Теми статей
Обрати теми

Річна інвентаризація — 2025: організаційні моменти

Матвєєва Вікторія, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Інвентаризація перед складанням річної фінансової звітності — обов’язкова процедура для всіх бюджетних установ. У цій статті розповімо, як правильно організувати та провести річну інвентаризацію та на які нюанси слід звернути увагу в умовах воєнного стану.

1. Річна інвентаризація — процедура обов’язкова

Перелік випадків, коли проведення інвентаризації є обов’язковим, визначено п. 7 розд. I Положення № 879*. Зокрема, інвентаризація є обов’язковою перед складанням річної звітності.

* Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879.

ВАЖЛИВО!

Положення № 879 не звільняє від обов’язку проведення річної інвентаризації навіть установи, майно яких перебуває на тимчасово окупованій території або в районах проведення воєнних (бойових) дій

Звісно, наразі установи не можуть провести річну інвентаризацію на зазначених територіях. Тому для них законодавством передбачено відтермінування цієї процедури. Про ці особливості ми розповімо далі.

Головна мета річної інвентаризації — забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Під час інвентаризації активів і зобов’язань установи мають перевірити і документально підтвердити їх наявність, стан, відповідність критеріям визнання і оцінку.

Зауважте: проведення протягом року позачергових та вибіркових інвентаризацій з будь-яких причин, передбачених п. 7 розд. І Положення № 879, в жодному разі не звільняє від проведення річної інвентаризації. Тобто якщо ваша установа вже провела інвентаризацію, наприклад, у вересні у зв’язку зі зміною матеріально відповідальної особи (далі — МВО) або через пошкодження майна установи внаслідок обстрілу, річної інвентаризації все одно не уникнути.

Так, річна інвентаризація — це масштабний захід. І вона має бути суцільною (п. 7 розд. І Положення № 879). Тобто перевірка повинна охопити всі активи та зобов’язання установи. Також інвентаризації підлягають об’єкти, які передано в прокат, оренду або перебувають на реконструкції, модернізації, консервації чи ремонті. Водночас необхідно перевірити і все те, що обліковуємо поза балансом (активи, отримані установою у тимчасове користування, розпорядження або на зберігання тощо).

Для різних груп активів і зобов’язань Положенням № 879 передбачено свої строки перевірки й періодичність її проведення. Далі розповімо про це детальніше.

Ексклюзивний матеріал
Увійдіть, щоб продовжити читання Щоб прочитати цю статтю повністю, будь ласка, увійдіть до свого акаунта або зареєструйтесь, якщо ви ще не з нами.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі