Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Орендарям державного та комунального майна надано право
 на продовження договору оренди поза конкурсом

Верховна Рада внесла зміни до ст. 73 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 26.12.2008 р. № 835-VI, якими дещо спрощено порядок оренди державного та комунального майна.

Так, орендарю, що належним чином виконує свої обов’язки за договором оренди нерухомого майна, строк дії якого закінчується, надано право на продовження договору на новий строк, але не більше ніж на 2 роки.

Орендар, який має намір скористатися таким правом, повинен повідомити про це орендодавця не пізніше ніж за місяць до закінчення строку договору оренди нерухомого майна.

(Закон України «Про внесення змін до статті 73 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 10.06.2009 р. № 1498-VI)

 

Гральний бізнес заборонено

Після подолання вето набрав чинності Закон України «Про заборону грального бізнесу в Україні», яким запроваджено обмеження на здійснення грального бізнесу в Україні. При цьому до азартних ігор не належать:

— організація та проведення лотерей;

— організація та проведення творчих конкурсів, спортивних змагань тощо, незважаючи на те, чи передбачається їх умовами грошовий або майновий виграш;

— гра в більярд, кеглі (боулінг) та інші ігри, що проводяться без отримання гравцем призу (виграшу);

— гра на гральних автоматах типу «кран-машина» (двокоординатні автомати), де як виграш (приз) гравець отримує виключно матеріальні речі (іграшки, цукерки тощо);

— розіграші на безкоштовній основі з рекламуванням (популяризацією) окремого товару, послуги, торгової марки, знаків для товарів та послуг, найменування або напрямів діяльності суб’єктів господарювання, комерційної програми з видачею виграшів у грошовій чи майновій формі;

— розіграші у вигляді конкурсів (ігор, вікторин), умови яких передбачають безкоштовне набуття особою статусу її учасника та отримання учасником, який виявив найкращі особисті знання та вміння, виграшів у грошовій чи майновій формі за особисту перемогу;

— розіграші на безкоштовній основі з розважальною, благодійною чи пізнавальною метою.

Законом передбачено застосування до суб’єктів господарювання, які організують і проводять на території України азартні ігри, фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 8000 мінімальних заробітних плат із конфіскацією грального обладнання. Прибуток (дохід) від проведення такої азартної гри підлягатиме перерахуванню до держбюджету.

Крім того, ВРУ зауважила, що з дня набуття чинності цим Законом видача ліцензій на здійснення діяльності з організації та проведення азартних ігор в Україні припиняється, а ліцензії, видані суб’єктам підприємницької діяльності до дня набуття чинності Законом, анулюються.

(Закон України «Про заборону грального бізнесу в Україні» від 15.05.2009 р. № 1334-VI)

 

Немає підтвердження лікувальних властивостей — не буде
 й реклами товарів, що не належать до ліків

З набуттям чинності Законом України від 04.06.2009 р. № 1465-VI у рекламі товарів та методів, що не належать до лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації відбулися зміни. Тепер при їх рекламі заборонено використовувати посилання на те, що рекламовані товари та методи мають лікувальні властивості, якщо такі властивості не підтверджено в установленому законодавством порядку спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з охорони здоров’я.

(Закон України «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу» від 04.06.2009 р. № 1465-VI)

 

Знижено мінімальну вартість майна, за крадіжку якого доведеться відповідати

Унесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення. Знижено мінімальну вартість майна, за крадіжку якого настає відповідальність, з 907,5 до 60,5 грн. (0,2 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян). Крім того, посилено і власне відповідальність за крадіжки. Тепер дрібне розкрадання чужого майна шляхом крадіжки, шахрайства, присвоєння або розтрати тягне за собою застосування адміністративного штрафу від 10 до 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи строком до одного місяця з відрахуванням 20 % заробітку, або адміністративний арешт на строк від 5 до 10 діб.

Нагадаємо, що сума неоподатковуваного мінімуму доходів громадян для норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації злочинів або правопорушень установлюється на рівні податкової соціальної пільги (у 2009 році розмір податкової соціальної пільги становить 302,5 грн.), а при визначенні розмірів штрафів — на рівні 17 грн.

(Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за розкрадання чужого майна» від 04.06.2009 р. № 1449-VI)

 

Змінено Загальні умови укладення та виконання
 договорів підряду в капітальному будівництві

Кабінет Міністрів України вніс зміни до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 р. № 668. Відповідно до цих змін:

— у договорі підряду необхідно передбачати умови здійснення авторського і технічного нагляду за виконанням робіт;

— власником результату виконаних робіт (об’єкта будівництва) є замовник, якщо інше не передбачено договором;

— замовник зобов’язаний забезпечити здійснення технічного нагляду протягом усього періоду будівництва об’єкта в порядку, установленому законодавством;

— віднесення ризику випадкового знищення або пошкодження об’єкта будівництва на одну зі сторін договору підряду до його прийняття замовником здійснюється відповідно до вимог закону, крім випадків, коли це сталося внаслідок обставин, що залежать від замовника;

— сторони зобов’язані вживати необхідних заходів для недопущення випадкового знищення або пошкодження об’єкта будівництва, а якщо таке пошкодження сталося, приймати відповідні рішення і погоджувати свої дії щодо усунення негативних наслідків;

— у разі випадкового знищення або пошкодження об’єкта будівництва, ризик якого несе замовник, він негайно має прийняти рішення стосовно доцільності та умов продовження будівництва, компенсувати додаткові витрати підрядника, зумовлені усуненням наслідків такого знищення або пошкодження;

— якщо інше не встановлено договором, підрядник не має права вимагати плату за роботу або відшкодування витрат, що виникли в нього в разі зруйнування або пошкодження об’єкта будівництва внаслідок обставин непереборної сили, до закінчення встановленого договором будівельного підряду строку введення в експлуатацію об’єкта, а також у разі неможливості завершити будівництво (будівельні роботи) з інших, не залежних від замовника причин;

— передача виконаних робіт (об’єкта будівництва) підрядником і прийняття їх замовником оформляються актом про виконані роботи.

(Постанова КМУ «Про внесення змін до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» від 17.06.2009 р. № 601)

 

Затверджено форму звіту про цільове використання товарів,
 увезених в Україну зі звільненням від оподаткування

Суб’єкти господарювання, що ввозять на митну територію України енергозберігаючі матеріали, устаткування, оснащення та комплектуючі, які відповідно до ст. 19 Закону України «Про Єдиний митний тариф» звільняються від сплати мита, подають до митного органу щомісяця до 5-го числа наступного періоду звіт про цільове використання товарів за встановленою Державною митною службою формою.

На виконання цієї вимоги, зазначеної в постанові КМУ «Питання ввезення на митну територію України енергозберігаючих матеріалів, устаткування, оснащення та комплектуючих» від 14.05.2008 р. № 444, державна митна служба затвердила форму звіту про цільове використання товарів, увезених на митну територію України зі звільненням від оподаткування.

Нагадаємо, що в разі порушення вимог про цільове використання товарів суб’єкт ЗЕД зобов’язаний сплатити до держбюджету передбачені законодавством податки.

(Наказ Державної митної служби України «Про затвердження форми звіту про цільове використання товарів, увезених на митну територію України зі звільненням від оподаткування» від 06.04.2009 р. № 306)

 

Змінено Інструкцію про безготівкові розрахунки в національній валюті

Унесено зміни до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті. Зокрема, тепер банк та клієнт мають право, ураховуючи встановлені законодавством строки проведення міжбанківського переказу, передбачити в договорі банківського рахунка строки виконань розрахункових документів клієнта, що відрізняються від установлених в Інструкції. Порядок виконання таких документів визначається договором між банком та клієнтом і внутрішніми правилами банку.

Крім того, викладено в новій редакції форми меморіального ордера, платіжного доручення, платіжної вимоги-доручення.

(Постанова Правління НБУ «Про затвердження Змін до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» від 15.05.2009 р. № 296)

 

ПФУ погодився на розстрочення сум штрафів та пені,
 накладених (нарахованих) у період з 01.01.2007 р. по 01.01.2009 р.

Отже, відповідно до прийнятого Порядку за бажанням страхувальника розстроченню підлягають:

1) суми штрафів та пені, накладених (нарахованих) у період з 1 січня 2007 року до 1 січня 2009 року згідно з ч. 8 і 9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV. При цьому суми штрафів та пені, сплачені та зараховані відповідно до ч. 5 ст. 106 зазначеного Закону, розстрочуються в сумі, що не перевищує суму простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків (недоїмки) станом на 1 січня 2009 року;

2) суми штрафів та пені, що підлягають накладенню (нарахуванню) на суми заборгованості зі сплати страхових внесків та фінансових санкцій, які виникли до 1 січня 2009 року, згідно з п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058-IV;

3) суми штрафів та пені, накладених (нарахованих) відповідно до п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058-IV, у разі невиконання умов окремого договору.

Не підлягають розстроченню суми накладених (нарахованих) у зазначений період штрафів та пені, сплачені страхувальником, який станом на 1 січня не має заборгованості перед Пенсійним фондом України зі сплати страхових внесків, штрафів та пені. Постанова набере чинності з дня офіційного опублікування (до моменту підготовки номера до друку не опубліковано).

(Постанова правління ПФУ «Про затвердження Порядку проведення органами Пенсійного фонду України розстрочення сум штрафів та пені, накладених (нарахованих) у період з 1 січня 2007 року по 1 січня 2009 року, і сум штрафів та пені, що підлягають накладенню (нарахуванню) на суми заборгованості зі сплати страхових внесків та фінансових санкцій, що виникли до 1 січня 2009 року» від 21.05.2009 р. № 15-1)

 

Облікова ставка НБУ — 11 %

Постановою Правління НБУ від 12.06.2009 р. № 343 облікову ставку НБУ знижено до 11 % починаючи з 15 червня 2009 року. Нагадаємо, що цей показник використовується в тому числі для обчислення пені за податковими платежами та внесками на обов’язкове соціальне страхування, для визначення верхньої межі суми пені за прострочення грошових розрахунків у господарських відносинах тощо.

(Постанова Правління НБУ «Про регулювання грошово-кредитного ринку» від 12.06.2009 р. № 343)

 

Думка ДПАУ про можливість відшкодування підтверджених
 сум ПДВ у рахунок виплати зарплати за наявності
 непогашеної бюджетної позики

Нагадаємо, що постановою КМУ від 02.04.2009 р. № 312 передбачено спрямування на виплату заробітної плати сум бюджетного відшкодування після перерахування суми такого бюджетного відшкодування на поточний банківський рахунок платника. Але підприємства, що мають прострочену заборгованість перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, позиками та фінансовою допомогою на поворотній основі, наданими з державного бюджету, повинні враховувати норми спільного наказу ДПАУ, Мінфіну, Держказначейства від 14.02.2006 р. № 68/168/46, згідно з яким у таких підприємств суми бюджетного відшкодування ПДВ зараховуються в рахунок погашення такої простроченої заборгованості, а в залишку суми (за його наявності) — на поточний рахунок такого платника податку.

Таким чином, на думку ДПАУ, на поточний рахунок для спрямування на виплату заробітної плати може бути відшкодовано суму ПДВ, що залишилася після погашення простроченої заборгованості перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, позиками та фінансовою допомогою на поворотній основі, наданими з державного бюджету.

(Лист ДПАУ «Щодо можливості відшкодування підтверджених сум ПДВ у рахунок виплати заробітної плати (з нарахуваннями) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2009 р. № 312 за наявності непогашеної бюджетної позики» від 22.05.2009 р. № 10739/7/16-1517-02)

 

Мінпраці сказало свої три слова про доплату до ПФ єдиноподатниками та фікспатентниками

У своєму роз’ясненні для приватних підприємців-єдиноподатників та фікспатентників, які мають намір доплачувати внески до Пенсійного фонду згідно з постановою КМУ від 14.04.2009 р. № 366, Мінпраці продемонструвало, що слідом за поміркованими фахівцями воно поставило собі на меті адміністрування відповідних платежів, тобто тим, наскільки до снаги для органів Пенсійного фонду є завдання рознесення даних про зарахування мільйонів (імовірно) платежів на єдиний казначейський банківський рахунок — до системи персоніфікованого обліку.

Наголошуючи на новаціях, унесених постановою КМУ від 21.05.2009 р. № 505, Мінпраці уточнює три досить цікаві моменти (що, власне, і відрізняє це роз’яснення від відомих попередніх роз’яснень Пенсійного фонду).

По-перше, зазначаються реквізити єдиного банківського рахунка, призначеного для зарахування сум доплати.

По-друге, дається підказка, де можна дізнатися відповідний код КОАТУУ, якщо платник не має часу дізнатися його у своєму місцевому райміськуправлінні Пенсійного фонду. Цей код має на меті допомогти в розсиланні на місця банківських електронних реєстрів платіжних документів, на підставі яких (імовірно) на місцях і повинні заносити відомості до системи персоніфікованого обліку, а також здійснювати звіряння.

По-третє, вирішується відома формальна суперечність щодо визначення граничного терміну сплати — суперечність між «протягом 20 календарних днів…» і «до 20...» (так було зазначено в роз’ясненнях Пенсійного фонду). Мінпраці прямо вказує — «не пізніше 20...», а це означає, що останнім днем здійснення доплати за травень, червень 2009 року є 20 липня 2009 року.

(Роз’яснення Мінпраці «Щодо порядку сплати внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування фізичними особами — суб’єктами підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування» від 22.05.2009 р.)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі