Трудові книжки: бути чи не бути

В обраному У обране
Друк
Бюджетна бухгалтерія Жовтень, 2019/№ 38
Кабмін почав працювати над проектами документів, які скасують обов’язковість трудових книжок. У чому полягає реформа?

При наймі на роботу не треба буде подавати роботодавцю свою трудову книжку, а роботодавцям не потрібно її перевіряти або зберігати.

Дані про трудовий стаж усіх українців з 2000 року є в електронних реєстрах, і саме ці дані використовуються для розрахунку пенсій або інших соцвиплат.

Отримати електронний документ з інформацією про свій стаж можна буде онлайн. Для цього треба буде скористатися ЕЦП або BankID. Роботодавці зможуть перевірити достовірність документа за допомогою QR-коду, який автоматично накладатиметься на ці документи.

Інформацію про трудовий стаж до 2000 року можна буде занести до електронного реєстру самостійно або через роботодавця.

Забороняти трудові книжки не будуть. Можна продовжувати вносити до неї записи, проте ані громадяни, ані роботодавець це не зобов’язані робити.

Подробиці за посиланням: www.facebook.com/dubilet

Сплачувати податки стане легше

ВРУ схвалила законопроекти № 1051 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та № 1049 «Про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Що з того?

З 01.01.2021 р. в Україні впроваджується єдиний рахунок (ЄР) для сплати податків і зборів та ЄСВ.

Через нього можна буде сплатити всі поточні платежі, податковий борг за такими платежами та недоїмку з ЄСВ.

Для розрахунків з бюджетом та цільовими фондами платнику податків необхідно буде подати на виконання до банку, в якому він обслуговується, лише один розрахунковий документ про перерахування на ЄР загальної суми належних до сплати платежів або окремі розрахункові документи за відповідними податками та зборами.

ДПСУ у щоденному режимі (крім вихідних, святкових та неробочих днів) формуватиме в розрізі платників податків необхідні реєстри із зазначенням відповідної інформації та надсилатиме їх до Казначейства. Реєстр платежів формуватиметься за платниками податків в межах коштів, сплачених ними на ЄР. Повідомлення про використання або відмову від використання ЄР подається платником податків в електронній формі через електронний кабінет.

У разі відмови платника податків від використання ЄР таке використання припиняється починаючи з першого числа місяця наступного календарного року.

Таке повідомлення розміщено на сайті ДПСУ (tax.gov.ua).

Зарплата студентів та молодих спеціалістів: чи бути неоподаткуванню?

До ВРУ внесено проект Закону № 2250 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо сприяння працевлаштуванню студентів та молодих спеціалістів, детінізації ринку зайнятості та доходів населення, зупинення відтоку українських спеціалістів за кордон)».

Законопроектом пропонується звільнити роботодавців від сплати ЄСВ за працівників, які не досягли 27-річного віку. За таких осіб ЄСВ сплачуватиметься за умови їх добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соцстрахування.

Також пропонується встановити нульову ставку податку на доходи фізосіб для працівників віком до 27 років. Схожий підхід вже був застосований у світовій практиці.

Втілення запропонованих змін сприятиме виведенню ринку зайнятості з тіні, роботодавцям стане вигідно офіційно працевлаштовувати працівників та після досягнення ними 27-річного віку продовжувати працювати законно. Також будуть мінімізовані корупційні ризики при проведенні перевірок контролюючими органами, оскільки роботодавцю буде вигідніше офіційно працевлаштовувати працівників.

Прийняття законопроекту:

• створить сприятливі умови для роботодавців у розрізі прийняття на роботу студентів та молодих спеціалістів;

• стимулюватиме українців залишатися працювати в Україні, оскільки вони на початку робочого шляху будуть звільнені від сплати податку на доходи;

• стимулюватиме іноземців працювати в Україні;

• приведе до детінізації ринку зайнятості та доходів населення;

• стимулюватиме інвесторів розвивати бізнес в Україні з використанням праці молодих спеціалістів;

• мінімізує корупційні ризики у правовідносинах з контролюючими органами.

Казначейство про попередню оплату за капвидатками

Пунктом 21 постанови КМУ «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 23.04.2014 р. № 117 визначено, що попередня оплата розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів за капітальними видатками та державними контрактами здійснюється шляхом спрямування бюджетних коштів виконавцям робіт, надавачам товарів і послуг (крім нерезидентів) на небюджетні рахунки, відкриті на їх ім’я в органах Казначейства, з подальшим використанням зазначених коштів виконавцями робіт, надавачами товарів і послуг виключно з таких рахунків на цілі, визначені договорами про закупівлю товарів, робіт і послуг. Тобто клієнти можуть використовувати зазначені кошти з рахунків, відкритих в Казначействі, на цілі, передбачені умовами договору.

З цього приводу Держказначейство у листі від 25.06.2019 р. № 16-06-06/10978 зазначило, що при цьому клієнт у реквізиті платіжного доручення «Призначення платежу» має вказати реквізити договору та інформацію про цілі, на які спрямовуються кошти, отримані як по передня оплата. У свою чергу, клієнт може перерахувати кошти, отримані як попередня оплата, з небюджетних рахунків на рахунки, відкриті в установі банку, як прибуток, а також для відшкодування витрат, понесених при закупівлі товарів, робіт і послуг за власний кошт, якщо такі витрати здійснюються з метою виконання вимог договору.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити