Теми статей
Обрати теми

Про приймання органами Фонду електронної звітності

Редакція БК
Лист від 14.10.2010 р. № 03-28-1949

ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ

Про приймання органами Фонду електронної звітності

 

Лист Виконавчої дирекції від 14.10.2010 р. № 03-28-1949

 

Виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розглянувши <…> звернення <…> щодо приймання органами Фонду електронної звітності, повідомляє.

 

Чи має бути безоплатним приймання електронної звітності, чи обов’язковим є користування послугами спецоператора для подання такої звітності? Чи дійсно, якщо платник побажав подати звітність в електронному вигляді, то відповідний орган зобов’язаний її прийняти, не відсилаючи платника до будь-яких комерційних спецоператорів?

Спосіб подання звітності визначається страхувальником

на добровільних засадах. Подання електронного звіту відповідно до законодавства дає страхувальнику право не подавати відповідні звіти на паперових носіях, якщо ним було отримано другу квитанцію. Страхувальник може подавати до Фонду звітність такими способами :

— на

паперових носіях — особисто;

— на

паперових носіях — поштовими відправленнями;

— засобами

телекомунікаційного зв’язку з накладенням електронного цифрового підпису;

— засобами

телекомунікаційного зв’язку з накладенням електронного цифрового підпису через посередника.

Усі послуги

з приймання електронної звітності страхувальників робочими органами Фонду надаються безоплатно.

Взаємовідносини між спецоператором та страхувальником визначаються

договірними умовами відповідно до чинного законодавства.

 

Чи відповідає законодавству примушування подавати звітність до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності саме в електронному вигляді (створення певних перешкод для звітності у звичному «паперовому» вигляді)?

Нормативно-правовими актами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

не передбачено обов’язковості подання звітності в електронному вигляді.

 

Якщо підприємство уклало договір про подання до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звітності в електронному вигляді та має намір надсилати декларації через Інтернет, при цьому виникає запитання: чи необхідно такі самі декларації подавати на паперових бланках?

Подання електронного звіту по коштах Фонду відповідно до законодавства дає страхувальнику право

не подавати відповідний звіт на паперових носіях, якщо ним було отримано другу квитанцію.

 

Хто має підписувати звітність в електронному вигляді, що подається до органів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності?

Електронні цифрові підписи посадових осіб страхувальника відповідно до законів України від 22.05.2003 р. № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», від 22.05.2003 р. № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» накладаються на електронний звіт у такому порядку: першим

ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим ЕЦП керівника (директора), третім ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки суб’єкта звітності.

За відсутності в суб’єкта звітності посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб накладаються в такому порядку:

першим — ЕЦП керівника (директора), другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки суб’єкта звітності.

Фізичною особою — суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються в такому порядку:

першим — електронний цифровий підпис фізичної особи — суб’єкта підприємницької діяльності, другим — електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки фізичної особи — суб’єкта підприємницької діяльності (за наявності).

 

Чи відрізняються строки подання електронної звітності в електронному вигляді від строків подання звітності в паперовому? Чи дійсно така звітність приймається з 9:00 до 18:00 щодня, крім вихідних, святкових та неробочих днів (прошу повідомити такі дні та години)?

Електронні звіти подаються страхувальниками за звітні періоди та у строки подання, установлені правлінням Фонду для відповідних звітів у паперовій формі. Звітність по коштах Фонду в електронному вигляді, отримана робочими органами Фонду

пізніше строку, установленого законодавством для звітності по коштах Фонду, вважається поданою з порушенням строку. Автоматизована інформаційна система приймання звітних документів від страхувальників у робочих органах Фонду засобами інтернет-технологій Виконавчої дирекції Фонду забезпечує цілодобове приймання електронних звітів. Обробку звітів Виконавча дирекція Фонду здійснює з 9:00 до 17:00 щодня, крім вихідних, святкових та неробочих днів.

У разі отримання електронного звіту після 16:00 Виконавча дирекція Фонду формує та надсилає квитанції протягом перших двох годин наступного робочого дня.

 

Чим підтверджується приймання звітності, поданої в електронному вигляді?

Приймання звіту підтверджується другою квитанцією з повідомленням про приймання електронного звіту.

Електронний звіт, до якого страхувальником не було отримано другу квитанцію з повідомленням про його приймання, не вважається поданим.

 

Яка дата вважається датою подання податкової звітності, поданої в електронному вигляді?

Датою подання електронної звітності по коштах Фонду вважається дата, зафіксована посередником або Виконавчою дирекцією Фонду в першій квитанції до електронного звіту, щодо якого страхувальником отримано другу квитанцію з повідомленням про приймання електронного звіту.

 

Який строк зберігання архіву файлів, надісланих як звітність, файлів звітності з накладеними на них ЕЦП платника та отриманих електронних квитанцій з ЕЦП?

Робочі органи Фонду забезпечують [такий самий] строк зберігання електронних звітів, як і для

паперових, відповідно до наказів Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.98 р. № 41 «Про затвердження Переліку типових документів», Державного комітету архівів України від 25.04.2005 р. № 49 «Про затвердження Порядку зберігання електронних документів в архівних установах» та постанови правління Фонду від 24.12.2001 р. № 54 «Про затвердження Інструкції з діловодства в органах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності».

 

Підприємство уклало договір з аудиторською фірмою про складання всієї звітності та доручило їй здавати податкову звітність підприємства в електронному вигляді. Хто несе відповідальність за своєчасність подання та коректність заповнення документів?

Відповідно до Закону України від 18.01.2001 р. № 2240 «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими [народженням і] похованням» визначено, що страхувальники зобов’язані нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески, вести облік коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно подавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів. Отже, відповідальність за своєчасність подання і коректність заповнення звітності по коштах Фонду несе

страхувальник.

 

В. о. директора Е. Ушаков

 

Від редакції

У листі, що коментується, Фонд соцстрахування з тимчасової втрати працездатності відповів на ті самі 9 запитань, що й ДПАУ з Фондом соцстрахування на випадок безробіття (див. «Б & К», 2010, № 18, 23). І хоча з 1 січня 2011 року цей лист утратить свою актуальність у зв’язку з набуттям чинності Законом України «Про єдиний соціальний внесок» від 08.07.2010 р. № 2464-VI, однак він ще стане у пригоді тим, у кого в поточному році виникли подібні запитання у взаємовідносинах з Фондом. Якщо ж говорити по суті листа, то редакція поділяє точку зору Фонду з усіх порушених питань. Окремо хотілося б відзначити чітку відповідь стосовно дати подання електронного звіту — це дата, зафіксована в першій квитанції до звіту, щодо якого страхувальником отримано другу квитанцію.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі