Теми статей
Обрати теми

В. о. старости, оплата праці та зміни до постанови № 268

Ковшова Олена, заступник головного редактора видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», аналітик
У нашій ОТГ є в. о. старости, але ще не було перших виборів старости. Після внесення змін постановою № 4411 у додатки до постанови № 2682 виникло запитання: за яким додатком визначати його посадовий оклад: треба використовувати додаток 50 чи 54? (запитання з електронної пошти редакції: bb@id.factor.ua)

1 Постанова КМУ «Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268» від 03.06.2020 р. № 441.

2 Постанова КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268.

Про старосту та в. о. старости

Покладення виконання обов’язків старости регламентує п. 3 Прикінцевих положень Закону № 1573, який говорить, що в селах, селищах, в яких знаходилися органи місцевого самоврядування територіальних громад, що об’єдналися, обов’язки старости до обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об’єднання.

3 Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015 р. № 157-VIII.

Із норми випливає, що обов’язки старости покладають на сільського, селищного голову, який здійснював свої повноваження до об’єднання у відповідних територіальних громадах, або секретаря ради відповідної територіальної громади, який здійснював повноваження сільського, селищного голови згідно із вимогами Закону № 2804 .

4 Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР.

Умови оплати праці посадових осіб органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, у тому числі й об’єднаних територіальних громад, визначаються додатками 50 – 54 до постанови № 268, у тому числі й після внесення змін постановою № 441.

Змінами до додатків 48 — 55 передбачено збільшення посадових окладів працівникам ОМС.

Але зверніть увагу на те, що п. 2 постанови № 441 лише рекомендує керівникам ОМС здійснювати її виконання виключно у межах фондів заробітної плати, передбачених у кошторисах відповідних органів.

Розміри посадових окладів старост передбачені додатком 50 до постанови № 268.

Що стосується розміру заробітної плати осіб, на яких покладено виконання обов’язків старости, вважаємо, можна враховувати рекомендацію постанови № 10445.

5 Постанова КМУ «Деякі питання оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад» від 09.12.2015 р. № 1044.

Зокрема, у п. 2 цієї постанови рекомендовано ОМС зберегти за особами, які здійснювали повноваження сільського, селищного, міського голови відповідної територіальної громади до об’єднання і виконують обов’язки старости до обрання на перших виборах старост, посадовий оклад, надбавки та доплати, які були їм установлені на час переведення на посаду старости.

Тобто при покладенні на відповідних осіб виконання обов’язків старост до обрання на перших виборах старост за ними рекомендовано зберігати їх посадовий оклад, надбавки та доплати, встановлені їм як сільському, селищному голові, а у визначених Законом № 280 випадках — як секретарю відповідної ради.

Інакше кажучи, використовувати додаток 54 до постанови № 268 (відповідно за позиціями «сільський, селищний голова» та «секретар ради»).

Зробимо наголос: це рекомендація, а не обов’язок.

На думку редакції, якщо існує суттєва різниця в посадових окладах старости і «колишнього голови», у разі визначення зарплати в. о. старости, можна йти двома шляхами:

• якщо різниця в окладах суттєва, скористатись нормою п. 2 постанови № 1044;

• якщо питання різниці несуттєве, встановити оклад відповідно до додатка 50 до постанови № 268.

Перегляд посадових окладів у зв’язку із прийняттям постанови № 441 — питання, яке виноситься на розсуд кожного ОМС виходячи із його фонду заробітної плати, про що прямо зазначено у змінах до постанови № 268.

Додамо, що єдиного та правильного варіанта, який би вирішив ситуацію щодо посадового окладу в. о. старости, на сьогодні чинне законодавство не містить.

Фактично в. о. старости та староста виконують одну й ту саму роботу, але прив’язати це до існуючих нормативно-правових актів, які вирішують питання встановлення окладу для в. о. старости, можна обома шляхами, які ми зазначили.

Це на розсуд відповідного ОМС.

Причина — двояке тлумачення відповідних норм.

До того ж, на нашу думку, з юридичної точки зору не можна сказати, що посада в. о. старости та старости — це одна й та сама посада з огляду на різні механізми призначення цих посад.

Найкращий варіант, який би розставив всі крапки над «і» у цьому питанні, — це внесення відповідних змін щодо визначення посадового окладу саме для в. о. старости.

Але допоки цього не сталось, кожна ОТГ буде вирішувати зазначене питання, спираючись на ті чи інші норми чинного законодавства, що його регулюють.

І що важливо: вони всі на сьогодні є чинними, хоча й вносять плутанину в нашу свідомість!

А отже, їх можна застосовувати.

Вважаємо, що єдиний варіант, який поки залишається у в. о. старост, які не згодні зі своїм посадовим окладом, — захищати свої інтереси у судовому порядку.

До речі, Управління Держпраці у Черкаській області стосовно оплати праці старости села повідомляє таке, керуючись чинною нормативкою:

1

визначення умов оплати праці, коли сільський, селищний голова територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади, виконує обов’язки старости, врегульовано Законом № 157. Відповідно до абз. 4 ч. 1 ст. 83 цього Закону сільський, селищний голова територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади, виконує обов’язки старости відповідно до закону на період повноважень ради об’єднаної територіальної громади поточного скликання. За ним зберігаються розмір та умови оплати праці, що були йому встановлені як сільському, селищному голові до приєднання

2

в. о. старости відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону № 157 — це особи, які здійснювали повноваження сільського, селищного, міського голови відповідної територіальної громади до об’єднання і виконують обов’язки старости до обрання на перших виборах старост

3

постановою № 1044 визначено, що за особами, які здійснюють повноваження сільського, селищного, міського голови відповідної територіальної громади до об’єднання і виконують обов’язки старости до обрання на перших виборах старост, зберігаються посадовий оклад, надбавки та доплати, які були їм установлені на час переведення на посаду старости

4

умови оплати праці працівників органів місцевого самоврядування визначаються постановою № 268

5

відповідні посадові оклади старост визначаються згідно із додатком 50 до постанови № 268, а посадові оклади сільських, селищних голів – згідно із додатком 54 до постанови № 268

Відповідне роз’яснення можна знайти за посиланням: ck.dsp.gov.ua/?q=article/yakyy-oklad-povynen-otrymuvaty-starosta-sela.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі