1 Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Мінфіну від 23.08.2012 р. № 938.
2 Порядок казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджений наказом Мінфіну від 24.12.2012 р. № 1407.
Мінфін підкоригував їх своїми наказом № 2223 та наказом № 3104 відповідно.
3 Наказ Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів» від 19.04.2021 р. № 222.
4 Наказ Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами» від 01.06.2021 р. № 310.
І спочатку про зміни загальні для обох Порядків:
• по-перше, в усіх додатках до Порядку № 938 та Порядку № 1407 реквізит «ініціали, прізвище» змінено на «Власне ім’я, ПРІЗВИЩЕ»;
• по-друге, уточнено порядок подання до Казначейства документів на виплату зарплати. Зокрема, розпорядники повинні надати платіжні доручення на перерахування (сплату), у тому числі на єдиний рахунок, утримань із зарплати та нарахувань на неї. Водночас можна одразу надати документи, що підтверджують фактичну сплату ПДФО, ВЗ та ЄСВ. Таке уточнення зумовлено запровадженням з 01.01.2021 р. єдиного рахунку для сплати податків, зборів та ЄСВ. Нагадаємо: будь-які платники податків можуть, а не зобов’язані використовувати єдиний рахунок.
Зміни в обслуговуванні держбюджету
Уточнено порядок унесення змін до мережі розпорядників і одержувачів коштів держбюджету (п. 2.4 Порядку № 1407). Зокрема, після внесення до Єдиного реєстру оновленої інформації орган Казначейства формує протокол розбіжностей даних мережі та Єдиного реєстру. Останній є підставою для складання реєстру змін до мережі (додаток 2 до Порядку № 1407). Його має скласти й подати до Казначейства головний розпорядник (розпорядник нижчого рівня) протягом трьох робочих днів.
Зміни в обслуговуванні місцевих бюджетів
1. Відтепер — жодної згадки про код ТПКВКМБ у Порядку № 938. Його замінили на «КПКВК».
2. Встановлено чіткий та конкретний строк, протягом якого місцеві фіноргани повинні довести до головних розпорядників витяги із затвердженого розпису місцевих бюджетів, — протягом трьох робочих днів. Ці витяги (додатки 6, 7 до Порядку № 938) є підставою для затвердження кошторисів, планів асигнувань загального та спеціального фондів місцевих бюджетів розпорядниками та планів використання бюджетних коштів одержувачами.
3. Уточнено «закупівельну» підставу для відмови Казначейства у виконанні платіжного доручення. А конкретно, віднині казнечеї не приймуть платіжне доручення до виконання у разі (п.п. «є» п. 10.8 Порядку № 938):
• відміни процедури закупівлі;
• набрання законної сили рішенням суду про визнання результатів закупівлі недійсною та/або договору про закупівлю нікчемним;
• призупинення процедури закупівлі відповідно до ст. 18 Закону № 9225;
5 Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII.
• наявності відповідного рішення органу оскарження згідно зі ст. 18 Закону № 922.
4. Передбачено у 2021 році перерахування залишків коштів (у тому числі боргових зобов’язань) місцевих бюджетів ліквідованих районів і розформованих територіальних громад до місцевих бюджетів новоутворених районів і сформованих територіальних громад. Останні мають показати ці надходження в розд. IV «Фінансування» Звіту про виконання місцевих бюджетів та Звіті про надання та використання місцевими бюджетами дотацій та субвенцій, отриманих з держбюджету як залишки коштів (у тому числі боргові зобов’язання).
Редакція