Теми статей
Обрати теми

Презентації в Impress

Редакція БК
Стаття

Презентації в Impress

 

img 1 

На адресу редакції періодично надходять листи із запитаннями щодо використання різних додатків безплатного офісного пакета OpenOffice. Частина цих листів стосувалася програми підготовки презентацій Impress. Запитання були різні. Кількість їх швидко зростала. І відповідати на кожне окремо вже не мало сенсу. Тому ми вирішили об’єднати всі відповіді в одну статтю, де на простому прикладі показати основні прийоми роботи з Impress. А заразом пригадати про роль та місце презентацій у роботі бухгалтера.

Микола КАРПЕНКО , канд. техн. наук, доцент кафедри прикладної математики та інформаційних технологій Харківської національної академії міського господарства
Юрій ЦИГАНОК , головний редактор

 

Електронні презентації давно зайняли свою, цілком визначену нішу. Виставки та конференції, бізнес-проекти та звіти перед акціонерами — усе це потребує презентацій. Коло користувачів презентацій швидко зростає, усе більше фахівців використовують їх у своїй роботі. І бухгалтер не є винятком. Звісно, створення презентацій не є його головним завданням. Але все таки зменшувати їх важливість не варто. Уміння доступно викласти ідеї, показати досягнення, чітко окреслити проблеми та перспективи незамінні при спілкуванні з інвесторами, акціонерами, з керівництвом, зрештою... У цьому сенсі навички розробки презентацій бухгалтеру навіть дуже корисні. Головне — навчитися робити це швидко, докладаючи мінімум зусиль. Із цих позицій ми і побудуємо нашу статтю: не вдаючись у подробиці, розглянемо мінімальний набір прийомів, достатніх для розробки прийнятної презентації. Причому зробимо все на одному прикладі. А для тих, хто вперше знайомиться з цією темою, стисло нагадаємо, що таке презентації і де їх використовують.

 

Що таке електронна презентація

Електронна презентація — це послідовність слайдів, на яких може знаходитися текстова, графічна, звукова і відеоінформація. Слайди є чудовим доповненням до доповіді, обговорення чи просто для демонстрації ідеї. Слайди можна показувати прямо на комп’ютері, надрукувати на плівці або демонструвати на екрані через проектор. Для роботи з презентаціями є спеціальні програми. У безплатному пакеті OpenOffice — це програма Impress. Виникають запитання: чому презентацію потрібно робити у спеціальній програмі? Чому демонстраційний матеріал не можна підготувати, скажімо, у текстовому процесорі чи електронній таблиці? Відповідь проста: презентацію набагато зручніше показувати, її простіше синхронізувати з доповіддю, її краще сприймає аудиторія. Дійсно, можна надрукувати ілюстраційний матеріал у текстовому процесорі, запровадити до нього рисунки, діаграми, таблиці і потім усе це вивести на великий екран. Але що побачать слухачі? Наскільки зручно це сприймати? Перегортаючи сторінку за сторінкою, ви так чи інакше змусите слухачів разом з вами послідовно читати вашу доповідь. Структуризацію матеріалу при такому підході зведено до нуля. Щоб знайти якусь частину доповіді, вам доведеться довго перегортати документ. І все це відбуватиметься перед очима вашої аудиторії! Інша справа — слайди. Ви створюєте декілька кадрів, прив’язавши кожний із них до певної частини доповіді. Така інформація не дублює, а підтримує ваш виступ. Переходячи до окремих його елементів, ви буквально одним клацанням миші змінюєте слайд та продовжуєте виклад. Нічого не мерехтить перед очима, усе зібрано в одне ціле, ув’язано з контекстом. Якщо у слухача виникло запитання, він його запам’ятає за номером слайда. Коли вас попросять відкрити цей слайд, ви зробите це практично миттєво, — змінювати слайди простіше, ніж шукати матеріал у тексті. Повернувшись до будь-якого слайда, він виглядатиме точно так, як і раніше. Слухачі в ньому легко зорієнтуються. Працюючи з текстом чи електронною таблицею такої ідентичності досягти неможливо: до кадру обов’язково потрапить щось зайве! Нарешті, розробляючи слайди, ви просто вимушені будете структурувати матеріал, виразити його в компактній та лаконічній формі. А це — запорука успішної доповіді. Тому для підготовки ілюстраційного матеріалу і застосовують спеціальні засоби, у тому числі й програму Impress.

 

Що потрібно знати про Impress

Програма Impress дозволяє створювати презентацію, використовуючи весь арсенал OpenOffice, красиво оформляти її, демонструвати на екрані або через проектор. Презентацію можна роздрукувати у вигляді роздавального матеріалу або перетворити на веб-сторінку. За функціональними можливостями Impress не поступається таким «сусідам» із сімейства OpenOffice, як Writer або Calc. Щоправда, усе багатство цих можливостей можна залишити професіоналам — нам ці премудрощі ні до чого. Щоб створити повноцінну презентацію, достатньо познайомитися зі структурою меню, елементами вікна Impress та на прикладі побудувати нескладну презентацію. Так ми і зробимо.

 

ПОЧАТОК РОБОТИ

Викликаємо Impress через «

Пуск → Программы → OpenOffice.org 3.0 → OpenOffice.org Impress 3.0». З’явиться вікно Майстра презентацій (рис. 1). У секції «Тип» ставимо перемикач в одне із трьох положень:

img 2

— «

Пустая презентация», щоб створити презентацію «з нуля»;

— «

Из шаблона», щоб створити презентацію на основі стандартного шаблона. Impress покаже список доступних шаблонів. Із них вибираємо потрібний варіант та натискуємо «Готово»;

— «

Открыть существующую презентацию», дозволяє продовжити роботу над існуючою презентацією. Кнопка «Открыть» відкриє вікно Провідника, щоб знайти файл із презентацією та завантажити його до Impress.

Порада

Уключіть прапорці «Предварительный просмотр» та «Больше не показывать этот диалог», щоб шаблони слайдів було видно в області перегляду і Майстер презентацій не відкривався при кожному запуску Impress.

Залишаємо прапорець «

Тип» у положенні «Пустая презентация» — усе наповнення слайдів ми зробимо самі. У принципі тут можна натискувати кнопку «Готово», пропустивши решту кроків роботи з Майстром. Відкриється вікно програми Impress (рис. 2 на с. 14).

img 3

 

ГОЛОВНЕ ВІКНО ПРОГРАМИ

Угорі вікна знаходиться меню з дев’яти пунктів: «

Файл», «Правка», «Вид», «Вставка», «Формат», «Сервис», «Демонстрация», «Окно», «Справка». Під рядком меню розташовані панелі інструментів «Стандартная», «Линия и заливка», «Презентация». У лівій частині вікна знаходиться область «Слайды» зі змістом презентації. Клацання мишею на будь-якому слайді у змісті робить його поточним, тобто доступним для редагування. Вміст вибраного слайда буде показано в центральній частині вікна програми. Праворуч у вікні Impress доступна панель «Задачи». Вона складається із закладок «Фоны страниц», «Макеты», «Дизайн таблицы», «Эффекты», «Смена слайда». У нижній частині вікна бачимо панель «Рисование». Вона потрібна для створення графічних елементів.

Нижче панелі інструментів (угорі робочої області) розташовано п’ять кнопок для управління

видом презентації. Вони називаються «Режим рисования», «Режим структуры», «Режим примечаний», «Режим тезисов», «Сортировщик слайдов».

Основним при розробці презентації є «

Режим рисования». У ньому зручно розробляти презентацію, оскільки він орієнтований на роботу з одним (поточним) слайдом. Щоб указати Impress номер поточного слайда, потрібно перейти до змісту презентації та клацнути по цьому слайду лівою кнопкою миші. Так, на рис. 2 поточним є слайд номер «2».

«

Режим структуры» використовують для аналізу презентації в цілому. У цьому випадку в робочій області Impress покаже не самі слайди, а тільки їх заголовки. Деякою мірою ця інформація дублює зміст презентації. Але в режимі структури є одна перевага. Простір робочої області зазвичай більший, ніж простір змісту. Тому склад презентації в режимі структури аналізувати зручніше.

При роботі над презентацією часто доводиться змінювати послідовність розташування слайдів. Це можна зробити і у звичайному режимі, перетягуючи мишею ярлики слайдів у лівій частині вікна. Але зручніше перейти до режиму «

Сортировщик слайдов». У цьому зображенні зміст презентації Impress прибирає, а в робочій області залишаються збільшені ярлики слайдів. Перетягувати слайди в цьому режимі зручно: великі ярлики дозволяють чітко контролювати як послідовність кадрів, так і бачити їх вміст. У будь-який момент подвійним клацанням на слайді можна перейти до зображення «Режим рисования».

«

Режим тезисов» відображає слайди у зменшеному масштабі та розташовує їх у вигляді, оптимальному для друкування. «Режим примечаний» дозволяє додати до кожного слайда примітку, на яку можна буде посилатися у разі потреби. Примітка вводиться до спеціально відведеної області на слайді. При показі презентації приміток не видно. Унизу вікна розташовано статусний рядок. На ньому видно номер поточного слайда, кількість слайдів, стиль оформлення, мова, що використовується.

 

МЕНЮ ТА ПАНЕЛІ ІНСТРУМЕНТІВ IMPRESS

Призначення більшості розділів меню Impress традиційне для всіх додатків OpenOffice. Якщо ви знайомі з будь-яким офісним додатком, робота з Impress не викличе труднощів. Виключно для спільності картини нагадаємо основні розділи меню в контексті можливостей, які знадобляться в нашому прикладі.

Меню «

Файл» відповідає за операції з файлами. Щоб створити нову презентацію, потрібно скористатися пунктом «Создать». Відкрити існуючу презентацію можна через «Файл → Открыть». З’явиться вікно «Проводника», у ньому потрібно вибрати файл зі змісту диска. Для запису презентації призначено меню «Файл → Сохранить».

Розділ «

Правка» відповідає за редагування слайдів. Пункти «Вырезать» та «Копировать» записують дані в буфер обміну, «Вставить» вставляє інформацію з буфера до поточного слайда. Практично всі елементи меню «Правка» повторюють аналогічні меню Writer та Calc. Є кілька можливостей, що належать до специфіки Impress:

— щоб

видалити слайд, потрібно зробити його поточним і викликати «Удалить слайд…» (рис. 3) або натиснути на клавішу «Del». Можна скористатися правою кнопкою миші: у контекстному меню є пункт для видалення слайдів;

img 4

— щоб

продублювати поточний слайд, потрібно ввійти до «Правка → Дублировать»;

— виділити всі слайди у презентації можна через «

Правка → Выделить все» (або «Ctrl + А»). Мабуть, для початку це все, що потрібно.

Розділ «

Вид» відповідає за спосіб зображення презентації на екрані. Частина цього меню повторює дію кнопок настроювання режимів відображення — «Режим рисования», «Режим структуры», «Режим примечаний», «Режим тезисов», «Сортировщик слайдов». Тут же зосереджено засоби настроювання панелей інструментів, лінійок, масштабу та сітки. Важливим пунктом меню «Вид» є «Демонстрация» (або «F5»). У цьому режимі панелі інструментів та вікно Impress зникають, усю площу екрана займає вміст слайда. Клацання лівою кнопкою або натиснення клавіші «пробіл» перегортає слайди. Саме в цьому режимі ви показуєте результат своєї роботи. Натиснення «Ecs» завершує демонстрацію.

У меню «

Вставка» (рис. 4) нам знадобляться такі можливості:

img 5

1) пункт «

Вставка → Слайд…» додає новий слайд до презентації. Він з’явиться в робочому вікні програми та в області змісту. При додаванні слайда автоматично активізується панель із макетами оформлення (рис. 2). Серед них можна вибрати слайд із обумовленою структурою або вставити порожній слайд, якщо ми маємо намір повністю взяти на себе його формування;

2) пункт «

Вставка → Дублировать слайд» за своєю дією еквівалентний копіюванню слайда в буфер та вставці його з буфера обміну, але працює він швидше;

3) для додавання зображень у тіло слайда призначено пункт «

Вставка → Изображение». Картинки можна взяти зі сканера або завантажити їх із файлу;

4) щоб вставити до слайда таблицю, слід скористатися меню «

Вставка → Таблица…». Перед впровадженням таблиці Impress покаже вікно, у ньому потрібно вказати розмірність таблиці та натиснути на «ОК».

При розробці презентації вам обов’язково доведеться працювати з текстом.

Важливо!

Надрукувати текст до слайда презентації «безпосередньо» не можна. Текст можна впровадити тільки у складі графічного елемента.

Цей момент найбільше відрізняє розробку презентації від інших документів OpenOffice. Хоча насправді це дуже зручно: переміщаючи «контейнер» можна як завгодно розташувати блоки тексту, вирівняти їх один відносно одного подібно до вирівнювання графічних об’єктів тощо. Отже, щоб вставити на слайд текстовий фрагмент, потрібно зробити так:

1) клацнути лівою кнопкою по іконці «

Текстовые» (прямокутник з літерою «Т» на панелі «Рисование»);

2) утримуючи натиснутою ліву кнопку миші, обвести прямокутну область на поточному слайді;

3) відпустити кнопку миші. З’явиться невеликий прямокутник, що обмежує напис;

4) надрукувати текст. Завершивши введення тексту, клацнути лівою кнопкою

поза написом.

Розмір нового напису розраховано на один рядок. У міру його заповнення текстом висота напису збільшуватиметься, а сам текст Impress переноситиме по словах.

Порада

Швидко приступити до створення тексту на слайді можна так: натисніть клавішу «F2» та, утримуючи її, клацніть по слайду лівою кнопкою миші в тому місці, де плануєте розмістити текст. Починайте друкувати, а текстову рамку Impress створить автоматично.

Дії з текстовою рамкою аналогічні роботі з будь-яким графічним елементом. Утримуючи натиснутою ліву кнопку миші на рамці об’єкта, його можна перетягти на будь-яке місце в межах слайда. Розтягуючи об’єкт за прямокутні маркери на кутах та кожному боці рамки, можна змінити її розмір.

Для форматування тексту в написі можна використовувати панель інструментів або меню «Формат». Тут є один нюанс. Перш ніж застосувати форматування, напис потрібно виділити, тобто клацнути по ньому лівою кнопкою миші. У цьому випадку зміна формату подіє на весь текст усередині напису. Для прикладу зробіть так:

1. Створіть напис, заповніть його текстом.

2. Клацанням миші виділіть напис. Курсор переміститься всередину на область з текстом.

3. Повторіть клацання лівою кнопкою миші на рамці напису, щоб з’явилися прямокутні маркери переміщення (квадратики зеленого кольору).

4. Клацніть по кнопці «Полужирный» панелі інструментів «Форматирование».

Увесь текст у написі набув напівжирного начертання. Щоб змінити форматування певного фрагмента тексту всередині напису, слід зробити так:

1. Клацанням лівої кнопки виділіть напис. Курсор переміститься всередину на область з текстом.

2. Клавішами або мишею виділіть блок тексту.

3. Застосуйте форматування через панель інструментів або меню «Формат».

Зміни у форматі стосуватимуться тільки виділеної частини тексту. Незважаючи на те що Impress пропонує набагато різноманітніші інструменти для роботи з текстом, нам достатньо зупинитися на описаних.

Розділ «Сервис» призначено для настроювання параметрів Impress, перевірки орфографії, настроювання гарячих клавіш, складу панелей інструментів роботи з галереєю графічних об’єктів тощо. Для наших цілей склад параметрів змінювати не доведеться, тому залишимо все за умовчанням, як воно є.

Розділ «Демонстрация» відповідає за режим показу зробленої презентації. Щоб розпочати показ, слід звернутися до пункту «Демонстрация» або натиснути на кнопку «F5». Цю ж дію можна зробити через меню «Вид → Демонстрация».

У режимі «Параметры демонстрации» можна відрегулювати перелік файлів, що демонструються, спосіб показу презентації тощо. Усі параметри залишимо за умовчанням. Хіба що включимо прапорець «Указатель мыши в виде карандаша». Тепер покажчик виглядатиме як олівець або маленька указка.

Розділ меню «Окно» дозволяє створити нове вікно або закрити поточне вікно з презентацією. Меню «Справка» забезпечує доступ до довідкової системи.

При роботі з презентаціями зручно користуватися панелями інструментів. За умовчанням активними є дві панелі — «Стандартная» та «Форматирование», а всього їх в Impress доступно 30. Щоб включити чи відключити будь-яку панель, потрібно ввійти до «Вид → Панели инструментов» та позначити галочками потрібні елементи. Призначення основних іконок на панелях є традиційним для додатків OpenOffice. Отже, час випробувати Impress на практиці.

 

Створюємо презентацію

Для прикладу створимо для підприємства «С.Т.М» невелику презентацію із двох слайдів: «

Динамика показателей имущественного состояния предприятия» та «Изменения коэффициентов финансовой устойчивости предприятия». Звіти підготовлено у форматі програми Calc. Наше завдання — розмістити їх на слайдах:

1) створюємо порожню презентацію. Найшвидше скористатися комбінацією «

Ctrl + N»;

2) на панелі «

Рисование» клацаємо по іконці з символом «Т» (рис. 5). Клацаємо мишею у верхній частині вікна та вводимо назву фірми «С.Т.М». Виділяємо текст (або весь напис), вибираємо «Формат → Символы…» та вказуємо гарнітуру «Arial», розмір шрифту «14 пт.» та напівжирне зображення. Перетягуємо напис до верхньої частини слайда;

img 6

3) щоб прикрасити презентацію, додамо декілька допоміжних елементів. У лівій частині вікна намалюємо прямокутник, що імітує наявність «поля для підшивки». Для цього на панелі «Рисование» знаходимо іконку створення прямокутника (рис. 5). Рисуємо прямокутник на всю висоту сторінки. Точні розміри та характеристики зараз дотримувати необов’язково — ми їх укажемо у властивостях автофігури;

4) клацаємо на прямокутнику правою кнопкою миші, вибираємо з контекстного меню «Редактировать стиль…». З’явиться вікно настроювання параметрів автофігури;

5) у цьому вікні переходимо на закладку «Линия», у списку «Стиль» вибираємо варіант «Невидимая» (рис. 6);

img 7

6) переходимо на закладку «

Область». Клацаємо по списку «Заливка», вибираємо значення «Апельсин 4» (рис. 7);

img 8

7) клацаємо по закладці «

Прозрачность», параметр «Прозрачность» установлюємо 51 % (рис. 8). Натискуємо на «ОК».

img 9

Тепер

усі автофігури, що створюються та існують на слайдах, набудуть нового форматування, адже ми змінили стиль (!) графічних об’єктів. У цьому випадку нас це влаштовує. Якщо ж знадобиться змінити параметри окремого об’єкта, у контекстному меню правої кнопки миші передбачено розділи «Линия…», «Площадь…», «Текст…» тощо. Вони працюють «локально», тільки на виділений об’єкт. Продовжимо, настав час задати положення та розмір автофігури. Для цього робимо так:

8) клацанням миші виділяємо створений прямокутник. Натискуємо «

F4» (меню «Формат → Положение и размер…»);

9) у настройках розмірів у полі «

Высота» уводимо «19 см», у полі «Ширина» — «2,0 см»;

10) щоб розташувати прямокутник ліворуч на слайді, уводимо значення «

Позиция Х» та «Позиция Y» такими, що дорівнюють «0» (рис. 8).

Щоб збалансувати композицію, створюємо у верхній частині слайда два невеликі прямокутники. Їх розміри: ширина «

0,8», висота «0,8», колір одного прямокутника білий, другого — «светло-коричневый». У цьому випадку при визначенні білого кольору для одного з прямокутників доведеться скористатися меню «Формат → Область…» або пунктом контекстного меню «Площадь…». Редагування стилю тут недоречно, оскільки воно змінить заливку всіх автофігур слайда.

Прямокутники потрібно вирівняти один відносно одного та розмістити у верхній частині слайда. Для цього робимо так:

11) викликаємо меню «

Вид → Панели инструментов → Выравнивание». У вікні Impress з’явиться відповідна панель для вертикального та горизонтального вирівнювання об’єктів;

12) утримуючи натиснутою клавішу «

Shift», послідовно клацаємо лівою кнопкою миші по прямокутниках, щоб виділити їх;

13) клацаємо по кнопці «

Сверху» панелі «Выравнивание» (рис. 9);

img 10

14) збільшуємо масштаб через меню «

Вид → Масштаб…», уводимо значення від 200 до 400 %. При такому масштабі зручніше вирівняти обидва об’єкти по горизонталі, щоб вони стикалися бічними гранями. Зробивши це, розміщуємо об’єкти ліворуч у верхній частині слайда (рис. 10);

img 11

15) рисуємо два напівпрозорі круги. Для цього також користуємося панеллю інструментів «

Рисование». Круг діаметром 7 см розташовуємо у правому верхньому кутку слайда, круг діаметром 5,5 см розміщуємо в лівому нижньому кутку, як показано на рис. 10;

16) щоб акцентувати увагу на певних позиціях майбутнього слайда, створюємо три невеликі кружечки діаметром 0,65 см, надаємо їм яскраву заливку та розміщуємо на правій грані великого прямокутника (рис. 10);

17) графічний елемент для номера слайда (праворуч угорі) та рисунок із зображенням «світової павутини» ми завантажили командою «

Вставка → Изображение → Из файла» із папки «Фактор» диска «D:». Потім перетягнули рисунки на потрібне місце;

18) клацаємо по ярлику слайда в області

змісту, щоб виділити його. Викликаємо меню «Вставка → Дублировать слайд». Impress створить копію поточного слайда — її візьмемо за основу, щоб не копіювати окремі елементи на порожній слайд та не відтворювати на ньому все повторно;

19) на панелі «

Рисование» клацаємо по іконці з символом «Т» (рис. 5). Клацаємо мишею у верхній частині вікна та вводимо заголовок «Динамика показателей имущественного состояния предприятия». Тепер на слайд потрібно перенести рисунки, таблиці та діаграми.

Повертаємося до першого слайда, на нього впроваджуватимемо таблицю та графік. У принципі, таблицю можна перенести із програми Calc до Impress через буфер обміну. На жаль, такий підхід працює не завжди. Досвід свідчить, що при перенесенні даних (особливо таблиць!) між додатками OpenOffice та Impress виникають проблеми з масштабом та оформленням деяких елементів. Наприклад, імпортована таблиця в Impress може змінити свої розміри, набуде самостійного форматування, що відрізняється від оригінала. Відновлення зовнішнього вигляду забере силу-силенну часу. Тут можна дати просту рекомендацію. Перенесіть дані до презентації у вигляді рисунків. Це звільнить вас від утомливої роботи з коригування форматів, розмірів комірок та інших оформлювальних деталей. Із цієї позиції і продовжимо роботу над презентацією;

20) розкриваємо Calc. Вибираємо розмір вікна так, щоб повністю бачити потрібні дані;

21) натискуємо комбінацію «

Alt + PritnScreen». Зображення поточного вікна буде скопійовано до буфера обміну;

22) переходимо до програми Impress, вибираємо слайд, натискуємо «

Ctrl + V» або «Ctrl + Ins». Дані буде вставлено на слайд із буфера обміну.

Копія вікна, найімовірніше, міститиме зайві дані. Наприклад, заголовок вікна, меню програми тощо. Їх потрібно приховати. Робимо так:

23) натискуємо кнопку «

Кадрировать» (виглядає як іконка із зображенням ножиць) на панелі «Стандартная». Довкола рисунка з’явиться рамка;

24) переміщаємо межі рамки, допоки всередині неї не залишиться тільки таблиця;

25) закінчивши кадрування, клацаємо на будь-якому місці слайда. Тепер частину рисунка буде приховано.

Порада

Щоб точно кадрувати зображення, збільшіть масштаб відображення презентації.

Зауважимо: у результаті кадрування вихідне зображення не змінилося. Досить перемістити межі рисунка в первісне положення, і він знову стане повністю видний;

26) на листі Calc, крім таблиці, є діаграма. Її переносимо теж як рисунок («

Alt + PritnScreen», потім «Ctrl + V» або «Ctrl + Ins»). Потім кадруємо зображення так, щоб залишити тільки діаграму;

27) праворуч на слайді вставляємо два написи (панель «

Рисование», іконка «Т») та вводимо пояснювальний текст. Остаточний варіант слайда з таблицею, рисунками та текстом показано на рис. 10.

Як бачите, перенесення даних до презентації у вигляді рисунків просте та надійне. Єдине, що ви повинні забезпечити, — це прийнятний зовнішній вигляд матеріалу в «додатку-донорі». Установіть шрифти так, щоб вони були великими, добре помітними на загальному фоні. Майте на увазі, що демонстраційне обладнання має відносно невисоку контрастність. Тому текст та цифри повинні чітко виділятися на полі слайда. І ще. У результаті перенесення даних із додатка до Impress рисунок може виявитися дуже маленького або великого розміру. Але змінивши його масштаб, можна погіршити якість зображення. У цьому випадку слід діяти так:

1) повернутися до додатка, звідки копіюємо дані (у нас це Calc);

2) змінити масштаб відображення документа на екрані

. Зверніть увагу: ми радимо змінювати саме масштаб, а не переформатовувати дані, збільшувати або зменшувати шрифти. Це може спричинити певні проблеми. Наприклад, таблиця в Calc може вам знадобитися не тільки для презентації, а й для роздрукування. Змінюючи форматування, ви автоматично порушите готовий звіт. Щоб відновити його та зробити придатним для друкування, доведеться витратити час. Оперуючи масштабом, ви нічого не втрачаєте;

3) скопіювати дані до буфера та заново перенести їх до Impress.

Переходимо до другого слайда. На ньому розмістимо дані про зміни коефіцієнтів фінансової стійкості підприємства. Послідовність дій буде така сама, як уже описано. Спочатку друкуємо заголовки. Потім відкриваємо Calc, копіюємо вікно до буфера обміну через «

Alt + PritnScreen», переносимо до Impress як рисунок та кадруємо. Результат показано на рис. 11 на с. 20. Два слайди в нас є. Тепер натискуємо «F5», щоб побачити презентацію в дії.

img 12

Порада

У режимі перегляду зверніть увагу на величину полів у презентації. Поля обов’язково мають бути! Вони істотно покращують зовнішній вигляд та привабливість презентації. Майте на увазі, що проектор іноді «з’їдає» частину корисної площі екрана. Тому окремі фрагменти слайда можуть не лише залишитися без полів, а навіть вийти за межі видимої області. Щоб перестрахуватися, залишайте поля з невеликим запасом. Не намагайтеся розмістити на слайді багато інформації — вона стане нечитабельною.

Порада Пам’ятайте, що слайд — це не сторінка документа, а ілюстрація. Краще за все забезпечте в цій ілюстрації нормальні поля, друкуйте текст великими літерами, з інтервалами. Замість того, щоб щільно компонувати матеріал, створіть декілька слайдів: читабельність презентації дуже важлива.

Завершивши розробку презентації, збережіть її на диску командою «Файл → Сохранить как…» або «Файл → Сохранить». Щоб отримати роздавальний матеріал, роздрукуйте презентацію через меню «Файл → Печать».

І за усталеною традицією нагадаємо: найшвидший спосіб роботи з будь-яким додатком — використання гарячих клавіш. Деякі корисні поєднання, характерні для програми Impress, наведено в таблиці.

 

Основні клавіатурні скорочення програми Impress

Комбінація клавіш

Дія

1

2

Поєднання клавіш при роботі в режимі демонстрації слайдів

«N», «Enter», «Page Down», «Стрілка вправо», «Стрілка вниз», пробіл або клацання мишею

Перехід до наступного слайда або відтворення наступного ефекту

«номер» + Enter

Перехід до слайда з відповідним номером

«Home»

Перехід до першого слайда

«End»

Перехід до останнього слайда

«Ctrl + Page Up»

Перейти до попереднього слайда

«Ctrl + Page Down»

Перейти до наступного слайда

«B» або «.» (крапка)

Показати чорний екран до наступного натиснення клавіші або клацання миші

«W» або «,» (кома)

Показати білий екран до наступного натиснення клавіші або клацання миші

«ESC»

Вихід із поточного режиму

Поєднання клавіш для масштабування в режимі рисування

Мінус (-)

Зменшити масштаб слайда

Ділення (/) (цифрова клавіатура)

Збільшити виділений фрагмент

«F2»

Перейти до режиму правки тексту

«F5»

Початок перегляду

Поєднання клавіш для роботи з текстом у режимі рисування

«Ctrl + Shift + F»

Присвоїти тексту напівжирне начертання

«Ctrl + U»

Відформатувати текст з підкресленням

«Ctrl + I»

Зробити текст курсивом

Поєднання клавіш для роботи з графічними об’єктами в режимі рисування

«Ctrl + Shift + G»

Групування виділених фігур

«Ctrl + Shift + Alt + G»

Розгруповування виділених фігур

«Shift + F3»

Дублювати автофігуру

«F4»

Змінити положення та розмір автофігури

«Ctrl + Shift + F8»

Підігнати текст під розміри автофігури

Клавіша зі стрілкою

Переміщення вибраного об’єкта або зображення сторінки в напрямі стрілки

«Shift + перетягування»

Обмеження напрямів переміщення вибраного об’єкта по горизонталі або вертикалі

«Shift + клацання»

Виділення суміжних елементів або фрагмента тексту. Клацніть на початку діапазону, що виділяється, перейдіть до його кінця та клацніть, утримуючи натиснутою клавішу «Shift»

Shift + перетягування (при зміні розмірів)

Перетягніть курсор при натиснутій клавіші «Shift» для зміни розмірів об’єкта зі збереженням його пропорцій

«Tab»

Вибір об’єктів у порядку їх створення

«Shift + TAB»

Вибір об’єктів у порядку, зворотному послідовності їх створення

«Shift + Ctrl + G»

Групування вибраних об’єктів

«Shift + Ctrl + Alt + G»

Відміна групування вибраних об’єктів

«Ctrl + клацання лівою кнопкою миші»

Виділення окремих елементів у групі об’єктів. Для виходу із групи об’єктів потрібно клацнути по області слайдів поза групою

Ctrl + мінус (-)

Перемістити вибраний об’єкт на один рівень назад

Ctrl + (плюс), символ «+» натискувати на цифровій клавіатурі

Переведення на один рівень угору

«Shift + Ctrl + плюс (+)»

Перемістити вибраний об’єкт на передній план

«Shift + F10» або клацання правою кнопкою миші

Виклик контекстного меню роботи з об’єктом

 

Зрозуміло, ми розглянули лише невелику частину можливостей Impress. Поза нашою увагою залишилися цілі пласти інструментальних засобів щодо створення високопрофесійних презентацій із застосуванням анімації, відео тощо. Але ми сподіваємося, що навіть скромний матеріал цієї статті дозволить вам з успіхом демонструвати свою роботу. І, що важливіше, самостійно вдосконалюватися щодо роботи з програмою Impress. А тим, хто серйозно вирішив перейти на роботу з OpenOffice (та програмою Impress зокрема), радимо познайомитися з нещодавно випущеною ВБ «Фактор» книгою «OpenOffice для бухгалтера, аудитора, економіста».

 

Чекаємо ваших листів, запитань, зауважень та пропозицій на bk@id.factor.ua або nictomkar@rambler.ru. Бажаємо, щоб кожна ваша доповідь мала успіх у вашої аудиторії!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі