Теми статей
Обрати теми

Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань: вивчаємо зміни

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Мінфін наказом № 185* уніс зміни до Порядку № 309**. Пропонуємо разом розглянути, що саме змінилось.

* Наказ Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України» від 08.04.2024 № 185.

** Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309.

Подання електронного носія інформації

Почнемо з того, що оновлений Порядок № 309 містить вимогу щодо подання електронного носія інформації разом з Реєстром бюджетних зобов’язань та Реєстром фінансових зобов’язань.

Так, згідно з п. 2.2 Порядку № 309 відтепер розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов’язання повинні подати до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів в паперовій формі (у двох примірниках) разом із електронним носієм інформації, на якому записано файл проєкту цього документа.

Форма цього Реєстру наведена у додатку 1 до Порядку № 309.

Нагадаємо: разом із Реєстром слід подати оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання.

Аналогічну норму щодо електронного носія інформації до Реєстру фінансових зобов’язань містить оновлений п. 2.4 Порядку № 309.

Реєстрація бюджетних зобов’язань у разі закупівлі товарів з використанням е-каталогу

Новим абз. 4 п.п. 2.2 Порядку № 309 передбачено, що за умови взяття бюджетного зобов’язання, за яким здійснюється закупівля товарів з урахуванням особливостей, визначених законодавством у сфері закупівель, шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару, розпорядник бюджетних коштів подає до органу Казначейства Реєстр протягом 7 робочих днів:

— з дати взяття бюджетного зобов’язання

або

— з дати взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів).

Нереєстрація зобов’язань у зв’язку з порушенням бюджетного законодавства

Оновленим абз. 17 п. 2.10 Порядку № 309 уточнено, що чекає на порушників бюджетного законодавства, які не зареєстрували зобов’язання. Так, якщо зобов’язання та/або фінансові зобов’язання не зареєстровані у зв’язку з порушенням бюджетного законодавства розпорядниками бюджетних коштів, то органи Казначейства застосовують заходи впливу, передбачені пп. 1, 2 ч. 1 ст. 117 БКУ*, а саме:

— попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства

та/або

— зупинення операцій з бюджетними коштами.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Нереєстрація зобов’язань через відсутність закупівельних документів

Як випливає з оновленого абз. 18 п. 2.10 Порядку № 309, якщо зобов’язання та/або фінансові зобов’язання не зареєстровані у зв’язку з відсутністю документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, передбачених законодавством у сфері закупівель, органи Казначейства:

— надсилають розпорядникам бюджетних коштів лист з обґрунтуванням причин їх нереєстрації

та

— повертають Реєстр та/або Реєстр фінансових зобов’язань і підтвердні документи.

Застосування заходів впливу

Заходи впливу, про які йдеться в оновленому Порядку № 309, давно всім відомі. Втім, урядовці вирішили їх продублювати, чим підкреслили важливість недопущення зазначених порушень.

Так, оновленим п. 4.2 Порядку № 309 передбачено за взяття розпорядниками бюджетних коштів зобов’язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, установлених БКУ чи Законом про держбюджет (рішенням про місцевий бюджет), застосовування заходів впливу відповідно до пп. 1 — 3 ч. 1 ст. 117 БКУ.

Зокрема, такими заходами впливу є:

1) попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства;

2) зупинення операцій з бюджетними коштами;

3) призупинення бюджетних асигнувань.

За порушення розпорядниками бюджетного законодавства в частині порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань застосовуються заходи впливу відповідно до пп. 1, 2 ч. 1 ст. 117 БКУ, а саме:

1) попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства;

2) зупинення операцій з бюджетними коштами.

За обидва бюджетні правопорушення також передбачено накладення штрафу відповідно до ст. 16412 КУпАП* у сумі від 850 до 1190 грн, а за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, — від 1190 до 1445 грн.

* Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 № 8073-Х.

До речі, докладніше про бюджетні правопорушення та заходи ви можете прочитати у матеріалі «Бюджетні правопорушення та заходи впливу до порушників» // «Бюджетна бухгалтерія», 2024, № 7 (ср. ).

Виписки з рахунків в електронній формі

Відтепер виписки з рахунків, на яких обліковуються бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання, формуються в електронній формі засобами системи дистанційного обслуговування системи Казначейства. Такою системою наразі є «Клієнт казначейства — Казначейство». Це передбачено оновленим п. 2.17 Порядку № 309.

Нагадаємо, що форма виписки визначена у додатку 3 до Порядку № 309.

УВАГА!

Перелічені зміни набрали чинності 03.05.2024

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі