Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Відновлено спецрежим ПДВ для переробників, установлено новий — для сільгосппідприємств

Щоб підтримати сільськогосподарські та переробні підприємства, депутати внесли зміни до таких законів України: «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР, «Про державну підтримку сільського господарства України» від 24.06.2004 р. № 1877-IV, «Про Кабінет Міністрів України» від 16.05.2008 р. № 279-VI, «Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 31.10.2008 р. № 639-VI.

Зокрема, змінами, унесеними до п. 11.21 Закону про ПДВ, відновлюється спецрежим ПДВ для переробних підприємств. Крім того, установлюється для сільгосппідприємств, що не обрали спецрежим оподаткування діяльності у сфері сільського, лісового господарства та рибальства, передбачений ст. 81 Закону про ПДВ, новий спецрежим ПДВ при реалізації ними молока, худоби, птиці, вовни, а також молочної продукції та м’ясопродуктів, вироблених у власних переробних цехах.

Причому п. 3 розділу II Закону № 1782 встановлюється безперервність дії спецрежиму ПДВ для переробних підприємств: суми ПДВ, нараховані переробними підприємствами відповідно до абзацу першого п. 11.21 ст. 11 Закону про ПДВ за період з дня прийняття Конституційним Судом України рішення від 24.11.2009 р. № 29-рп/2009 до дня набуття чинності Законом № 1782, не підлягають сплаті до бюджету і включаються до податкових зобов’язань платників податку у звітному податковому періоді, на який припадає день набуття чинності зазначеним Законом. При цьому фінансові санкції за несплату сум ПДВ до бюджету, нараховані протягом такого строку, до переробних підприємств не застосовуються.

Закон набрав чинності з 31 грудня 2009 року.

(Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки агропромислового комплексу в умовах світової фінансової кризи» від 22.12.2009 р. № 1782-VI)

 

Спрощення умов ведення бізнесу

Напередодні нового року до чинного законодавства було внесено зміни, спрямовані на створення сприятливіших умов ведення підприємницької діяльності в Україні. Серед основних із них слід назвати:

значне зниження вимог до розміру статутного фонду: зі ста до однієї мінімальної заробітної плати, що діє на момент створення ТОВ;

— запровадження правила, згідно з яким

строк договору оренди державного чи комунального майна не може бути менше 5 років, якщо орендар не пропонує менший строк;

— скасування вимоги про ліцензування оптової торгівлі насінням, професійної діяльності у сфері надання соціальних послуг, розробки проектів та проведення робіт з консервації, реставрації, реабілітації, музеїфікації, ремонту, облаштування пам'ятників; діяльності з розведення домашніх тварин (собак, кішок, екзотичних і декоративних тварин) у племінних розплідниках, дресирування собак і підготовки фахівців у цих сферах; діяльності з перепродажу предметів мистецтва, колекціонування та антикваріату, діяльності з організації торгів (аукціонів) предметами мистецтва, колекціонування та антикваріату;

— уведення норми, згідно з якою

ліцензія видається на необмежений строк, за винятком тих випадків, коли Кабмін обмежує строк дії ліцензії, але при цьому цей строк не може бути менше п’яти років;

установлення строку в 10 робочих днів для видачі дозвільних документів, якщо інший строк не встановлено спеціальним законом, з дня подання суб’єктом господарювання всіх необхідних документів; якщо уповноважений орган у строк не дає дозволу, але й не направляє відмову, суб’єкт господарювання може починати здійснювати відповідний вид діяльності;

запровадження мораторію на перевірки суб’єктів малого підприємництва (за винятком деяких контролюючих органів), що, судячи з усього, має скасувати дію постанови Кабміну про «мораторій на перевірки», що поширювалася на всіх суб’єктів господарювання;

— установлення заборони на підвищення орендної плати за договорами оренди держмайна із суб’єктами малого підприємництва.

Закон набрав чинності 30 грудня 2009 року, за винятком норми, що встановлює обов’язок повідомляти орган ліцензування про зміну відомостей, зазначених у документах, які подаються для отримання ліцензії (у цій частині Закон набере чинності з 1 березня 2010 року).

(Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні» від 15.12.2009 р. № 1759-VI)

 

Яку дату можна вважати моментом сплати пені?

Міністерство праці та соціальної політики України внесло зміни до п. 3.9 розділу 3 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом від 15.05.2007 р. № 223, щодо визначення моменту сплати пені за порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій, передбачених Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.91 р. № 875-XII.

Так, тепер

моментом сплати роботодавцем пені вважається:

— при сплаті готівкою — день переказу грошей поштою або через установу банку на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства;

— при безготівковому розрахунку — день перерахування суми платежу з рахунка платника на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, незалежно від часу її зарахування до бюджету.

Наказ набрав чинності

11 січня 2010 року.

(Наказ Міністерства праці та соціальної політики України «Про внесення зміни до Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Мінпраці від 15.05.2007 р. № 223» від 04.12.2009 р. № 443)

 

ДПАУ затвердила Інструкцію щодо оформлення матеріалів про адмінправопорушення

Затверджено Інструкцію щодо оформлення органами державної податкової служби матеріалів про адміністративні правопорушення, якою встановлено порядок оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах державної податкової служби та процедуру складання протоколів про адміністративні правопорушення, розгляду справ про адміністративні правопорушення органами державної податкової служби, ведення діловодства у справах про адміністративні правопорушення, а також забезпечення належного розгляду скарг на постанови у справах про адміністративні правопорушення.

У додатках до Інструкції наведено форми нових бланків:

— Протоколу про адміністративне правопорушення (додаток 1);

— Журналу реєстрації протоколів та постанов про адміністративні правопорушення (додаток 2);

— Постанови про накладення адміністративного стягнення (додаток 3);

— Постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення (додаток 4);

— Рішення про розгляд скарги (протесту) на постанову у справі про адміністративне правопорушення (додаток 5);

— Журналу видачі бланків протоколів та постанов у справах про адміністративні правопорушення (додаток 6).

Наказ набрав чинності з 11 січня 2010 року.

(Наказ ДПАУ «Про затвердження Інструкції щодо оформлення органами державної податкової служби матеріалів про адміністративні правопорушення» від 28.10.2009 р. № 585)

 

Затверджено нову форму розрахунку ФСП

ДПАУ наказом від 10.11.2009 р. № 624 виклала в новій редакції:

— Порядок розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку та складання податкового розрахунку, затверджений наказом ДПАУ від 27.04.99 р. № 230;

— Форму податкового розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку, затверджену наказом ДПАУ від 26.03.2004 р. № 170.

Податковий розрахунок фіксованого сільськогосподарського податку за новою формою вперше слід подавати починаючи з розрахунку на 2010 рік (у термін до 1 лютого 2010 року).

Наказ набрав чинності з 1 січня 2010 року.

(Наказ ДПАУ «Про внесення змін до Порядку розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку та складання податкового розрахунку» від 10.11.2009 р. № 624)

 

Затверджено зміни до П(С)БО, що наберуть чинності у 2013 році

На виконання Стратегії модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007 — 2015 роки, затвердженої урядовою постановою від 16.01.2007 р. № 34, Міністерство фінансів України затвердило зміни до:

— П(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»;

— П(С)БО 7 «Основні засоби»;

— П(С)БО 8 «Нематеріальні активи»;

— П(С)БО 9 «Запаси».

Відповідно до змін дія зазначених П(С)БО також поширюватиметься на бюджетні установи та фонди загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування.

Зміни, затверджені наказом № 1396, наберуть чинності з 1 січня 2013 року.

(Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до деяких положень (стандартів) бухгалтерського обліку» від 30.11.2009 р. № 1396)

 

Удосконалено Методрекомендації щодо перевірки порівнянності показників фінансової звітності

До Методичних рекомендацій щодо перевірки порівнянності показників фінансової звітності внесено зміни, якими враховано попередні зміни, що вносилися до деяких П(С)БО протягом 2009 року. Зміни стосуються окремих показників таких форм фінансової звітності:

— форми № 1 і № 1-м «Баланс»;

— форми № 2 і № 2-м «Звіт про фінансові результати»;

— форми № 3 «Звіт про рух грошових коштів»;

— форми № 5 «Примітки до річної фінансової звітності».

Слід зауважити, що в зазначених вище Методичних рекомендаціях є посилання на окремі рядки форм звітності, які не існують у редакціях таких діючих форм, оскільки підприємства за необхідності повинні самостійно вписувати їх до зазначених форм як довідкову інформацію. Можливість вписувати довідково за необхідності окремі рядки до існуючих форм фінансової звітності передбачено у відповідних П(С)БО.

(Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до Методичних рекомендацій щодо перевірки порівнянності показників фінансової звітності» від 29.12.2009 р. № 1572)

 

Нові правила нарахування зносу на необоротні активи бюджетними організаціями

Держказначейство внесло зміни до Інструкції з обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом від 17.07.2000 р. № 64. Цю Інструкцію доповнено спеціальним розділом, в якому й визначено правила нарахування зносу на необоротні активи. Сутність змін полягає в такому.

По-перше, необоротні активи тепер поділено на 7 груп. Причому в межах кожної групи виділено підгрупи, до кожної з яких застосовуються різні норми нарахування зносу: 2, 4, 5, 7, 10, 15, 20 %.

По-друге, для необоротних активів (у розрізі кожної підгрупи) установлено терміни корисного використання. Цю інформацію наведено в додатку до наказу.

По-третє, значно скорочено перелік об’єктів необоротних активів, на які знос не нараховується.

Що стосується таких об’єктів необоротних активів, як експонати зоопарків, виставок, бібліотечні фонди, малоцінні необоротні матеріальні активи, білизна, постільні речі, взуття й одяг, інвентарна тара, матеріали тривалого використання для наукових цілей, то на такі об’єкти знос нараховується в такому порядку:

— 50 % первісної вартості — у першому місяці використання такого об’єкта;

— решта 50 % первісної вартості — у місяці ліквідації (списання з балансу).

Стосовно об’єктів нематеріальних активів норми нарахування зносу і терміни корисного використання визначаються виходячи зі строку дії патенту, свідоцтва. Якщо на нематеріальний актив термін корисного використання не встановлено, то на такий об’єкт знос не нараховується.

По-четверте, тепер знос нараховується за повні календарні місяці перебування необоротних активів в експлуатації.

По-п’яте, в Інструкції з’явився окремий п. 1.24, в якому визначено, що необоротні активи, отримані безоплатно від інших установ, зараховуються на баланс установи за первісною (відновлювальною) вартістю.

Наказ набрав чинності з 9 січня 2010 року.

(Наказ Державного казначейства України «Про внесення змін до наказу Державного казначейства України від 17.07.2000 р. № 64» від 22.12.2009 р. № 526)

 

ПФУ вважає, що у 2010 році ставка збору з купівлі-продажу безготівкової іноземної валюти становить 0,5 %

Пенсійний фонд України вважає, що у 2010 році юридичні та фізичні особи, які здійснюють операції з купівлі-продажу безготівкової іноземної валюти за гривні, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 0,5 % від суми операції.

Підстава для такого висновку — п. 6 ст. 4 Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.97 р. № 400/97-ВР, в якому з 2008 року встановлено зазначену ставку збору на обов’язкове державне пенсійне страхування. Тим часом у 2009 році згідно із Законом України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 26.12.2008 р. № 835-VI збір з придбання безготівкової валюти було знижено з 0,5 до 0,2 %.

Але оскільки бюджет 2010 року на сьогодні не прийнято, то, на думку ПФУ, за таких умов повинні діяти норми Закону № 400/97-ВР. А тому у 2010 році розмір збору із зазначених операцій має становити 0,5 %.

Позиція Фонду є доволі спірною, оскільки згідно з ч. 4 ст. 46 Бюджетного кодексу України до прийняття закону про Державний бюджет України на поточний бюджетний період податки, збори (обов’язкові платежі) та інші надходження справляються відповідно до закону про Державний бюджет України на попередній бюджетний період та інших нормативно-правових актів.

(Лист Пенсійного фонду України «Про розмір збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу безготівкової іноземної валюти за гривні» від 31.12.2009 р. № 24746/03-02).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі