Теми статей
Обрати теми

Імпортні операції: перша подія — поставка

Редакція БК
Стаття

Імпортні операції: перша подія — поставка

 

img 1

У попередньому номері ми розглянули, як оформити придбання імпортного товару, коли першою подією є його передоплата. Сьогодні зупинимося на оформленні операції, де першою подією є поставка товарів.

Ганна САРАЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Розповідати про проведення бухгалтерських операцій в «1С:Бухгалтерії 8» завжди легше на прикладі. Тому сьогодні ми працюватиме з такими даними.

Приклад

20.04.2010 р. підприємство ввозить імпортний товар на суму 2000 дол. США. При цьому було сплачено мито (5 %), митний збір 31,70 грн. (0,2 %) і ПДВ. Курс НБУ — 7,95 грн. за 1 дол. США.

28.04.2010 р. підприємство придбаває 2000 дол. США за міжбанківським курсом 7,99 грн. і в цей же день перераховує їх постачальнику за курсом НБУ — 7,92 грн. за 1 дол. США.

 

Бухгалтерський та податковий облік

У бухгалтерському обліку при визначенні первісної вартості товарів, що імпортуються, слід керуватися п. 9 П(С)БО 9 «Запаси», затвердженого наказом Мінфіну від 20.10.99 р. № 246. Відповідно до нього первісна вартість складається із:

— суми, що сплачуються згідно з договором, за вирахуванням непрямих податків;

— суми ввізного мита;

— суми непрямих податків у зв’язку з придбанням запасів тощо.

Якщо перша подія — отримання товарів (робіт, послуг), відповідно до п. 5 П(С)БО 21 «Вплив змін валютних курсів», затвердженого наказом Мінфіну від 10.08.2000 р. № 193, їх вартість визначають за курсом НБУ на дату отримання. При цьому кредиторська заборгованість, що виникла (постачальнику), є монетарною (оскільки буде погашена грошима), а отже, на дату балансу та на дату погашення за нею слід визначати курсові різниці.

Відображення в податковому обліку імпортних операцій має свої особливості. Вони полягають в тому, що датою збільшення валових витрат є дата оприбуткування товарів, незалежно від дати та величини оплати. Тому при оприбуткуванні товарів необхідно віднести вартість імпортних товарів (робіт, послуг), фактично розраховану із застосуванням курсу НБУ, що діяв на момент митного оформлення товару, до складу валових витрат, а при перерахуванні коштів в оплату за отримані товари (роботи, послуги), знаючи балансову вартість сплаченої постачальнику валюти, розрахувати різницю між цією балансовою вартістю та сумою, попередньо віднесеною до складу валових витрат підприємства. На отриману різницю залежно від знаку слід у той чи інший бік відкоригувати раніше відображені валові витрати.

Оформлення операцій в «1С:Бухгалтерії 8»

Операція надходження імпортних товарів в «1С:Бухгалтерії» оформляється документом «

ГТД по импорту». Але при оформленні ВМД підприємство повинне сплатити мито, митні послуги та ПДВ. Отже, послідовність документів, що оформляються при оприбуткуванні товарів, буде такою:

— «

Платежное поручение исходящее» — документ відображає оплату мита, митних послуг та ПДВ;

— «

Поступление товаров и услуг» — оприбуткування товарів;

— «

ГТД по импорту».

Оформлення надходження товарів починаємо зі сплати митних платежів та суми ПДВ (рис. 1 на с. 11).

img 2

 

НАДХОДЖЕННЯ ТОВАРІВ

Наступний документ у ланцюжку «

Поступление товаров и услуг». Заповнюючи його, зазначаємо контрагента та договір із ним в іноземній валюті. На закладці «Товары» у табличній частині вказуємо ТМЦ, що прибуткуються, та їх ціну у валюті. Унизу документа можна побачити, за яким курсом буде перераховано ціни у гривні (рис. 2).

img 3

Провівши документ, отримаємо проводки:

— у бухгалтерському обліку — з формування первісної вартості товарів;

— у податковому обліку — з формування балансової вартості запасів та відображення валових витрат.

 

ФОРМуємо ВМД

На підставі документа «

Поступление товаров и услуг» вводимо документ «ГТД по импорту». Його заповнення ми розглядали в попередньому номері.

Проводки, сформовані документом, у бухгалтерському обліку збільшують первісну вартість товару на вартість митних платежів та формують податковий кредит з ПДВ. У податковому обліку відбувається збільшення балансової вартості товару на суму митних платежів та суми митних платежів уключаються до валових витрат. Оскільки при імпортних операціях підставою для відображення податкового кредиту є ВМД, документ реєструє податковий кредит з ПДВ у регістрі накопичення «

НДС налоговый кредит», формує запис до Реєстру податкових накладних, і ці суми потраплять до Декларації з ПДВ за рядком 12.1 (рис. 4).

img 4

 

img 5

 

ЗАКРИВАЄМО РОЗРАХУНКИ З ПОСТАЧАЛЬНИКОМ

Щоб закрити борг перед постачальником у розмірі 2000 дол. США, необхідно придбати валюту* та перерахувати її контрагенту.

* Див. «Б & К», 2008, № 15.

Ланцюжок документів, що вводяться, буде такий:

1) «

Заявка на покупку-продажу валюты»;

2) «

Платежное поручение исходящее» з видом операції «Покупка-продажа валюты»;

3) «

Покупка-продажа валюты» з видом операції «Покупка»;

4) «

Платежное поручение входящее» з видом операції «Покупка-продажа валюты».

Оформляємо документ «

Заявка на покупку-продажу валюты» (рис. 5) та на його підставі вводимо «Платежное поручение исходящее», яким перераховуємо гривні на придбання валюти. Суму слід розрахувати самостійно, відштовхуючись від міжбанківського курсу, який у нашому прикладі становить 7,99 грн. за 1 дол. США. Крім того, справляється комісія банку (1 %) та збір до Пенсійного фонду (0,5 %). Отже, сума вихідного платіжного доручення становитиме: (2000 х 7,99) + (2000 х 7,99 х 1 %) + (2000 х 7,99 х 0,5 %) = 16219 грн. 70 коп.

img 6

На підставі документа «Заявка на покупку-продажу валюты» вводимо документ «Покупка-продажа валюты». Оскільки комісійні банку та внесок до ПФ розраховуються від вартості валюти, що придбавалася за курсом УМВБ, то суми в документі слід відкоригувати (рис. 6). До реквізиту «Сума (грн.)» уносимо суму 15980 грн. (2000 х 7,99).

img 7

Зазначаємо в документі рахунки витрат та доходів, а також статті витрат та статті доходів. Проводимо документ. При цьому в бухгалтерському обліку буде відображено придбання валюти та понесені витрати, у податковому — балансова вартість придбаної валюти та валові витрати.

Надходження валюти на валютний розрахунковий рахунок оформляємо документом «Платежное поручение входящее». Документ вводимо на підставі документа «Покупка валюты». Загалом схема підпорядкованості документів виглядатиме, як наведено на рис. 7.

img 8

Оплата постачальнику оформляється документом «Платежное поручение исходящее» з видом операції «Оплата поставщику». Документ сформує проводки з перерахування грошових коштів, виконає розрахунок курсової різниці, а також коригування валових витрат, раніше відображених при оприбуткуванні товарів.

 

У наступному номері ми продовжимо тему зовнішньоекономічної діяльності та розглянемо, як оформляються експортні операції в «1С:Бухгалтерії 8». Успіхів у роботі! Чекаємо на ваші запитання за адресою

bk@id.factor.ua .
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі