Так, при списанні основних засобів (далі — ОЗ), які мають залишкову вартість, обов’язково слід нарахувати амортизацію. Це чорним по білому прописано в п. 6 розд. IV Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Мінфіну від 12.10.2010 № 1202.
Причому це правило поширюється абсолютно на всі випадки списання ОЗ з балансу установи, а саме при:
— ліквідації (тобто при списанні у зв’язку з непридатністю для подальшого використання, зношеністю, пошкодженням внаслідок аварії, стихійного лиха, воєнних дій, при нестачі);
— вибутті внаслідок продажу;
— безоплатній передачі (у т. ч. внутрівідомчій);
— невідповідності критеріям визнання активом.
Пояснимо, як правильно показати в обліку операції зі списання ОЗ, які мають залишкову вартість, та розрахувати суму амортизації.