Теми статей
Обрати теми

Модернізуємо комп’ютер

Редакція БК
Відповідь на запитання

Модернізуємо комп’ютер

 

Нам модернізували комп’ютер, що значився в податковому обліку у складі групи 4. Як правильно відобразити модернізацію та як провести документи «Приходная накладная» і «Акт выполненных работ», отримані від підрядника?

Відповідає Ганна САРАЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Нагадаємо, що згідно з п.п. 8.7.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР платник може віднести до валових витрат суму витрат на ремонт і модернізацію основних фондів, що не перевищує 10 % сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок звітного періоду. А сума перевищення цього 10-відсоткового обмеження збільшує балансову вартість основних засобів.

А в бухгалтерському обліку нам потрібно збільшити балансову вартість четвертої групи, оскільки необоротний актив належить до неї. Збільшення первісної вартості комп’ютера на вартість комплектуючих відповідно до документа «Приходная накладная» і на вартість наданих послуг відповідно до документа «Услуги сторонних организаций» виконає документ «

Модернизация необоротных активов». Його можна відкрити з меню «Документы → Необор. активы и МБП».

Важливо!

Проводити документ «Услуги сторонних организаций» не слід, оскільки це призведе до здвоєння проводок щодо цієї послуги.

Заповнюючи документ «

Модернизация необоротных активов», у полі «Работы осуществлены» (рис. 1) можна вибрати один із двох способів проведення модернізації — «собственными силами» або «через подрядчика». У цьому випадку вибираємо варіант «через подрядчика». У результаті в документі з’явиться закладка «Дополнительно», на якій можна вибирати статтю валових витрат для формування декларації з податку на прибуток, а також позначити, чи включається ПДВ до вартості модернізації. Адже якщо підрядник не є платником ПДВ, ви втрачаєте право на податковий кредит (тоді потрібно включити прапорець напроти параметра «Нет права на налоговый кредит» — див. рис. 2), і в цьому випадку суму ПДВ може бути включено до вартості модернізації. У полі «Вид НДС» за умовчанням установлено режим оподаткування за ставкою 20 %, його можна змінити.

img 1

img 2

У графах «

Необоротный актив» вибираємо комп’ютер, що модернізується, у графі «Норма амортизации» стоїть «Группа 4, норма амортизации». У табличній частині, по рядку «Счет» уводимо рахунок розрахунків, у рядках «Субконто» вибираємо найменування підприємства-постачальника і документ, згідно з яким було проведено оплату. У рядку «Счет модерн.» вибираємо субрахунок 1522 «Изготовление и амортизация основных средств», у рядку «Вид модерн.» — найменування комплектуючих. У графах «Сумма» вводимо суму з ПДВ. По другому рядку вводимо суму щодо наданої послуги.

Провівши документ, ми сформуємо проводки, показані на рис. 3. Як видно з рис. 3, документ «

Модернизация необоротных активов» у податковому обліку збільшує рахунок модернізації ОЗ (рахунок ОЗМ), тому наприкінці кварталу необхідно провести документ «Закрытие налогового периода». Цей документ у податковому обліку закриє рахунок ОЗМ та сформує проводки щодо валових витрат, при цьому до них буде віднесено суму модернізації, яка не перевищуює 10-відсоткове обмеження, а решта суми модернізації збільшить балансову вартість ОЗ.

img 3

 

Чекаємо на ваші запитання на

bk.id@factor.ua або на форумі http://www.bk.factor.ua/forum/ .
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі