Теми статей
Обрати теми

Звіряння взаєморозрахунків

Редакція БК
Відповідь на запитання

Звіряння взаєморозрахунків

 

Підкажіть, як в «1С:Бухгалтерії 8» оформити звіряння взаєморозрахунків з дебіторами і за необхідності внести коригування до інформаційної бази.

Ю. Липовецький

 

Вероніка НЕКРАСОВА, консультант «Б & К»

 

Виконати поставлене завдання нам допоможуть два документи — «

Акт сверки взаиморасчетов» і «Корректировка долга».

 

ЗВІРЯННЯ ВЗАЄМОРОЗРАХУНКІВ

Документ «

Акт сверки взаиморасчетов» (головне меню «Покупка → Акт сверки взаиморасчетов») призначено для проведення звіряння взаєморозрахунків підприємства з контрагентами.

Звіряння взаєморозрахунків може бути проведено відразу за всіма договорами з контрагентами і за конкретним договором. У документі слід зазначити період, за який провадиться звіряння. Якщо період не вказано, буде виконано звіряння за всіма операціями з контрагентом, здійсненими з моменту початку ведення обліку в інформаційній базі.

На закладці «

По данным организации» (рис. 1) зазначено розрахункові документи між контрагентами із сумами за вказаний період, на закладці «По данным контрагента» — таку саму інформацію, але тільки за даними конкретного контрагента. Обидві ці закладки можна заповнити в ручному режимі чи автоматично. Якщо вибрано автоматичне заповнення (кнопка «Заполнить → Заполнить по данным бухгалтерского учета»), то програма аналізує рух на рахунках бухгалтерського обліку, які вказуються на закладці «Счета учета расчетов». У результаті табличну частину буде заповнено документами, за якими здійснювалися розрахунки з контрагентом, та сумами розрахунків. Таким чином, при проведенні звіряння можна побачити повну картину стану взаєморозрахунків і безпосередньо за документом з’ясувати причини зміни заборгованості.

img 1

У нижній частині закладки «

По данным организации» виводяться суми залишків на початок та кінець періоду, а також видається інформація про розбіжність у сумах із даними контрагента.

Якщо при звірянні з контрагентом відхилень в обліку виявлено не було, табличну частину закладки «

По данным контрагента» можна заповнити автоматично за даними нашої організації. При цьому буде використано інформацію з табличної частини «По данным организации». Оборот по дебету в табличній частині за даними організації інтерпретується як оборот по кредиту за даними контрагента. У нижній частині закладки виводяться суми залишків на початок та кінець періоду, а також видається інформація про розбіжність у сумах з даними організації.

Закладку «

Дополнительно» призначено для введення даних про представників організації та контрагента, відповідальних за здійснення звіряння взаєморозрахунків.

Після здійснення звіряння інформацію можна захистити від випадкових змін, установивши прапорець «

Сверка согласована». Після встановлення цього прапорця всі реквізити документа, крім інформації про представників сторін та відповідальну особу, буде захищено від змін. Цей документ не формує проводок і має друковану форму «Акт сверки».

 

ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ РОЗРАХУНКІВ З КОНТРАГЕНТАМИ

Оскільки ми заговорили про звіряння взаєморозрахунків, згадаємо ще про один документ програми «

Инвентаризация расчетов с контрагентами». Тим більше, що згідно з чинним законодавством провадити інвентаризацію обов’язково перед складанням річної бухгалтерської звітності, а це вже зовсім скоро. Мета інвентаризації розрахунків з контрагентами полягає в перевірці обґрунтованості сум, що значаться на рахунках бухгалтерського обліку.

Цей документ знаходиться в меню «

Покупка (Продажа) → Инвентаризация расчетов с контрагентами» і складається з чотирьох закладок (рис. 2). На закладках «Дебиторская задолженность», «Кредиторская задолженность» виводиться перелік усіх контрагентів у розрізі рахунків бухгалтерського обліку, на яких значиться заборгованість. Заповнити закладки можна автоматично (кнопка «Заполнить»), але за наявності непідтвердженої заборгованості чи заборгованості, строк позовної давності щодо якої минув, її доведеться вказувати вручну у відповідних колонках табличних частин, попередньо встановивши її наявність. З’ясувати це можна за допомогою відповідним чином настроєного звіту «Оборотно-сальдовая ведомость по счету» (меню «Отчеты»).

img 2

На закладці «

Счета учета» зазначаються рахунки розрахунків із контрагентами, щодо яких провадиться інвентаризація. Документ «Инвентаризация расчетов с контрагентами», утім, як і всі інші документи інвентаризації, не формує проводок. При натисненні на кнопку «ИНВ-17 (акт инвентаризации)» формується друкована форма.

 

КОРИГУВАННЯ БОРГУ

У тому разі, якщо при інвентаризації було виявлено прострочену заборгованість або, наприклад, за підсумками звіряння взаєморозрахунків було прийнято рішення про здійснення взаємозаліку, нам знадобиться документ «

Корректировка долга». Цим документом оформляються такі операції:

— «

Списание безнадежной задолженности» — у разі закінчення строку позовної давності можна зареєструвати списання безнадійного боргу;

— «

Проведение взаимозачета», тобто залік зустрічних вимог, взаємне погашення дебіторської та кредиторської заборгованості одного чи двох контрагентів;

— «

Перенос задолженности»;

— «

Изменение (формирование) задолженности» — операцію призначено для довільної зміни стану взаєморозрахунків з контрагентами, що не можна відобразити іншими документами програми, наприклад повернення послуг тощо.

Остання операція в контексті поставленого запитання нас не цікавить, тому пропустимо її. Щодо інших трьох операцій наведу приклади заповнення форми документа.

Приклад. Необхідно списати заборгованість контрагента «Крупский» у розмірі 82,23 грн.

У шапці документа вкажемо контрагента і валюту боргу. Потім на закладці «

Кредиторская задолженность» (рис. 3) виберемо договір, за яким виникла заборгованість, і вкажемо суму цієї заборгованості. А на закладці «Счета учета» зазначимо рахунок для списання простроченої кредиторської заборгованості.

img 3

Якщо необхідно оформити операцію «

Проведение взаимозачета», у шапці документа вказуємо дебітора та кредитора, між якими буде закрито розрахунки (рис. 4).

img 4

Оформлення операції «

Перенос задолженности» проілюстровано на рис. 5.

img 5

Таким чином, за допомогою цих трьох документів ви зможете перевірити взаєморозрахунки як з дебіторами, так і з кредиторами, а заразом за необхідності здійснити їх коригування.

 

Успіхів у роботі! Чекаємо ваших листів за адресою: bk@id.factor.ua або на форумі редакції www.bbk.factor.ua/forum.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі