Теми статей
Обрати теми

Відносини з покупцями та замовниками: ланцюжок документів. Частина 1. Рахунок-фактура

Редакція БК
Стаття

Відносини з покупцями та замовниками: ланцюжок документів

Частина 1. Рахунок-фактура

 

У декількох попередніх номерах було розглянуто ланцюжок документів, якими в «1С:Бухгалтерії 7.7» оформляються ті чи інші операції у відносинах з постачальниками та підрядниками*. Тепер прийшла черга детально розглянути документи, якими оформляються відносини з покупцями та замовниками: реєстрація замовлення, відпуск товарів і послуг, оформлення повернення товарів. Отже, сьогодні йтиметься про документ «Счет-фактура», який у подальшому може слугувати підставою для введення документів «Расходная накладная», «Оказание услуг», «Ликвидация необоротных активов». Тему грошових розрахунків, які з постачальниками і з покупцями оформляються однаково, буде розглянуто в окремих статтях.

Сергій КАМЕНСЬКИЙ, консультант «Б & К»

 

* Див статті «Відносини з постачальниками та підрядниками — ланцюжок документів (частина 1)» («Б & К», 2010, № 6, c. 17), «Відносини з постачальниками та підрядниками — ланцюжок документів. Частина 2. Оприбуткування ТМЦ та супутні витрати» («Б & К», 2010, № 7, c. 7), «Відносини з постачальниками та підрядниками: оприбуткування послуг» («Б & К», 2010, № 8, c. 16), «Відносини з постачальниками та підрядниками: повернення ТМЦ» («Б & К», 2010, № 9, c. 20).

 

Документ «

Счет-фактура» дуже схожий на «Счет входящий», який було розглянуто у статті «Відносини з постачальниками та підрядниками — ланцюжок документів (частина 1)» («Б & К», 2010, № 6, c. 17). Фактично це той самий первинний документ, тільки «свій», а не «чужий». І служить цей документ для тієї ж мети: стати замовленням (початком ланцюжка взаєморозрахунків) при продажах на умовах передоплати. Банківська виписка або прибутковий ордер служити замовленнями не можуть. Коли підприємство отримає передоплату, без застосування рахунку-фактури її неможливо буде віднести на певне замовлення, адже введення субконто виду «Заказы» є обов’язковим.

Рахунок можна ввести на підставі договору. Сам рахунок може слугувати підставою для введення документів «

Расходная накладная», «Оказание услуг», «Ликвидация необоротных активов». Проводок документ не формує.

Доступ до рахунків-фактур забезпечує однойменний журнал. Вікно журналу (рис. 1) забезпечує додатковий сервіс: у групі «

Доп. информация» виводяться повідомлення про документи, зареєстровані на підставі рахунка. На рисунку показано, що за рахунком-фактурою № СФ-0000004 від 22.03.2005* вже зареєстровані видаткова накладна, податкова накладна і платіжний документ. Подробиці можна дізнатися, відкривши журнал підпорядкованих документів або побудувавши їхнє дерево (рис. 2).

* Нагадаємо, що для ілюстрації матеріалу статті використовується демонстраційна база ТОВ «Добро», що надається разом із типовою конфігурацією «Бухгалтерський облік для України».

img 1

 

img 2

На рисунку видно дві згадки про одну й ту саму податкову накладну від 22.03.2005 р. Так вийшло тому, що податкова накладна була створена на підставі видаткової накладної, але як замовлення в ній вказано рахунок.

Новий рахунок можна зареєструвати з журналу «

Счет-фактура» за допомогою кнопки «Новая строка» або клавіші «Insert». Якщо журнал закритий, можна виконати команду «Документы → Расход → Счет». Відкриється екранна форма документа (рис. 3).

img 3

У групі реквізитів «Покупатель» вибираємо покупця з довідника «Контрагенты», зазначаємо валюту розрахунків з ним (за умовчанням використовується гривня) і замовлення. Напис «Без заказа» означає, що замовленням буде сам документ.

Для поля «Что продаем» передбачено два значення: запаси (послуги) або необоротні активи. Термін оплати в однойменному реквізиті заповнюється тільки з метою оформлення, цей термін «1С:Бухгалтерія» не перевіряє.

У рахунку-фактурі мають бути вказані банківські реквізити продавця, за якими покупець здійснить передоплату. За умовчанням у реквізиті «Расчетный счет» вказано основний рахунок. Якщо у підприємства декілька банківських рахунків, у цьому полі можна зазначити потрібний.

 

УКРУПНЕНі ОДИНИЦі ВИміРюВАННЯ

Довіднику «

Номенклатура» підпорядкований довідник «Единицы измерения». Це дозволяє вводити кількість ТМЦ не тільки в штуках (кілограмах, літрах, метрах тощо), а й у більших одиницях вимірювання: упаковках, тоннах, кілометрах тощо.

Клацнувши мишею в комірці «

Ед.» табличної частини документа, ви відкриєте вікно підпорядкованого довідника (рис. 4), відфільтрованого за вибраним ТМЦ. Товару «Крем для лица» призначено дві одиниці вимірювання: штуки та упаковки. В одній упаковці вміщується десять штук товару, отже, коефіцієнт кратності для упаковки дорівнює десяти. Вибравши одиницю вимірювання «Упаковки» і ввівши в графі «Количество» табличної частини рахунка число 10, ми вибрали 10 упаковок товару, тобто 100 штук.

img 4

Якщо таблична частина документа дуже велика, її зручніше заповнювати за допомогою кнопки «

Подбор». При підборі одиниці вимірювання не зазначають. Значення комірок «Ед.» можна відкоригувати в набраній таблиці.

 

ЗНИжКИ тА НАЦіНКИ

Комірки з цінами ТМЦ табличної частини рахунка можна коригувати уручну, надаючи у такий спосіб знижку або вводячи додаткову націнку щодо цін товарів за прайс-листом. У «1С:Бухгалтерії» є й зручніший спосіб застосування знижок і націнок.

Клацнувши по кнопці «

Дать скидку>», ви відкриєте меню, що випадає, зі списком видів знижок (рис. 5).

img 5

Знижку можна зазначити у відсотках або сумою. Можна надати знижку як у цілому за накладною, так і за окремими товарними позиціями. Після вибору з меню потрібного способу надання знижки відкриється вікно для введення її значення. У заголовку вікна буде підказка «

Введите процент» або «Введите сумму» (рис. 6). На суму знижки зменшується сума за рахунком без ПДВ. Наприклад, якщо ввести суму 20,50 грн., покупець заплатить на 24,60 (20,50 х 120 %) грн. менше.

img 6

Щоб застосувати не знижку, а націнку, вводьте суму або відсоток знижки зі знаком «мінус».

Друковану форму рахунка (рис. 7) отримують, клацнувши мишею по кнопці «

Печать».

img 7

 

Отже, рахунок-фактуру створено, роздруковано і видано покупцю. Мине деякий час, і він, сплативши за цим рахунком, прийде отримати оплачені товарно-матеріальні цінності. Тож наступного разу ми розглянемо введення на підставі рахунка-фактури документа «

Расходная накладная».
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі