Теми статей
Обрати теми

Ремонт коробки передач авто: капітальний чи поточний ремонт?

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Плануємо ремонт коробки передач службового автомобіля. Як правильно класифікувати такі роботи: як поточний чи як капітальний ремонт? Та як слід провести видатки на ці цілі?

В яку чергу провести видатки?

Перш за все в період дії воєнного стану слід з’ясувати, в яку чергу можливо здійснити заплановані видатки. Для цього звернемося до вимог Порядку № 590*.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Першочерговими незмінно залишаються видатки на національну безпеку і оборону. Натомість переважну більшість «мирних» видатків можна здійснити лише другу чергу.

Проаналізувавши видатки другої черги, бачимо, що проблем зі здійсненням видатків на ремонт авто бути не повинно.

Адже п. 19 Порядку № 590 передбачено здійснення у другу чергу видатків на:

— придбання запчастин та матеріалів для ремонту автомобільного транспорту;

— оплату послуг з ремонту автомобільного транспорту.

Причому такі видатки у другу чергу можна провести за кошти як загального, так і спеціального фонду.

До речі, дуже зручна таблиця щодо видатків на ремонт (у т. ч. й авто), які можна проводити у другу чергу, наведена у матеріалі «Ремонти будівель: в яку чергу проводити видатки?» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 19.

Поточний чи капітальний ремонт?

Щоб відповісти на це запитання, у пригоді стане Положення № 102**.

** Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затверджене наказом Мінтрансу від 30.03.98 № 102.

Саме цим Положенням регламентовано порядок проведення техобслуговування і ремонту дорожніх транспортних засобів.

Зауважте: норми цього Положення поширюються на всіх суб’єктів господарювання, які експлуатують транспортні засоби (окрім тролейбусів, мопедів і мотоциклів), незалежно від їхньої форми власності.

Далі розглянемо основні визначення, наведені у Положенні № 102.

Ремонт транспортного засобу — це комплекс операцій щодо відновлення справності або роботоздатності виробів та відновлення ресурсів виробів чи їх складових частин.

Поточний ремонт — це ремонт, який виконується для забезпечення або відновлення роботоздатності виробу і полягає в заміні і (або) відновленні окремих частин (може виконуватись заявочно або за результатами діагностування агрегатним, знеособленим та іншими методами).

При цьому у п. 3.13 Положення № 102 чітко визначено, що до поточного ремонту транспортного засобу належать роботи, пов’язані з одночасною заміною не більше двох базових агрегатів (крім кузова і рами).

Перелік базових агрегатів наведено у додатку Г до Положення № 102.

Будь-який ремонт агрегатів належить до поточного ремонту транспортного засобу (п. 3.14 Положення № 102).

У свою чергу, капітальним вважається ремонт, який виконується для відновлення справності та повного або близького до повного відновлення ресурсу виробу із заміною чи відновленням будь-яких частин, у т. ч. базових.

При цьому саме до капітального ремонту належать роботи, пов’язані із заміною кузова для автобусів та легкових автомобілів, рами для вантажних автомобілів або одночасною заміною не менш трьох базових агрегатів (п. 3.16 Положення № 102).

Тепер повернемося безпосередньо до запитання нашого читача.

Коробка передач належить до базового агрегата. Про це свідчить додаток Г до Положення № 102. Однак у запитанні йдеться про ремонт коробки передбач, а не про її заміну. Тож такий ремонт доцільно класифікувати саме як поточний. Ба більше, якби йшлось навіть про заміну коробки передач, то це заміна лише одного базового агрегату. Тому знову-таки це був би поточний ремонт транспортного засобу, а не капітальний.

Утім, пам’ятайте, що остаточне рішення про характер виконуваних робіт приймає керівник установи.

Який КЕКВ застосувати?

Під час обрання КЕКВ, традиційно, виходимо із економічної суті платежу та керуємося нормами Інструкції № 333*.

* Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333.

Так, оплату послуг з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортного засобу слід планувати та проводити за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» (п.п. 8 п.п. 2.2.4 Інструкції № 333).

При цьому видатки на придбання запчастин до транспортних засобів необхідно планувати та здійснювати за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» (п.п. 16 п.п. 2.2.1 Інструкції № 333).

Таким чином, у разі якщо установа-замовник купує запчастини самостійно і передає їх виконавцю ремонтних робіт для встановлення, всі необхідні матеріали слід оплачувати окремо за КЕКВ 2210, а роботи — окремо за КЕКВ 2240.

У разі ж якщо виконавець ремонтних робіт здійснює ремонт авто з використанням власних запчастин і їх вартість включено до загальної вартості робіт, видатки слід планувати і здійснювати за єдиним КЕКВ 2240.

І про всяк випадок нагадаємо: видатки на капітальний ремонт автомобілів та обладнання, а також оплату запчастин до них, якщо вони включені до кошторису на проведення капремонту, який є невід’ємною частиною угоди, укладеної з надавачем послуг, слід планувати та здійснювати за КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів» (п.п. 2 п.п. 3.1.3.2 Інструкції № 333).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі