Теми статей
Обрати теми

Як за допомогою «Бест-Звіт Плюс» перевірити статус платника ПДВ?

Редакція БК
Стаття

Як за допомогою «Бест-Звіт Плюс» перевірити статус платника ПДВ?

 

img 1

Досить часто користувачі програмного комплексу «Бест-Звіт Плюс» ставлять таке запитання: «При поданні податкової декларації з ПДВ за жовтень 2008 року податковий інспектор порекомендував нам перед складанням наступного звіту самостійно перевіряти індивідуальні податкові номери всіх нових контрагентів, зазначених у додатку 5. Навіщо це потрібно робити і які способи автоматизації цієї процедури існують?». Відповідь на це запитання викладено у статті.

Людмила БЕРЕЗОВСЬКА, бухгалтер-аналітик компанії «Схід-Інтелект-Сервіс», www.intelserv.kh.ua, тел.: (057) 752-82-02, 728-09-42

 

Як відомо, необхідною умовою здавання податкової декларації з ПДВ є подання розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до декларації з ПДВ), в якому обов'язково зазначаються індивідуальні податкові номери платників (постачальників та покупців).

Коли разом з документами на поставку чи придбання контрагент (постачальник або покупець) надає бухгалтеру ксерокопію свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ — проблем немає, бухгалтер не сумнівається у правильності реквізитів, що вказуються в додатку 5 до декларації з ПДВ.

А як бути, коли реквізити платника ПДВ передано, наприклад, через секретаря за телефоном? Імовірність помилки при заповненні додатка 5 існує. І якщо ІПН постачальника (покупця) зазначено в додатку 5 неправильно, після здавання декларації податкова інспекція надсилає протокол розбіжностей, при отриманні якого бухгалтер має уточнити ІПН контрагента (постачальника або покупця). Для цього потрібно подати до податкової інспекції:

— нову звітну декларацію з ПДВ з додатком 5 (якщо помилку було виявлено до 20-го числа наступного після звітного місяця)

— або уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ та уточнюючий додаток 5 (якщо помилку було виявлено після 20-го числа місяця, наступного після звітного).

Щоб уникнути конфліктів із працівниками ДПАУ під час проведення перевірок, рекомендуємо вам, перш ніж відображати суми за податковими накладними у складі податкового кредиту, перевіряти дані про реєстрацію контрагента — платника ПДВ на веб-сайті ДПАУ. Як автоматизувати самостійну перевірку індивідуальних податкових номерів усіх нових контрагентів, зазначених у додатку 5?

Програмний комплекс «Бест-Звіт Плюс» дозволяє перевірити, чи існують у державному реєстрі платники з індивідуальними податковими номерами, зазначеними в реєстрі податкових накладних. Таким чином, усі помилки в додатку 5 можна виправити ще до відправлення декларації з ПДВ.

Сутність перевірки полягає в тому, що з програми відправляється запит до Центру обробки інформації ДПАУ. Через деякий час надходить результат перевірки, отримані дані використовуються при формуванні додатка 5.

Куди надсилається запит? Запит надсилається на електронну адресу Центру обробки інформації ДПАУ —

zvit@sta.gov.ua. Сертифікат Центру вже додано до модуля «Управління сертифікатами» в попередніх версіях програми (починаючи з версії 8.73.000), потрібно тільки додати цю адресу до адресної книги.

Процедура перевірки

дуже проста і здійснюється за лічені хвилини.

1.

Перевірка можлива з модуля «Реєстр отриманих та виданих податкових накладних» і додатка 5 (з вікна відкритого документа). Наприклад, скористаємося першим способом і в головному меню програми вибираємо «Звітність Податкові накладні», щоб відкрити модуль Реєстру отриманих і виданих податкових накладних.

У його меню (а також і в додатку 5, якщо ви вважаєте за краще перевіряти контрагентів, уже сформувавши цю розшифровку) додано функцію «

Перевірити стан платника ПДВ» та існує кнопка «ID» на панелі інструментів (рис. 1). Після вибору цієї функції з’явиться повідомлення про відсутність інформації про стан платників ПДВ і буде запропоновано запитати необхідну інформацію в податковій інспекції.

img 2

2.

У вікні «Виберіть одержувача» виділіть мишкою одержувача «Центр обробки електронної звітності» (рис. 2).

img 3

3.

Після того як ви вибрали одержувача, запит підтверджується ЕЦП — аналогом печатки підприємства (рис. 3).

img 4

4.

Підписаний звіт відправляється до Центру обробки електронної звітності ДПАУ. З’явиться віконце з повідомленням «Пошта відправлена успішно», в якому натисніть на кнопку «ОК» (рис. 4). Після відправлення запиту в нижній частині вікна з’явиться інформація про те, що на поточний момент статус платника невідомий. Переконатися в успішному відправленні ви можете в Журналі передачі звітів.

img 5

5.

Через деякий час необхідно отримати відповідь. Для цього в головному меню програми виберіть команду «Ел. пошта Журнал передачі пакетів». Відкриється вікно «Журнал передачі звітів», в меню якого вибираємо команду «Пошта Прийняти та обробити повідомлення». В отриманому від ДПАУ повідомленні відображатиметься статус кожного платника («1» — зареєстрований, «0» — відсутній або свідоцтво анульоване, «2» — поле ІПН щодо цього контрагента було заповнено некоректно, наявні літерні символи) (рис. 5).

img 6

6.

Після отримання відповіді на запит знову зайдіть до модуля «Реєстр отриманих та виданих податкових накладних» (команда головного меню програми «Звітність Податкові накладні») і дайте команду перевірити статус платників ПДВ, як було описано в пункті 1.

Але якщо тоді програма не мала відомостей про платників та запропонувала відправити запит до податкової, то тепер такі відомості в неї є і до документа автоматично перенесеться інформація з відповіді на запит. Якщо результат перевірки має негативний статус, інформація про відсутність такого платника в переліку платників ПДВ відображатиметься в нижній частині вікна (рис. 6).

img 7

Залишається тільки виправити помилки і сформувати додаток 5 та декларацію з ПДВ.

Таким чином, унікальна можливість програмного комплексу «Бест-Звіт Плюс» ще більше спрощує роботу бухгалтера та максимально повно автоматизує трудомісткий процес підготовки декларації з ПДВ і додатка 5, а отже, звільняє бухгалтера від необхідності подання до податкової інспекції уточнюючого розрахунку та коригування декларації.

 

Додаткову інформацію з питань, що вас цікавлять, ви можете отримати на сайті компанії «Схід-Інтелект-Сервіс»,

www.intelserv.kh.ua або за тел.: (057) 752-82-02, 728-09-42.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі