Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Парламент прийняв Закон про єдиний соцвнесок

За повідомленням Інформаційного управління Верховної Ради України, парламент прийняв Закон України «Про збирання та облік єдиного соціального внеску», яким передбачається об'єднати функції зі збирання та контролю за сплатою існуючих на сьогодні декількох страхових внесків одним органом — Пенсійним фондом України.

Так, у разі підписання зазначеного Закону Президентом з 1 січня 2011 року замість сплати страхових внесків окремо до чотирьох фондів — Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків та Пенсійного фонду — страховикам потрібно буде сплатити єдиний соціальний внесок до Пенсійного фонду України.

Пенсійний фонд України також вестиме Державний реєстр соціального страхування (реєстр страхувальників та реєстр застрахованих осіб), котрий, як передбачається, забезпечить повніший доступ до інформації для застрахованих осіб щодо придбаних ними страхових прав. Призначення всіх страхових виплат проводитиметься за даними персоніфікованого обліку.

На момент підготовки номера цей Закон ще не було підписано Президентом.

 

Закон про держзакупівлі підписано Президентом

Законом України від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон № 2289) установлені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, що повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тис. грн., а робіт — 300 тис. грн. Умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів можуть установлюватися або змінюватися виключно Законом № 2289, крім передбачених у зазначеному Законі випадків.

Законом № 2289 визначено, що закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур:

відкритих торгів (є основною процедурою закупівлі);

двоступеневих торгів (застосовується за умови, що замовник не може визначити необхідні технічні, якісні характеристики (специфікації) товарів (робіт) або визначити вид послуг, що для прийняття оптимального рішення про закупівлю необхідно провести попередні переговори з учасниками або що предметом закупівлі є здійснення наукових досліджень, експериментів чи розробок, виконання дослідно-конструкторських, будівельних робіт);

запиту цінових пропозицій (застосовується щодо товарів та послуг, для яких існує постійно діючий ринок, за умови, що їх вартість не перевищує 200 тис. грн.);

попередньої кваліфікації учасників (застосовується за потреби попереднього визначення кваліфікаційної відповідності, фінансово-економічного стану і технічних та організаційних можливостей учасника);

закупівлі в одного учасника (застосовується як виняток у разі закупівлі творів мистецтва чи закупівлі, пов’язаної із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи художнього конкурсу; відсутність конкуренції, виникнення термінової потреби в товарах, роботах або послугах).

Дія Закону № 2289 не поширюється на випадки, коли предметом закупівлі є:

— товари та послуги, пов’язані з розробкою дизайну, виготовленням захищеного паперу, банкнот і монет, їх зберіганням, транспортуванням та обліком;

— послуги, закупівля яких здійснюється державними банками та банками, у капіталізації яких узяла участь держава, виключно для проведення ними банківських операцій відповідно до Закону України «Про банки та банківську діяльність» від 07.12.2000 р. № 2121-III;

— товари, роботи та послуги, закупівля яких здійснюється замовниками, розташованими за межами України;

— товари, роботи та послуги, закупівля яких становить державну таємницю відповідно до Закону України «Про державну таємницю» від 21.01.94 р. № 3855-XII;

— послуги, необхідні для здійснення державних позик, обслуговування та погашення державного боргу.

Забороняється укладення договорів, що передбачають витрачання державних коштів та/або оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених Законом № 2289.

Закон набрав чинності з 30.06.2010 р. — дня офіційного опублікування та набирає чинності через 30 днів з дня його опублікування.

До приведення законодавства України у відповідність до Закону № 2289 закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що йому не суперечить.

(Закон України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI)

 

Нові розміри мінімальної зарплати
 і прожиткового мінімуму

Нагадаємо, що з 1 липня 2010 року Законом про держбюджет-2010 установлено такі розміри мінімальної заробітної плати: місячний — 888 грн.; погодинний — 5,32 грн.

Також з 1 липня 2010 року Законом про держбюджет-2010 підвищено розмір мінімального прожиткового мінімуму. Так, загальний показник розміру прожиткового мінімуму становить 843 грн., а для працездатної особи — 888 грн.

(Закон України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» від 27.04.2010 р. № 2154-VI)

 

Унесено зміни до П(С)БО 4
«Звіт про рух грошових коштів»

Наказом від 10.06.2010 р. № 382 «Про затвердження Змін до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 4 «Звіт про рух грошових коштів» Мінфін практично повністю переписав розділ П(С)БО 4, що регулює порядок надання інформації, у статтях Звіту про рух грошових коштів (форма № 3) щодо руху грошових коштів у результаті операційної діяльності. Змінено також і власне форму Звіту про рух грошових коштів, наведену в додатку до П(С)БО 4.

Унаслідок викладення пп. 12 — 27 П(С)БО 4 в новій редакції фактично здійснюється перехід із застосування непрямого на прямий метод підготовки Звіту про рух грошових коштів у частині руху грошових коштів за операційною діяльністю.

Наказ № 382 набрав чинності з 16 липня 2010 року, а його норми знадобляться більшості підприємств до складання річної фінансової звітності за 2010 рік.

(Наказ Мінфіну України «Про затвердження Змін до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 4 «Звіт про рух грошових коштів» від 10.06.2010 р. № 382)

 

Мінфін про документи, що підтверджують витрати
на придбання електронного авіаквитка

Мінфін у листі від 25.05.2010 р. № 31-18030-07-21/12414 вкотре висловив свою позицію стосовно документів, на підставі яких можна відшкодувати витрати на придбання електронного авіаквитка відрядженому працівнику. Як і раніше, цей держорган вважає, що роздруківка маршруту, яку перевізник видає пасажиру, котрий подорожує за електронним квитком, не є документом, що підтверджує вартість понесених працівником витрат на проїзд, і тому не може бути підставою для відшкодування таких витрат.

Аргументація обох листів будується на тому, що згідно з п. 1.12 Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.98 р. № 59, допускається відшкодування витрат на проїзд до місця відрядження і назад лише за наявності документів в оригіналі, що підтверджують вартість цих витрат (у тому числі транспортних квитків).

А от роздруківка маршруту хоча і вважається транспортним квитком в оригіналі, але не є документом, що підтверджує вартість понесених працівником витрат на проїзд. Такий висновок випливає з розділу «Загальні положення» тієї самої Інструкції, де підтверджуючими документами названо, зокрема, розрахункові документи, видані відповідно до Закону про РРО.

Як зазначається в завершальній частині листа № 31-18030-07-21/12414, право на відшкодування витрат на придбання електронного авіаквитка має підтверджуватися таким комплектом документів:

оригіналом розрахункового документа, що свідчить про здійснення розрахункової операції в готівковій чи безготівковій формі;

роздруківкою на папері маршруту електронного авіаквитка та електронного купона з номером електронного квитка;

— оригіналами відривної частини посадочних талонів пасажира.

(Лист Мінфіну України «Про службові відрядження» від 25.05.2010 р. № 31-18030-07-21/12414)

 

ДПАУ про порядок і строки застосування
окремих положень Закону № 2275

У зв'язку з надходженням запитів від платників податків та податкових органів про порядок визначення суми ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету чи бюджетному відшкодуванню з урахуванням положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 20.05.2010 р. № 2275-VI (далі — Закон № 2275), ДПАУ в листі від 08.07.2010 р. № 13547/7/16-1517 надає роз'яснення про порядок і строки застосування окремих положень зазначеного Закону.

Відповідно до п. 3 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 2275 особливий порядок визначення бюджетного відшкодування ПДВ застосовується з 16 червня 2010 року до 1 січня 2011 року.

Ураховуючи викладене, ДПАУ вважає, що в податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2010 року до рядка 23.2 включається значення рядка 26 податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2010 року в частині сум податку, сплачених постачальникам у попередніх податкових періодах.

Залишок значення рядка 26 у частині сум податку, щодо яких не здійснено розрахунки з постачальниками, відображається в зазначеному рядку до моменту формування податкової звітності за звітний період, наступний за періодом, в якому буде здійснено розрахунки з постачальниками.

Крім того, у листі повідомляється, що копії реєстрів виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді вперше повинні подаватися разом з податковою декларацією з ПДВ за червень 2010 року. Це повністю збігається з думкою директора Департаменту податку на додану вартість ДПА України Ю. Лапшина, опублікованою нещодавно на сторінках нашого видання.

(Лист ДПАУ «Про податок на додану вартість» від 08.07.2010 р. № 13547/7/16-1517)

 

З’явився Довідник пільг № 54

ДПАУ листом від 02.07.2010 р. опублікувала уточнений Довідник пільг № 54, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов’язкових платежів станом на 01.07.2010 р. Зазначений Довідник застосовується при заповненні звіту за формою № 1-ПП «Про суми пільг в оподаткуванні юридичних осіб та фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності».

(Лист ДПАУ «Довідник № 54 пільг, наданих чинним законодавством станом на 01.07.2010» від 02.07.2010 р.)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі