Попереджений — озброєний, або Що несе нам новий Закон про публічні закупівлі

В обраному У обране
Друк
Дуброва Ярослава, консультант з питань публічних закупівель
Бюджетна бухгалтерія Жовтень, 2019/№ 40
Початок цього матеріалу наведено у спецвипуску № 40/1 до цього номера журналу «Бюджетна бухгалтерія». Ми продовжуємо розглядати новації, які очікують закупівельників у зв’язку з прийняттям нового Закону України «Про публічні закупівлі».

7. Переговорна процедура закупівлі: нові підстави

Як відомо, переговорну процедуру закупівлі замовники застосовують у виняткових випадках. Підстави для застосування цієї процедури закупівлі залишаються й надалі та визначені в ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» від 19.09.2019 р. № 114-IX (далі — Закон № 114).

Водночас законодавець уточнив таку підставу для застосування переговорної, як двічі відмінений тендер, доповнивши можливістю застосовувати цю підставу у разі відміни частково тендера за лотом.

Так, переговорну процедуру закупівлі замовник застосовує як виняток, у разі якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.

При цьому підставу щодо нагальної потреби доповнено двома новими випадками. Так, замовники зможуть застосовувати переговорну процедуру, у разі якщо розірвано договір про закупівлю з вини учасника. Але переговорна процедура в цьому випадку можлива буде тільки на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 % суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірвано з вини учасника. Застосувати переговорну процедуру в такому випадку замовник зможе щодо кожного окремого тендера.

Також можна буде застосувати переговорну процедуру за нагальною потребою, якщо тендер оскаржено в частині прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника після оцінки тендерних пропозицій (далі — ТП) учасників. При цьому закупити в такому випадку можна буде тільки не більше 20 % від очікуваної вартості тендера, що оскаржується.

Вважаємо, ці позитивні новації полегшать замовникам забезпечити терміново потребу, коли на закупівельному шляху зустрічаються недобросовісні контрагенти, які або затягують оскарження, або не виконують договір.

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити