Теми статей
Обрати теми

В Інтернет за новорічними подарунками

Редакція БК
Стаття

В Інтернет за новорічними подарунками

 

img 1

Більшість інтернет-користувачів, прагнучи заощадити час і гроші, вважають за краще здійснювати купівлі в онлайні. Напередодні Нового року, коли тема подарунків стає особливо актуальною, пропонуємо нашим читачам невеликий майстер-клас, щоб не вскочити в халепу з першою інтернет-купівлею.

Ганна САРАЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Отже, основні плюси інтернет-купівель. По-перше, здійснювати купівлі в Інтернеті можна в будь-який слушний для вас час. По-друге, якщо інтернет-магазин має представництво чи склад у вашому місті, процес доставки товару спрощується. Покупки вам доставлять просто додому чи до офісу — усе залежатиме від вашого бажання. Хоча деякі магазини, щоб ви могли забрати товар, запрошують приїхати на їх торговельну точку, використовуючи сайт лише як стіл замовлень. По-третє, товари в інтернет-магазинах коштують дешевше, ніж у звичайних супермаркетах. А в пошуках найприйнятнішої ціни особливо корисними будуть сервіси щодо порівняння цін.

 

ПОРІВНЯЄМО ЦІНИ

Існує велика кількість сервісів, що дозволяють порівнювати ціни в інтернет-магазинах, найвідоміші з них —

e-katalog.com.ua, sravni.ua, Hotline.ua і price.ua. За їх допомогою буде легко знайти вигідну цінову пропозицію, а також отримати докладний опис товару.

Користуватися сервісами порівняння досить просто. Достатньо ввести в полі пошуку назву товару, що вас цікавить, і натиснути на кнопку «

Найти» (рис. 1). На ваш запит на сторінці з’явиться перелік із назвою товару, який шукаємо, та посиланнями на нього в різних інтернет-магазинах.

img 2

Якщо ви, наприклад, хочете новий телефон, але ніяк не можете визначитися з моделлю, достатньо перейти до потрібної категорії товарів і на сторінці, що відкрилася, задати загальні характеристики (фірму-виробника, ціновий діапазон тощо), за якими здійснюватиметься пошук (рис. 2).

img 3

 

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ

В Інтернеті, як і у звичайному житті, зустрічаються шахраї, тому варто бути обережним і дотримуватися деяких простих правил:

1. Перш за все необхідно звернути увагу на адресу сайта. На найбільшу довіру заслуговують магазини, відкриті в доменній зоні UA, тому що для реєстрації такого домену необхідна наявність зареєстрованої торговельної марки. Як правило, з такою адресою торгують магазини великих торговельних компаній, що мають в Україні мережу торговельних точок, наприклад

www.allo.ua або market.factor.ua.

Справедливості заради зауважу, що такий широко відомий інтернет-магазин, як «Розетка», і багато інших зареєстровані на com.ua (

rozetka.com.ua).

2. Зверніть увагу, щоб на сайті було зазначено назву юридичної особи, фізичну адресу, за якою знаходиться інтернет-магазин, номер телефону, факсу, електронну адресу. Ця інформація дозволить у разі потреби швидко зв’язатися з продавцем.

3. Не варто довіряти магазинам з дуже низькими цінами, така економія загрожує неприємними наслідками. Так, може виявитися, що товар має якийсь дефект або ж увезений в Україну незаконно, а отже, можна забути про гарантійне обслуговування.

4. Ознайомтеся з правилами інтернет-магазину. Чим повніше і доступніше викладено інформацію про механізм купівлі, оплати і доставки, тим солідніший магазин.

5. Обов’язково прочитайте про гарантійні зобов’язання.

Якщо у вас усе-таки з’явилися сумніви в надійності магазину, можна пошукати в Інтернеті відгуки про якість товарів та послуг, що ним надаються, або подивитися, яке місце він займає в рейтингу інтернет-магазинів. Цю інформацію можна отримати на сайтах

topshops.com.ua і uashops.com.

 

МЕХАНІЗМ КУПІВЛІ

Мабуть, найскладніше в інтернет-магазинах — вибрати з усього різноманіття щось одне, а вже купити вподобану річ досить просто. Для цього додаємо вибраний товар у кошик та реєструємося на сайті магазину. Після реєстрації нам залишиться вказати спосіб доставки («Укрпоштою», через кур’єра чи одну з транспортних компаній) і метод оплати. Після цього підтвердити замовлення і чекати підтвердження від магазину про надходження вашого замовлення в обробку.

Підтвердження зазвичай надходить електронною поштою або менеджери магазину зв’язуються з вами по телефону. У телефонній розмові можна обговорити дату і час отримання замовлення, указати додаткову інформацію, таку, як кодовий замок на дверях під’їзду, та інші нюанси.

Порада

Оплату ви здійснюєте в момент доставки, щоб своїми очима переконатися в належній якості товару.

При отриманні замовлення уважно роздивіться товар на наявність браку, переконайтеся, що це не підробка, перевірте наявність гарантійного талона, якщо він необхідний, тощо. Те саме варто зробити під час прийняття замовлення в поштовому відділенні. Пам’ятайте, що ви можете відмовитися від товару, якщо він бракований, низької якості, не відповідає опису на сайті продавця.

Оплата провадиться за фактом доставки: переконавшись у тому, що з покупкою все гаразд, ви розплачуєтеся з кур’єром, який зобов’язаний видати вам товарний чек та гарантійний талон.

 

ПРО ПРАВА СПОЖИВАЧІВ

Усі ми знаємо свої споживчі права, але чи багато хто може реально ними скористатися? Не переказуватимемо зміст

ст. 8 і 9 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.91 р. № 1023-XII, просто нагадаємо: якщо ви вирішили обміняти товар на інший або повернути сплачені гроші, то зробити це можна буде при дотриманні таких умов:

— від дня купівлі минуло не більше 14 днів;

— товар не використовувався або збережено його товарний вигляд, споживчі якості, пломби та ярлики;

— у вас на руках є розрахунковий документ (товарний чек).

Але не всі товари, що входять до асортименту інтернет-магазинів, підлягають обміну. До них належать м’які дитячі іграшки, парфумерія, книги та журнали, аудіо- та відеокасети, а також оптичні диски.

Усі три викладені умови, має бути дотримано незалежно від того, де було куплено товар: в інтернет-магазині чи у звичайній торговельній точці. Відповідно, де б не було придбано товар, якщо на нього є гарантійний талон, то він підлягає гарантійному ремонту в сервісному центрі. Якщо ви хочете повернути куплений товар в обмін на свої гроші, то при собі потрібно мати документ, що підтверджує факт купівлі, повну комплектацію товару, гарантійний талон та акт сервісного центру з фіксацією факту про повну працездатність товару та збереження ним продажного вигляду.

Якщо спілкування з продавцем (чи виробником) не дало бажаного результату, слід звернутися зі скаргою до територіального управління з питань захисту прав споживачів за місцем свого проживання, яке входить до структури Держспоживстандарту України (

www.dssu.gov.ua). Також можна звернутися за допомогою до громадських організацій споживачів за місцем проживання або до регіональних. Наприклад, на сайті www.consumerinfo.org.ua (рис. 3) можна знайти адреси територіальних управлінь з питань захисту прав споживачів та багато іншої корисної інформації.

img 4

 

Пам’ятайте про наші поради. Успішних купівель!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі