Теми статей
Обрати теми

В «1С:Бухгалтерії 7.7» з’явився «Антикризовий Центр Керівника»

Редакція БК
Стаття

В «1С:Бухгалтерії 7.7» з’явився «Антикризовий Центр Керівника»

 

Як ви пам’ятаєте, наприкінці минулого року компанія «1С» перетворила типову конфігурацію «1С:Бухгалтерія 8» на робочий інструмент не лише бухгалтера, а й керівника, забезпечивши її новим інструментом підтримки прийняття рішень — «Центром Антикризового Управління». Водночас подібного інструменту потребують і користувачі «сімки», котрих, як і раніше, налічується значно більше. Тому наприкінці січня фірма-франчайзі «1С-Теллур» оголосила про випуск «Антикризового Центру Керівника» для «1С:Бухгалтерії 7.7 для України».

Матеріали для огляду надано компанією «1С-Теллур», м. Харків, www.tellur.com.ua

 

«Антикризовий Центр Керівника» для типової конфігурації «1С:Бухгалтерія 7.7 для України» являє собою декілька груп звітів, що дозволяють керівнику оперативно отримувати наочну аналітичну інформацію щодо найважливіших показників господарської діяльності підприємства. У такий спосіб він зможе «тримати руку на пульсі» підприємства і відповідно приймати ефективні управлінські рішення, здатні в такий непростий час утримати підприємство «на плаву».

Доступ до «Антикризового Центру Керівника» здійснюється через структуроване меню звітів, що має три закладки: «

Общие показатели», «Денежные средства и ТМЦ», «Расчеты по контрагентам». Кожна з цих закладок містить кнопки формування звітів, згруповані за розділами (див. таблицю).

 

Закладки/розділи

Звіти

«Загальні показники»

«Продажі»;

«Доходи і витрати»;

«Оборотні кошти»

«Грошові кошти і ТМЦ»

«Залишок грошових коштів»;

«Рух грошей на рахунках»;

«Надходження грошових коштів»;

«Витрачання грошових коштів»;

«Залишок ТМЦ»;

«Рух ТМЦ»

«Розрахунки за контрагентами»

«Розрахунки з покупцями»

«Заборгованість покупців»;

«Борги покупців за строками»;

«Динаміка боргів покупців»

«Розрахунки з постачальниками»

«Заборгованість постачальникам»;

«Борги постачальникам за строками»;

«Динаміка боргів постачальникам»

«Розрахунки з усіма організаціями»

«Заборгованість організацій»;

«Борги організацій за строками»;

«Динаміка боргів організацій»

 

Практично будь-який зі звітів можна зобразити як у табличній формі, так і у формі діаграми, причому вигляд діаграми (стовпчаста, кругова тощо) можна змінювати у відповідному списку.

Крім того, на додатковій закладці у вигляді довідника подано перелік бухгалтерських рахунків, на підставі яких розраховувалися показники сформованого звіту. У деяких звітах за необхідності можна ввести свій перелік бухгалтерських рахунків. Наприклад, при формуванні звітів про рух чи залишок грошових коштів можна зазначити тільки рахунок 31, щоб отримати звіт лише стосовно розрахункових рахунків. Нарешті, в окремих звітах доступні фільтри та сортування результатів.

Далі стисло розповімо про кожен зі звітів, супроводивши описи деяких з них ілюстраціями, наскільки це дозволяє обмежений обсяг статті.

 

ЗАГАЛЬНІ ПОКАЗНИКИ

Звіт «

Продажи», як і випливає з його назви, дозволяє отримати інформацію про обсяги продажів за вказаний користувачем період, причому за бажанням користувача — з ПДВ або без ПДВ. Цей звіт, як і багато інших звітів «Антикризового Центру», можна сформувати у вигляді таблиці чи діаграми, що підвищує наочність (рис. 1). Причому вигляд діаграми можна змінювати. Ще варто звернути увагу на закладку «Настройки» (вона є в усіх звітах), де довідково надано перелік бухгалтерських рахунків, на підставі яких розраховувалися показники звіту.

img 1

Звіт «

Доходы и расходы» дозволяє оцінити прибутковість чи збитковість діяльності підприємства в діапазоні зазначених дат з деталізацією до вибраного в діалозі періоду методом порівняння надходжень від продажів та інших доходів з витратами (рис. 2).

img 2

Звіт «

Оборотные средства» дозволяє отримати стан з оборотних коштів діяльності підприємства в розрізі статей та оцінити долю кожної статті в загальній сумі оборотних коштів на початок та кінець вибраного періоду.

 

ГРОШОВІ КОШТИ

Звіт «

Остаток денежных средств» дозволяє отримати стан щодо наявності грошових коштів на певну дату в розрізі розрахункових рахунків, кас підприємства, а також грошей у дорозі та еквівалентів грошових коштів (рис. 3). На закладці «Настройка» у полі «Счет» можна ввести свій перелік бухгалтерських рахунків (наприклад, тільки рахунок 31, щоб отримати звіт лише стосовно поточних рахунків у банку), і на його підставі сформувати звіт.

img 3

Звіт «

Движение денежных средств» дозволяє отримати інформацію про рух грошових коштів за певний період у розрізі розрахункових рахунків та кас підприємства. Як і для попереднього звіту, можна ввести свій перелік бухгалтерських рахунків (наприклад, тільки рахунок 31, щоб отримати звіт лише стосовно банківських поточних рахунків), і на його підставі сформувати звіт. Звіт дозволяє фільтрувати отриману інформацію, відібравши грошові рахунки для звіту до відповідного списку. Результат звіту можна сортувати, вибравши значення зі списку «Сортировать по:». Також до звіту можна вивести лише суми, більші або рівні введеній у поле «Сумма >=».

Нарешті, звіти «

Приход денежных средств» і «Расход денежных средств», як і випливає з їх назви, дозволяють отримати інформацію про надходження чи витрачання грошових коштів за певний період за видами надходжень чи витрат, наприклад, щодо розрахунків з постачальниками та підрядниками, підзвітними особами, щодо податків тощо (рис. 4).

img 4

 

ТОВАРНО-МАТЕРІАЛЬНІ ЦІННОСТІ

Звіти «

Движение ТМЦ», «Остатки ТМЦ» (вони знаходяться на тій самій закладці «Антикризового Центру», що й звіти щодо грошових коштів) можна сформувати в будь-якому з трьох варіантів залежно від значення реквізиту «Вид отчета»:

1) «

Движение ТМЦ по складам» (показує за заданий період початковий залишок, надходження, витрачання, а також кінцевий залишок ТМЦ у вартісному та кількісному виразі. При встановленій галочці «По документам» звіт розгортається за документами, що сформували рух);

2) «

Остатки ТМЦ» (залишок ТМЦ на задану дату в кількісному виразі);

3) «

Стоимость ТМЦ на складах» (залишок ТМЦ на задану дату в кількісному та сумовому виразі) (рис. 5).

img 5

 

РОЗРАХУНКИ З КОНТРАГЕНТАМИ
(СТАН ЗАБОРГОВАНОСТІ)

Усі звіти щодо розрахунків з контрагентами зібрано на закладці «Антикризового Центру», що так і називається — «

Расчеты по контрагентам». Звіти на ній згруповано за категоріями контрагентів: покупці, постачальники або всі категорії організацій.

Ми ж розглянемо ці звіти дещо в іншому розрізі: спочатку — стан розрахунків з усіма категоріями контрагентів, потім — заборгованість аз строками і, нарешті, динаміку заборгованості.

Звіти про стан заборгованості («

Задолженность покупателей», «Задолженность поставщикам», «Задолженность организаций») дозволяють отримати інформацію про розрахунки з контрагентами (покупцями, постачальниками, всіма організаціями) на початок вибраного періоду, а також про збільшення, погашення їх боргу та інформацію про заборгованість на кінець періоду. Інакше кажучи, у таких звітах відображаються обороти і сальдо дебіторської та кредиторської заборгованості за розрахунками з контрагентами тих чи інших категорій. Для прикладу на рис. 6 (див. с. 9) наведено звіт про стан розрахунків з покупцями. Звіт формується в розрізі організацій з розшифруванням, при виборі відповідної позначки, за документами-замовленнями (договорами тощо).

img 6

Звіт дозволяє фільтрувати отриману інформацію, відібравши організації-контрагенти для звіту до відповідного списку. Результат звіту можна сортувати, вибравши значення зі списку «

Сортировать по:». Також до звіту можна вивести лише суми, більші або рівні введеній в поле «Сумма >=».

У закладці «

Настройки» у вигляді довідника подано перелік бухгалтерських рахунків, на підставі яких розраховувалися показники звіту. Водночас у полі «Счет» можна ввести свій перелік бухгалтерських рахунків (наприклад, тільки рахунок 36, щоб отримати звіт лише по цьому рахунку), і на його підставі сформувати звіт.

 

ЗАБОРГОВАНІСТЬ ЗА СТРОКАМИ

У звітах «

Долги покупателей по срокам», «Долги поставщикам по срокам», «Долги организаций по срокам», крім суми заборгованості, зазначаються й періоди, протягом яких виникла ця заборгованість. Ці звіти дозволяють отримати інформацію про заборгованість організацій на дату звіту, а також за строками — «углиб за часом». Періодичність (день, тиждень, місяць тощо) та глибина (кількість вибраних періодів «углиб за часом» від дати звіту) вибирається в діалозі звіту. Якщо дата утворення боргу цього контрагента чи замовлення потрапляє до вибраного періоду звіту, то такий рядок виводиться на зеленому тлі, якщо борг утворився раніше — на жовтому. Звіт формується в розрізі організацій з розшифруванням, при виборі відповідної позначки, за документами-замовленнями (договорами тощо).

 

ДИНАМІКА ЗМІНИ ЗАГАЛЬНОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ

Звіти «

Динамика долгов покупателей», «Динамика долгов поставщикам», «Динамика долгов организаций» дозволяють отримати інформацію про динаміку зміни заборгованості організацій за певний інтервал часу із заданою періодичністю (потижнево, подекадно, щомісяця тощо). Результат звіту формується у вигляді таблиці та діаграми (рис. 7).

img 7

Як бачимо, звіти «Антикризового Центру Керівника» орієнтовано на підтримку прийняття рішень в умовах кризи, тож користь від них має бути очевидною для більшості керівників. Критично налаштований читач може заперечити, що всю інформацію для цих звітів може бути отримано зі стандартної звітності бухгалтерської конфігурації (оборотно-сальдових відомостей, карток рахунка тощо). Однак не забуваймо й про те, що звичні для бухгалтера стандартні звіти «1С:Бухгалтерії 7.7» для керівника часом виглядають незвично. Тому бухгалтер часто-густо змушений експортувати їх в Excel, щоб зобразити дані в потрібному керівнику ракурсі. Що ж стосується «Антикризового Центру Керівника», то він являє собою вже готовий інструмент для керівника, звільняючи бухгалтера від зайвої роботи.

 

Наостанку зауважимо: на відміну від версії «1С 8», де антикризові звіти було включено фірмою «1С» до складу типової конфігурації, для версії 7.7 вони є самостійною розробкою фірми-франчайзі «1С-Теллур» і тому розповсюджуються нею на платній основі (ціна — 625 грн.). Утім, користі вони мають принести значно більше.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі