначена.

Отже, суми витрат на виготовлення проектів землеустрою, зазначені у підтверджуючих документах (договір, акт тощо), установа зазначає в бухобліку записом за дебетом субрахунку 8013 «Матеріальні витрати» та кредитом субрахунку 2113 «Розрахунки за авансами, виданими постачальникам, підрядникам за товари, роботи і послуги» (у разі здійснення попередньої оплати) або 6211 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» (у разі оплати після отримання виготовленої документації). Розглянемо на прикладі порядок відображення в бухобліку витрат на виготовлення проекту землеустрою.

Приклад.

На замовлення установи землевпорядна організація виготовила проекти землеустрою щодо встановлення меж населених пунктів та щодо відведення земельних ділянок.

Згідно з умовами договору вартість послуг з виготовлення документації — 108990 грн. (у тому числі ПДВ — 18165 грн.).

Договором передбачено, що оплату за надані послуги установа здійснює протягом 5 банківських днів з дня підписання Акта приймання-передачі виконаних робіт, наданих послуг.

Зверніть увагу: в цій ситуації вартість послуг не перевищує вартісні межі, встановлені ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (тобто не перевищує 200 тис. грн.), тому закупівля проведена як допорогова закупівля через електронну систему закупівель Prozorro.

Ці операції в бухгалтерському обліку відображають так:

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума, грн.

Меморіальний ордер

дебет

кредит

1

Виготовлено проекти землеустрою

8013

6211

108990

6

2

Отримано фінансування для оплати виготовленої документації

2313

7011

108990

2

3

Перерахована оплата землевпорядній організації

6211

2313

108990

2, 6

4

Віднесено на фінансовий результат звітного періоду:

• одержані бюджетні асигнування

7011

5511

108990

17

• витрати звітного періоду

5511

8013

108990

17

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі