Теми статей
Обрати теми

Списуємо ОЗ: коли та як нараховувати амортизацію?

Матвєєва Вікторія, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Бюджетна бухгалтерія Червень, 2023/№ 23
Друк
Установа списує основний засіб, який має залишкову вартість. Чи потрібно нараховувати амортизацію при списанні такого об’єкта з балансу та яку суму? Якщо списуємо об’єкт на початку місяця, чи нараховувати амортизацію за повний місяць?

Так, при списанні основних засобів (далі — ОЗ), які мають залишкову вартість, обов’язково слід нарахувати амортизацію. Це чорним по білому прописано в п. 6 розд. IV Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Мінфіну від 12.10.2010 № 1202.

Причому це правило поширюється абсолютно на всі випадки списання ОЗ з балансу установи, а саме при:

— ліквідації (тобто при списанні у зв’язку з непридатністю для подальшого використання, зношеністю, пошкодженням внаслідок аварії, стихійного лиха, воєнних дій, при нестачі);

— вибутті внаслідок продажу;

— безоплатній передачі (у т. ч. внутрівідомчій);

— невідповідності критеріям визнання активом.

Пояснимо, як правильно показати в обліку операції зі списання ОЗ, які мають залишкову вартість, та розрахувати суму амортизації.

Передплатіть, щоб відкрити доступ до матеріалів Я вже
logo PRO PRO-доступ Необмежений доступ до всіх закритих матеріалів сайту без реклами
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі