Теми статей
Обрати теми

Як організувати зберігання та знищення бухгалтерських документів?

Матвєєва Вікторія, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Бюджетні установи складають та накопичують у великій кількості паперові бухгалтерські документи. Де, як і скільки слід зберігати такі документи? За яких умов їх можна знищити? Як вчинити з документами, які підлягають знищенню, та куди спрямувати кошти від реалізації макулатури? Відповіді на ці та інші запитання ви знайдете у нашій статті.

1. Організація зберігання документів

Де та як зберігати документи до передачі в архів? У кожній бюджетній установі в процесі її діяльності накопичується значна кількість документів. Адже необхідність наявності документів, які підтверджують факт здійснення тієї чи іншої операції, прямо передбачена законодавством. Насамперед про це зазначено в ст. 9 Закону № 996*.

* Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 № 996-XIV.

Ба більше, первинні документи та облікові регістри, які пройшли обробку, а також фінансову та іншу звітність установи зобов’язані належним чином зберігати протягом певного часу. Особливості зберігання бухгалтерських документів до моменту передачі їх до архіву визначено п. 6 Положення № 88*. Для наочності зобразимо порядок зберігання схематично.

* Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну від 24.05.95 № 88.

img 1

Зберігання бухгалтерських документів

Хто відповідає за зберігання документів? Відповідальність за збереження оброблених документів, облікових регістрів та звітності протягом установленого законодавством строку несе керівник установи. Це прямо передбачено ч. 3 ст. 8 Закону № 996.

Тоді як зберігання первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, які пройшли обробку і були підставою для складання звітності, а також оформлення і передачу їх до архіву має забезпечити головний бухгалтер установи або особа, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку. Таким є припис п. 6.7 Положення № 88.

УВАГА!

Первинні документи та регістри бухобліку, які пройшли обробку, фінансова та інша звітність підлягають обов’язковому передаванню до архіву

Ексклюзивний матеріал
Увійдіть, щоб продовжити читання Щоб прочитати цю статтю повністю, будь ласка, увійдіть до свого акаунта або зареєструйтесь, якщо ви ще не з нами.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі