Теми статей
Обрати теми

Розроблення індивідуальної норми витрати палива: чи можна оплатити і в яку чергу?

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Маємо намір оплатити послуги з розроблення тимчасової індивідуальної базової лінійної норми витрат палива на автомобіль. Чи можливо здійснити такі видатки та в яку чергу? Казначейство нам такий платіж не пропускає.

В яку чергу провести видатки?

Дійсно, в умовах воєнного стану є певні обмеження щодо здійснення видатків. Ба більше, встановлено чітку черговість проведення видатків, яку унормовано Порядком № 590*.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Першочерговими в період дії воєнного стану залишаються видатки на національну безпеку і оборону.

Натомість переважна більшість дозволених видатків можуть бути проведені у другу чергу. Їх коло чітко окреслено у п. 19 Порядку № 590.

Проаналізувавши видатки другої черги, бачимо, що видатків на розробку тимчасової індивідуальної базової лінійної норми витрат палива на автомобіль серед них немає.

Таким чином, зазначені видатки можуть бути проведені лише у третю чергу.

Також нагадаємо: будь-які товари, роботи і послуги можна оплатити у другу чергу під час реалізації проєктів, виконання програм допомоги за підтримки ЄС, урядів іноземних держав, іноземних фінансових та донорських установ і міжнародних фінорганізацій, у т. ч. на умовах співфінансування.

Який КЕКВ застосувати?

Також пропонуємо розглянути, який КЕКВ слід застосувати під час планування та проведення видатків на розроблення тимчасової індивідуальної базової лінійної норми витрат палива на автомобіль.

Традиційно у питаннях застосування КЕКВ виходимо з економічної суті платежу та керуємося Інструкцією № 333*.

* Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333.

Видатки на оплату послуг з розробки нормативів слід планувати та проводити за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» (п.п. 2.2.4 Інструкції № 333).

Відмова Казначейства у здійсненні платежу

Також приділимо увагу факту відмови Казначейства у здійсненні платежу.

Відмова Казначейства в прийнятті платіжної інструкції на здійснення видатків неодмінно має бути обґрунтованою.

З цього приводу варто звернутися до норм п.п. 10.8 Порядку № 938* та п.п. 11.8 Порядку № 1407**.

* Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Мінфіну від 23.08.2012 № 938.

** Порядок казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджений наказом Мінфіну від 24.12.2012 № 1407.

Так, платіжна інструкція не приймається до виконання у разі:

а) неправильного заповнення реквізитів та/або недотримання вимог до оформлення платіжної інструкції;

б) відсутності в обліку органів Казначейства відповідних бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;

в) невідповідності платежу зареєстрованим бюджетним зобов’язанням та бюджетним фінансовим зобов’язанням;

г) невідповідності зазначеного КЕКВ та класифікації кредитування бюджету економічній характеристиці платежу;

ґ) обмеження здійснення видатків та надання кредитів, що встановлюється нормативно-правовими актами;

д) накладення арешту на кошти, які перебувають на відповідному рахунку розпорядника бюджетних коштів;

е) зупинення операцій з бюджетними коштами на відповідному рахунку розпорядника бюджетних коштів;

є) відміни процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; набрання законної сили рішенням суду про визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсною та/або договору про закупівлю нікчемним; оскарження відповідно до ст. 18 Закону № 922* на період призупинення процедури закупівлі; наявності відповідного рішення органу оскарження відповідно до ст. 18 Закону № 922;

ж) в ідсутності або недостатності залишків коштів на відповідних рахунках бюджетних установ та організацій;

з) перевищення показників, затверджених у кошторисах, планах асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), планах спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), планах надання кредитів із загального фонду бюджету, планах використання бюджетних коштів;

и) неподання документів, що підтверджують отримання товарів, робіт/послуг за договорами, згідно з умовами яких було здійснене авансування;

і) відсутності затвердженого за погодженням з місцевим фінансовим органом в установленому порядку паспорта бюджетної програми, крім бюджетних програм, за якими не складаються паспорти бюджетних програм.

* Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.

Отже, вважаємо, що у випадку читача підставою для неприйняття органом Казначейства платіжної інструкції до виконання є саме обмеження щодо здійснення видатків, встановлені Порядком № 590. І в цьому разі відмова Держказначейської служби є цілком правомірною.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі