Теми статей
Обрати теми

Про підготовку до запровадження Загального реєстру податкових накладних

Редакція БК
Лист від 06.10.2009 р. № 21839/7/16-1517

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ
ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ У ЗАГАЛЬНОМУ РЕЄСТРІ ПОДАТКОВИХ
НАКЛАДНИХ В ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ
ЗАСОБАМИ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОГО ЗВ’ЯЗКУ

 

Додаток до листа ДПА України від 06.10.2009 р. № 21839/7/16-1517
«Про підготовку до запровадження Загального реєстру податкових накладних»

 

Цей Порядок визначає загальні принципи організації реєстрації податкових накладних платників податку на додану вартість — продавців товарів (робіт, послуг) у Загальному реєстрі податкових накладних (далі — Загальний реєстр) під час подання ними податкових накладних до органів державної податкової служби України (Центру обробки електронних звітів) в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису. Цей Порядок поширюється на Центр обробки електронних звітів Державної податкової адміністрації України (далі — ЦОЕЗ ДПА України) та платників податку на додану вартість, які визначені пунктом 4 даного Положення.

При поданні та отриманні податкових накладних в електронній формі телекомунікаційними каналами зв’язку платник податків та ЦОЕЗ ДПА України повинні додержуватися такого порядку:

 

1. платник податків — продавець:

1.1.

платник податків — продавець створює податкову накладну в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Після підготовки платником податків — продавцем податкової накладної в електронному вигляді на неї накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим — ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим — ЕЦП керівника, третім — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

За відсутності у платника податків — продавця посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Платником податків — продавцем фізичною особою — суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП платника податків — фізичної особи, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності);

1.2. після накладання ЕЦП платник податків — продавець здійснює шифрування податкової накладної в електронному вигляді та направляє її до ЦОЕЗ ДПА України через телекомунікаційні канали зв’язку. Другий примірник податкової накладної в електронному вигляді зберігається у платника податків;

1.3. після одержання від платника податків — продавця податкової накладної в електронному вигляді у ЦОЕЗ ДПА України проводять її розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту) та вносять її до Загального реєстру;

1.4. підтвердженням платнику податків — продавцю прийняття його податкової накладної до Загального реєстру є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятої податкової накладної в електронній формі, відповідність податкової накладної в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП ЦОЕЗ ДПА України, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник квитанції в електронному вигляді зберігається в ЦОЕЗ ДПА України;

1.5. якщо надіслані податкові накладні сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкової накладної в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП ЦОЕЗ ДПА України, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник квитанції в електронному вигляді зберігається в ЦОЕЗ ДПА України;

1.6. датою та часом надання податкової накладної в електронному вигляді до ЦОЕЗ ДПА України є дата та час, зафіксовані у квитанції.

2. платник податків — покупець:

2.1.

платник податків — покупець створює запит в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Після підготовки платником податків — покупцем запиту в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим — ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим — ЕЦП керівника, третім — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

За відсутності у платника податків — покупця посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Платником податків — покупцем фізичною особою — суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП платника податків — фізичної особи, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності);

2.2. після накладання ЕЦП платник податків — покупець здійснює шифрування запиту в електронному вигляді та направляє його до ЦОЕЗ ДПА України через телекомунікаційні канали зв’язку. Другий примірник запиту в електронному вигляді зберігається у платника податків;

2.3. після одержання від платника податків — покупця запиту в електронному вигляді у ЦОЕЗ ДПА України проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту);

2.4. ЦОЕЗ ДПА України накладає на податкову накладну свій ЕЦП, здійснює її шифрування та надсилає на електронну адресу вказану в запиті платника податків — покупця.

3. Якщо платник податків — продавець надіслав до ЦОЕЗ ДПА України кілька примірників одної податкової накладної, то оригіналом вважається та накладна, яку прийнято до бази даних та платнику податків надійшла про це квитанція.

 

Директор Департаменту інформаційно-аналітичного забезпечення процесів оподаткування С. Шевченко

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

 

Отже, ДПАУ не стала утрудняти себе розробкою та затвердженням повноцінного нормативного документа, а обмежилася додатком до листа. Можливо, там просто вирішили, що недоцільно плодити «нормодоки», адже сьогодні і так діє Інструкція з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затверджена наказом ДПАУ від 10.04.2008 р. № 233. А податкова накладна в одній із двох своїх іпостасей саме й є звітним податковим документом згідно з п.п. 7.2.3 Закону України «Про податок на додану вартість». Тому, схоже, у ДПАУ вирішили обмежитися простим роз’ясненням-порядком, яке немовби доповнює зазначену Інструкцію.

Отже, кого ж стосується порядок, що коментується? По-перше, тих платників ПДВ, яких розпорядження КМУ від 23.09.2009 р. № 1178-р примушує реєструвати податкові накладні на великі суми (з 01.11.2009 р. — понад 1 млн грн., з 01.01.2010 р. — понад 500 тис. грн., з 01.04.2010 р. — понад 100 тис. грн.) у Загальному реєстрі податкових накладних. А по-друге, їх покупців, які, відображаючи податковий кредит, для власної впевненості зможуть звіритися з цим Реєстром. При цьому щоб заощадити час і ті й інші зможуть скористатися засобами електронної звітності: одні — для реєстрації податкових накладних у Реєстрі, другі — для отримання відомостей із нього.

Порядок дуже простий. Продавець створює податкову накладну в електронному вигляді за допомогою свого програмного забезпечення (OPZ, «Бест-Звіт» чи будь-якого іншого, що підтримує затверджений ДПАУ формат). Потім підписує її наявними ключами ЕЦП та, зашифрувавши, відправляє до ЦОЕЗ ДПАУ (zvit@sta.gov.ua), звідки отримує квитанцію з повідомленням про прийняття чи неприйняття податкової накладної. У свою чергу, покупець, зацікавлений у підтвердженні даних податкової свого постачальника, формує запит (така можливість уже з’явилася в OPZ версії 1.25 та «Бест-Звіт» 8.79.001), підписує його, шифрує, і теж відправляє до ЦОЕЗ ДПАУ. У відповідь йому повинні надіслати запитану податкову накладну. Ось у загальних рисах і весь порядок. Якщо все буде реалізовано так, як написано, то має бути швидко, зручно, надійно. Ми лише сподіваємося, що це не примушуватимуть робити через спецоператора.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі