Теми статей
Обрати теми

На запитання щодо електронної звітності відповідають працівники податкових органів

Редакція БК
Відповідь на запитання

На запитання щодо електронної звітності відповідають працівники податкових органів

 

Тема електронної податкової звітності користується незмінним інтересом серед платників податків — про це свідчить наша редакційна пошта. Тому ми знову вирішили звернутися до неї і надати слово працівникам податкових органів м. Києва, які дадуть відповіді на ваші запитання. Найчастіше читачів цікавлять питання підтвердження зі сторони податківців прийняття податкової звітності. Але запитують і про терміни подання звітності, і про виправлення помилок та інші аспекти електронного звітування.

Відповіді отримано за сприяння ДПА у м. Києві (www.kyivsta.gov.ua)

 

Зміна адреси електронної пошти

img 1Підприємство звітується до податкової через мережу Інтернет. Що потрібно зробити, якщо відбулася зміна адреси електронної пошти підприємства?

Сформувати нові дискети з електронно-цифровими підписами (далі — ЕЦП) та відкритими ключами і зробити заміну 7-го аркуша Договору про визнання електронних документів. Обов’язково внести зміни до Договору (7-й аркуш) та перереєструвати у податковій інспекції нові відкриті ключі.

(ДПІ в Печерському районі м. Києва)

 

ТЕРМІНИ ПОДАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ЗВІТНОСТІ

img 2Чи відрізняються терміни подання електронної звітності від термінів подання звітності в паперовій формі?

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233, податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку за звітні періоди в терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі.

Згідно з пунктом 2 розділу ІІІ цієї Інструкції при відправленні електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до органів ДПС у разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв’язку або ненадходження першої квитанції). Відповідно до пункту 3 цього розділу Інструкції податкова звітність в електронному вигляді, отримана органами ДПС пізніше терміну, встановленого законодавством для податкової звітності, вважається поданою з порушенням терміну.

Органи ДПС приймають податкову звітність з 9.00 до 18.00* щоденно, крім вихідних, святкових і неробочих днів.

* Слід зауважити, що після затвердження Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку у квітні минулого року податківці змінили свою ліберальну позицію щодо відсилання електронної звітності в останній день після закінчення робочого дня (після 18.00). Якщо раніше вони вважали таку звітність поданою з дотриманням установлених термінів подання, то зараз — ні. Підстави для цього дає їм вищезгадана Інструкція. —

Прим. ред.

(ДПІ в Оболонському районі м. Києва)

 

ЧИМ ПІДТВЕРДЖУЄТЬСЯ ПРИЙНЯТТЯ ЗВІТУ

img 3Як податкова інспекція підтверджує передачу та прийняття податкових документів в електронному вигляді?

Підтвердженням передачі платником податків податкових документів в електронному вигляді є перша квитанція.

Ця квитанція надсилається на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в інспекції.

Якщо на адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним. У такому випадку це питання варто вирішувати з оператором зв’язку.

Друга квитанція в електронному вигляді в текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається звіт, та дані про відправника квитанції є підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних. На цю квитанцію накладається ЕЦП інспекції, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.

Якщо надіслані податкові документи сформовано помилково, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП інспекції і здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в інспекції.

Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до податкової є дата та час, які зафіксовані у першій квитанції.

У разі подання податкової звітності на магнітних носіях з накладанням ЕЦП квитанція про отримання податкових документів надається платнику на магнітному носії в електронному вигляді безпосередньо після імпорту документів до бази даних податкової звітності.

(ДПІ в Дарницькому районі м. Києва)

 

Якщо не надійшла перша квитанція

img 4Якщо на адресу платника податків не надійшла квитанція про отримання електронних документів?

Якщо на адресу платника податків не надійшла квитанція про отримання електронних документів, документ вважається ненадісланим. У такому випадку, скоріше за все, виникли проблеми з телекомунікаційним зв’язком і це питання варто вирішувати з оператором зв’язку. Платник податків може не раніше ніж через добу після відправлення податкових документів в електронному вигляді звернутися до працівника ДПІ з використанням інших засобів зв’язку (телефон, факс тощо), зазначених у Договорі, для одержання інформації стосовно надходження та прийняття до бази даних ДПС надісланих податкових документів.

Слід ще зазначити, що платник податків, який подає податкову звітність та реєстри податкових накладних в електронному вигляді, має право:

— повторно передавати податкові документи в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку в разі неотримання протягом доби квитанції від ДПІ про отримання надісланих податкових документів в електронному вигляді або при надходженні квитанції про некоректно заповнені податкові документи в електронному вигляді;

— до завершення граничного терміну подання звітності повторно передавати звітність засобами телекомунікаційного зв’язку у випадку внесення до неї змін.

(СДПІ у м. Києві по роботі з ВПП)

 

якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою

img 5Що робити платнику податків, якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою?

Згідно з підпунктом 7.6 пункту 7 розділу ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233, якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.

(ДПІ в Оболонському районі м. Києва)

 

НАДІСЛАНО КІЛЬКА ПРИМІРНИКІВ. ЯКИЙ іЗ НИХ є ОРИГІНАЛом?

img 6У разі виправлення декларації з податку на додану вартість підприємством на електронну адресу інспекції надіслано кілька примірників одної декларації. Яка декларація буде вважатися оригіналом?

Якщо платник податків надіслав на електронну адресу податкової інспекції кілька примірників одного податкового документа, то оригіналом вважається електронний документ, надісланий останнім до закінчення граничного терміну подання декларації з податку на додану вартість за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних та надіслано другу квитанцію.

У базі даних податкової звітності документам, які надійшли не останніми, проставляється статус «до відома».

Податкова інспекція приймає податкову звітність з 9.00 до 18.00 щоденно, крім вихідних, святкових і неробочих днів.

У разі надходження податкового документа в електронному вигляді до податкової інспекції до 16-ї години друга квитанція надсилається платнику податків протягом двох годин з моменту прийняття (неприйняття), в іншому випадку протягом перших двох годин наступного робочого дня.

(ДПІ в Дарницькому районі м. Києва)

 

ПОДАННЯ ЧЕРЕЗ УПОВНОВАЖЕНУ ОСОБУ

img 7За наше підприємство податкову звітність через мережу Інтернет подає уповноважена особа, якій юридично надано право здавати податкову звітність. На кого покладається відповідальність за своєчасність подання податкової звітності та правильність її заповнення?

Якщо податкові документи в електронному вигляді передаватимуться на електронну адресу інспекції через посередника, якому юридично надано право здавати за платника податків його податкову звітність, то відповідальність за своєчасність подання та коректність заповнення податкових документів покладається на платника податків.

(ДПІ в Дарницькому районі м. Києва)

 

КОНТРАГЕНТ БЕЗ НОМЕРА в ДОДАТКУ 5 ДО ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ПДВ

img 8Як заповнювати розділ II «Податковий кредит» Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів декларації з податку на додану вартість, якщо в контрагента відсутній індивідуальний податковий номер?

Обсяг придбання та сума ПДВ по контрагентах без індивідуального податкового номера відображаються у відповідних колонках із зазначенням у колонці 2 умовного індивідуального податкового номера «100000000000», якщо відображаються операції в розділі «Операції з придбання з ПДВ, які надають право на формування податкового кредиту», і «200000000000», якщо відображаються операції в розділі «Операції з придбання з ПДВ, які не надають права формування податкового кредиту».

(ДПІ в Печерському районі м. Києва)

 

ТЕРМІН ДІЇ ДОГОВОРУ

img 9Який термін дії Договору про визнання електронних документів між платником податків і Державною податковою інспекцією?

Договір про визнання електронних документів має термін дії до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів платника податків. Якщо платник податків подає до ДПІ нові сертифікати ЕЦП, то цей Договір вважається пролонгованим до закінчення строку чинності нових сертифікатів ключів.

ДПІ має право розірвати Договір в односторонньому порядку у випадку ненадання Платником податків нових сертифікатів відкритого ключа замість скасованих.

(ДПІ в Оболонському районі м. Києва)

 

Редакція «Б & К» висловлює подяку ДПІ у м. Києві (

www.kyivsta.gov.ua) за сприяння в отриманні роз’яснень.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі