Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Кабмін спрощує оформлення та видачу державних актів на право власності на земельні ділянки

Постановою КМУ № 844 затверджено:

1) Порядок безоплатного оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки;

2) Порядок використання у 2009 році коштів Стабілізаційного фонду для здійснення заходів щодо безоплатного оформлення та видачі громадянам України державних актів на право власності на земельні ділянки.

Крім того, КМУ заборонив справляння з громадян України плати за оформлення та видачу актів на право власності на земельні ділянки, за надання додаткових і супутніх послуг з розроблення документації щодо землеустрою, а також будь-яких інших платежів, зокрема внесків до благодійних та інших фондів.

Державний комітет із земельних ресурсів має протягом місяця подати КМУ пропозиції щодо спрощення і здешевлення процедури виготовлення та погодження документації щодо землеустрою, необхідної для прийняття органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування рішень про передачу у власність громадянам України земельних ділянок.

(Постанова КМУ «Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України у 2009 році» від 05.08.2009 р. № 844)

 

Діяльність ринків під наглядом КМУ

Згідно з постановою КМУ від 29.07.2009 р. № 868 послуги з обслуговування та утримання торговельних місць на території ринку* можуть надаватися суб’єктом господарювання, який є юридичною особою.

* Під терміном «ринок» розуміється об’єкт торгівлі, на території якого суб’єкт господарювання, що має право на користування або розпорядження земельною ділянкою, на якій цей об’єкт розташовано, організовує та/або забезпечує створення належних умов для здійснення торговельної діяльності підприємцями (далі — суб’єкт господарювання). Об’єкти торгівлі, що функціонують як гіпермаркети, торговельні центри, універмаги, універсами, супермаркети, мінімаркети, магазини, що є відокремленими капітальними спорудами та мають окрему поштову адресу, до ринків не належать

.

Якщо підприємець сплатив ринковий збір за 30 та більше днів на одному ринку, суб’єкт господарювання зобов’язаний за заявою такого підприємця укласти з ним договір оренди торговельного місця. У разі укладення договору суборенди підприємець має у п’ятиденний строк письмово повідомити про це суб’єкта господарювання.

Реконструкція (переобладнання, модернізація) та закриття ринку здійснюються в установленому порядку за умови забезпечення підприємців іншими торговельними місцями з урахуванням рекомендацій місцевої галузевої ради підприємців. Щодо проведення зазначених робіт підприємців, які здійснюють торговельну діяльність на території ринку, має бути повідомлено за рік до початку проведення робіт.

Крім того, до постанови КМУ «Про заходи зі стабілізації цін за надання послуг та оренду торговельних приміщень (площ) у торговельних об’єктах, на ринках з продажу продовольчих і непродовольчих товарів в умовах фінансово-економічної кризи» від 05.03.2009 р. № 278 унесено зміни, якими типовий договір оренди торговельного місця викладено в новій редакції.

З метою захисту прав споживачів КМУ доручив відповідальним органам влади провести протягом двох місяців інвентаризацію ринків та в разі виявлення:

— облаштованих торговельних місць, на яких здійснюється торговельна діяльність без відповідних документів, — створити на період до 3 років тимчасові комунальні ринки, протягом дії яких провести громадське обговорення генерального плану населеного пункту з метою визначення місць для розташування ринків;

— інших торговельних місць, на яких здійснюється торговельна діяльність без відповідних документів, — надавати підприємцям та виробникам сільськогосподарської продукції торговельні місця для здійснення торговельної діяльності на діючих ринках.

(Постанова КМУ «Положення про основні вимоги до організації діяльності продовольчих, непродовольчих та змішаних ринків» від 29.07.2009 р. № 868; набрала чинності з 21 серпня 2009 року)

 

Курсові різниці за валютними кредитами до валових витрат не включаються

Кабмін укотре запроваджує «нові» податкові норми, сутність яких зводиться до того, щоб збитки минулого, 2008, року було включено до декларації за 9 місяців 2009 року не повністю, а за вирахуванням сум, сформованих за рахунок курсових різниць щодо непогашених заборгованостей (здебільшого це будуть кредити). Отже, показник ряд. 04.9 декларації за 9 місяців 2009 року має бути зменшено на цю суму. Якщо ж заборгованість погашено, то курсові різниці щодо неї у валових витратах залишаються.

Судячи з тексту документа, не важливо, коли відбулося погашення — у 2008 році чи в одному з трьох періодів 2009 року (хоча в пояснювальній записці до проекту постанови, що коментується, зазначено, що для збереження валових витрат кредит необхідно було погасити саме у 2008 році). При цьому, найімовірніше, податківці вважатимуть, що збитки 2008 року сформовано в першу чергу з валових витрат за курсовими різницями, а вже в другу чергу — з інших валових витрат.

Крім того, у постанові зазначено: якщо платник податків не виконуватиме нововведені вимоги, податківці можуть прийти на перевірку. Характер перевірки не уточнюється, але, мабуть, це буде позапланова виїзна перевірка. Але в Законі Україні «Про державну податкову службу в Україні» такої підстави для проведення цієї перевірки просто немає.

Відразу зауважимо, що документ стосується заповнення декларації з податку на прибуток за 9 місяців 2009 року. Тому в декларації за I квартал та півріччя 2009 року нічого виправляти не потрібно. Формально кажучи, і в декларації за 2009 рік можна буде відображати курсові різниці так, як це передбачено Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств».

(Постанова КМУ «Про врегулювання деяких питань адміністрування податку на прибуток» від 26.08.2009 р. № 895 )

 

Відсутність керівника не може бути перешкодою для проведення перевірки

Розпорядженням Антимонопольного комітету від 21.07.2009 р. № 258-р до Положення про порядок проведення перевірок дотримання законодавства про захист економічної конкуренції внесено зміни, якими встановлено, що відсутність керівника об’єкта перевірки (особи, яка його замінює) не може бути перешкодою для проведення такої перевірки.

Крім того, Антимонопольний комітет зауважив, що позапланові перевірки суб’єктів господарювання можуть здійснюватися з ініціативи його органів з метою забезпечення доказів у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

(Розпорядженням Антимонопольного комітету «Про затвердження Змін до Положення про порядок проведення перевірок дотримання законодавства про захист економічної конкуренції» від 21.07.2009 р. № 258-р)

 

Унесено зміни до порядку виконання постанов про накладення адмінстягнень

Постановою правління Фонду соцстраху на випадок безробіття від 23.07.2009 р. № 127 унесено зміни до Інструкції від 24.04.2003 р. № 196. Так, Інструкцію доповнено новим пунктом, відповідно до якого в порядку примусового виконання постанови про накладення штрафу з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу.

Також викладено в новій редакції постанову про накладення штрафу (додаток 2 до Інструкції), якою виноситься рішення про накладення адміністративного стягнення.

На момент підготовки матеріалу постанова не набрала чинності.

(Постанова Фонду соцстраху на випадок безробіття «Про внесення змін до Інструкції щодо оформлення органами Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття матеріалів про адміністративні правопорушення» від 23.07.2009 р. № 127)

 

Оновлено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій

ДПАУ затвердила в новій редакції Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій з урахуванням моделей реєстраторів, унесених відповідними наказами ДПА України та рішеннями Державної комісії з питань впровадження електронних систем та засобів контролю і управління товарним та грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України.

Звертаємо увагу, що наказ Державної податкової адміністрації України від 21.01.2009 р. № 7 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції» утратив чинність.

(Наказ ДПАУ «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції» від 27.08.2009 р. № 461)

 

Рекомендації ПФУ щодо заповнення довідки-розрахунку

У зв’язку з численними запитами про заповнення довідки-розрахунку страхувальниками згідно з Порядком приймання банками для виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 07.04.2009 р. № 12-1, листом ПФУ від 31.07.2009 р. № 14015/03-30 надано роз’яснення про особливості заповнення реквізитів зазначеної довідки-розрахунку.

Зокрема, у листі вказується, що сума утриманих із заробітної плати страхових внесків у розмірі 1 — 5 % не враховується при розрахунку переплати, що відображається в довідці-розрахунку. Крім того, ця сума не є складовою частиною розрахованих авансових платежів до Пенсійного фонду в розмірі 1/3 від заробітної плати, а також не відображається в реквізиті «Інформація для банку».

У додатку до листа наведено приклади заповнення довідки-розрахунку.

(Лист Пенсійного фонду України «Про заповнення довідки-розрахунку для отримання в банку коштів на виплату зарплати» від 31.07.2009 р. № 14015/03-30)
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі