Теми статей
Обрати теми

Щомісячна персоніфікація в «1С:8»

Редакція БК
Стаття

Щомісячна персоніфікація в «1С:8»

 

img 1

Важкенько довелося бухгалтерам у лютому подавати звіт за звітом — чого тільки вартий щомісячний звіт щодо персоніфікації до Пенсійного фонду. Саме про цей звіт і йтиметься в цій статті. Ми розглянемо основні моменти його формування та вивантаження з програми.

Ганна САРАЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

З

1 січня 2010 року набрав чинності затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 р. Порядок № 26-1 «Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України» (далі — Порядок № 26-1). Згідно з цим Порядком замість щомісячного Розрахунку сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за формою додатка 23 підприємці-роботодавці в ті самі строки подаватимуть щомісяця звіт щодо персоніфікації. Розглянемо, як формувати цей новий звіт в «1С:Бухгалтерії 8».

 

ЕПОПЕЯ З ОНОВЛЕННЯМИ

Слід віддати належне розробникам «1С» — оновлення зі звітами з’явилися вже на початку лютого. Для найбільш нетерплячих місячні форми звіту до Пенсійного фонду було викладено ще й у розділі для користувачів на сайті «1С» (

http://users.v8.1c.ru/) як зовнішні звіти. А 8 лютого вийшов у світ реліз 1.1.15 із тими самими звітами. На лютневий диск ІТС це оновлення, звичайно ж, не потрапило, зате воно доступне для скачування на сайті «1С» користувачам ліцензійної версії програми.

Щоб скачати звіти із сайта, достатньо просто авторизуватися, увівши свій ліцензійний код (зазначений на коробці від «1С») та пароль. Пароль, як правило, повідомляє продавець програмного продукту «1С», який і реєструє користувача на сайті.

 

ЗОВНІШНІ ЗВІТИ

Зовнішні звіти являють собою звіти, що не входять до складу прикладного рішення та зберігаються в окремих файлах. Скачавши архів «

PF_81_02_2010» із зовнішнім звітом, розпакуємо його і в результаті отримаємо файл «РегламентированныйОтчетПенсионныйФонд» з розширенням «*.erf». Для того щоб відкрити цей звіт в «1С», виконаємо такі дії:

1) запускаємо програму в режимі «

1С:Предприятие», після чого входимо до меню «Сервис → Дополнительные отчеты и обработки → Дополнительные внешние отчеты»;

2) у довіднику, що відкрився, створюємо новий елемент (кнопка «

Добавить»), у результаті відкривається вікно «Регистрация внешнего отчета»;

3) натискуємо на значок і в діалоговому вікні, що відкрилося, указуємо файл «

РегламентированныйОтчетПенсионныйФонд» (рис. 1 на с. 13), клацаємо по кнопці «Открыть» і зберігаємо зміни.

img 2

Тепер якщо відкрити «Регламентированные отчеты», то у групі «Отчетность в Фонды» ви побачите доданий звіт, що відрізнятиметься лише позначкою «Внешний отчет» (рис. 2 на с. 13).

img 3

 

ОНОВЛЮЄМО РЕЛІЗ ТА ФОРМУЄМО ЗВІТ

Другий шлях отримати нові форми звіту — скачати із сайта «1С» реліз 1.1.15. У результаті на жорсткому диску в нас опиниться zip-архів. Подвійне клацання мишкою — і архів розпаковано. Шукаємо файл «

setup» і подвійним клацанням мишки запускаємо установлення оновлення. Під час установлення в діалоговому вікні зазначте каталог, у якому зберігаються шаблони, — це папка «tmplts» (рис. 3 на с. 14).

img 4

Зробили? Чудово, запускаємо «1С» у режимі Конфігуратора та виконуємо оновлення (меню «Конфигурация → Поддержка → Обновить конфигурацию»). Докладно про те, як виконувати оновлення програми, ми неодноразово розповідали на сторінках видання*, тому, вважаю, ви успішно впораєтеся з поставленим завданням.

* Див. «Б & К», 2009, № 6.

Після оновлення конфігурації, запустивши програму в режимі «1С:Підприємство», входимо до меню «Отчеты → Регламентированные отчеты». У журналі регламентованих звітів знаходимо наш щомісячний звіт і двічі клацаємо по ньому. У результаті відкриється вікно з вибором організації та періоду, за який формується звіт (рис. 4 на с. 14). Зазначивши ці дані, натискуємо на «ОК».

img 5

Важливо!

Змінити звітний період у вже відкритому звіті не можна: якщо звіт не записано, можна відмовитися від уведення звіту і знову-таки через стартову форму відкрити звіт за інший період.

Форма для складання регламентованого звіту містить бланк звіту, тобто табличний документ, що працює в режимі введення даних, а також діалог управління заповненням та друкуванням цього звіту.

Заповнення звіту виконується при натисненні на кнопку «Заполнить». За умови, що до початку формування звіту в програмі було заповнено дані про підприємство (довідник «Организации»), інформацію про працівників (довідник «Сотрудники организаций»), нараховану заробітну плату за січень (документ «Начисление зарплаты работникам организации»), а також унесено до інформаційної бази всю супутню нарахуванню заробітної плати інформацію.

Розглянемо сам звіт (рис. 4). Він складається із 8 закладок:

— першу закладку «Виды расчетов» поділено на дві табличні частини — «Больничные» та «Отпускные». На цій закладці вказують види розрахунків, відмінні від заробітної плати, які було здійснено на підприємстві у звітному періоді. Наприклад, у січні один із працівників перебував на лікарняному. Щоб звіт було заповнено коректно, у табличній частині «Больничные» додаємо рядок та у вікні «Начисления организации», що відкрилося, вибираємо запис «Больничный за счет предприятия». Якщо лікарняний тривав більше п’яти днів, слід вибрати ще й вид розрахунку «Больничный за счет соцстраха». Якщо цього не зробити, при автоматичному заповненні звіту таблиця 7 буде порожньою. Аналогічна процедура виконується і для відпусток;

— на закладці «Перечень таблиц» у зведеній таблиці програма вказує заповнені таблиці та кількість рядків;

— у таблиці 1 «Нарахування внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» відображаються підсумкові суми. За своєю сутністю ця таблиця є аналогом форми 23;

— таблиця 5 «Трудові відносини застрахованих осіб» містить дані про всіх прийнятих або звільнених у звітному місяці працівників (включаючи дату звільнення та прийняття на роботу — див. рис. 6 на с. 15). Дані в цій таблиці можна коригувати вручну;

img 6

 

img 7

— у таблиці 6 «Відомості про нарахування заробітку (доходу) застрахованим особам» зазначено всіх працівників, яким у звітному місяці нараховувалася зарплата, а також відповідні нараховані суми та суми внесків за ставками 1 — 5 %;

— у таблиці 7 «Суми, нараховані за дні тимчасової непрацездатності, щорічні й додаткові відпустки, та суми, нараховані в попередніх періодах» відображаються працівники, яким у звітному місяці було нараховано допомоги по тимчасовій непрацездатності. Суми допомоги, яку виплачує підприємство, та допомога за рахунок коштів Фонду відображаються окремими рядками;

— таблиця 8 «Наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства» заповнюється за наявності підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб.

Комірки звіту пофарбовано в різні кольори. Комірки жовтого кольору можна заповнювати вручну. Комірки зеленого кольору обчислюються автоматично на підставі даних, уведених до інших комірок.

Якщо десь у звіті ви виявите помилки, неправильно перенесені або зовсім не заповнені відомості, виправити це можна вручну, виділивши відповідну комірку та внісши правильні дані.

Перевіривши правильність заповнення звіту, збережемо його, натиснувши на кнопку «Записать» у нижній частині форми звіту. Це особливо важливо зробити, якщо ви вручну виправляли будь-які показники звіту.

Для друкування звіту внизу форми є кнопка «Печать». При натисненні на неї з випадаючого підменю можна вибрати одну з таких дій:

— «Печать сразу» — друкування звіту виконується відразу без попереднього показу;

— «Показать бланк» — виведення звіту в окремому вікні у вигляді табличного документа з метою попереднього перегляду і редагування. Відредагований табличний документ можна зберегти у вигляді файлу.

При попередньому перегляді документа в параметрах друкування є можливість задати кількість примірників друку та порядок друкування аркушів — для цього застосовується прапорець «Разобрать по копиям». Якщо прапорець установлено, спочатку друкуватимуться всі аркуші однієї копії звіту, потім — усі аркуші наступної копії і так далі. При знятому прапорці спочатку буде надруковано перший вибраний аркуш у зазначеній кількості примірників, потім — другий, теж у зазначеній кількості примірників, і так далі.

Сформувавши, перевіривши та роздрукувавши звіт, вивантажимо його з інформаційної бази. Адже якщо на підприємстві працюють понад 10 застрахованих осіб, то новий пенсійний звіт із щомісячними персоніфікованими відомостями необхідно подавати або разом з його електронною копією, або електронну версію звіту, підписану ЕЦП.

Для вивантаження звіту насамперед унизу форми звіту потрібно вказати каталог, куди звіт вивантажуватимемо (рис. 5). Потім натиснемо на кнопку «Выгрузить (в файл *.pfz)» та очікуємо повідомлення про успішне вивантаження звіту. Після цього імпортуємо файл у «Бест-Звіт» чи «АРМ-ЗС» для підпису та відправляємо до Пенсійного фонду.

Багато користувачів зіткнулися з тим, що при вивантаженні програма видає повідомлення про те, що не зазначено код відділення Пенсійного фонду, куди подається звіт (рис. 7). Це легко виправити, відкривши картку підприємства (меню «

Предприятие → Организации») та заповнивши потрібний реквізит (рис. 8).

img 8

 

img 9

Відкривши каталог, до якого вивантажили звіти, ми побачимо п’ять файлів у форматі «

*.xml» — це вивантажені таблиці та файл у форматі «*.pfz», що є архівом цих файлів.

І завершальний етап. Відкриваємо програму «АРМ-ЗС». Якщо версія програми застаріла, то її можна оновити із сайта

http://www.spov.com.ua/. На момент написання статті остання версія програми — 8.84.003 від 19.02.2010. В «АРМ-ЗС» відкриваємо меню «Документ → Імпорт» і вибираємо команду «Звіт в форматі XML». Коли програма повідомить про успішне прийняття документа, з меню «Звітність» відкриємо вікно «Щомісячна персоніфікація», а з нього відкриваємо таблицю 1. Переконавшись, що все правильно, зазначаємо каталог збереження та зберігаємо звіт (кнопка «Зберегти на диск»). Програма виконає збереження до файлу з розширенням «*.pfz».

 

Ми розглянули основні моменти формування звіту стосовно щомісячної персоніфікації до Пенсійного фонду. Якщо у вас виникнуть запитання, надсилайте їх на адресу

bk@id.factor.ua . Успіхів у роботі!
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі