Теми статей
Обрати теми

Відносини з постачальниками та підрядниками: повернення ТМЦ

Редакція БК
Відповідь на запитання

Відносини з постачальниками та підрядниками: повернення ТМЦ

 

Нещодавно ви розповідали про документи, за допомогою яких в «1С:Бухгалтерії 7.7» обліковується прихід товарів та супутніх послуг від постачальника. А що робити, коли відбулася зворотна операція? Як у програмі відобразити повернення товарів постачальнику?

Т. Вересова, м. Мелітополь

Відповідає Сергій КАМЕНСЬКИЙ, консультант «Б & К»

 

Дійсно, у практичній роботі нерідкісні випадки повернень постачальнику. Повертають цінності як у зв’язку з виявленням браку і дефектів, так і з інших причин. Наприклад, якщо покупець не в змозі розплатитися з постачальником у визначений договором термін і продавець згодний прийняти товар назад.

Для реєстрації повернень ТМЦ постачальникам використовують спеціальний документ «

Возврат поставщику». При проведенні документ не тільки записує сторнуючі проводки за бухгалтерськими рахунками, а й автоматично коригує раніше зареєстровані валові витрати, якщо для цього є підстави. Коли сформована облікова ціна ТМЦ, що повертаються, відрізняється від тієї ціни, за якою вони були оприбутковані (що нерідко буває при використанні методів середньозваженої вартості та ФІФО), алгоритм документа автоматично спише різницю у вартості товарів на доходи або витрати періоду.

Документ «

Возврат поставщику», як і решта документів для реєстрації повернень, реєструється в журналі «Возвраты». Як правило, документ уводять на підставі прибуткової накладної, це допомагає уникнути багатьох проблем у його заповненні. При пошуку накладної-підстави не забувайте про інтервал видимості операцій, його можна розширити кнопкою «<->» на панелі інструментів журналу. Сам документ може бути підставою для запису в Реєстрі отриманих податкових накладних і виступати початком ланцюжка взаєморозрахунків.

Якщо документ уводиться на підставі прибуткової накладної, його шапка і таблична частина будуть заповнені автоматично (рис. 1 на с. 20), залишиться тільки відкоригувати кількість запасів, що повертаються.

img 1

Рядки в табличній частині на рис.  1 пронумеровано не підряд тому, що частину рядків, скопійованих з документа-підстави, було видалено. У рядках, що залишилися, слід відкоригувати кількість матеріалів, які повертаються. Для орієнтування в останній колонці виводяться дані про їх залишки на момент уведення документа.

На закладці «

Дополнительно» (рис.  2) є вже знайомі реквізити для настройки проведення валових витрат і ПДВ. Поле «Субконто валовых издержек:» за умовчанням заповнюється значенням «Інші доходи та витрати». На наш погляд, правильніше використовувати той самий елемент довідника «Валовые доходы/расходы», який було вибрано в документі, що ним прибуткували ТМЦ («Продаж (придбання) товарів (робіт, послуг)»).

img 2

Повернення — справа тонка, і алгоритм документа не завжди приймає очевидне рішення при коригуванні валових витрат. Наприклад, якщо товари, що повертаються, раніше були оплачені і сальдо розрахунків з постачальником до введення поворотної накладної було нульовим, документ не сторнує рахунок валових витрат «

ВР». Валові витрати автоматично будуть зменшені наступними документами ланцюжка, наприклад банківською випискою, якою зареєстровано повернення грошових коштів від постачальника. Вказати суму попередньої оплати поставки, а отже, і суму зменшення валових витрат, можна вручну. Відзначте галочкою відповідний пункт і введіть суму повернення (включаючи ПДВ) у поле «Сумма». Поле «НДС» буде розраховано автоматично.

На закладці можна ввести дані «вхідної» довіреності та П.І.Б. представника постачальника, що отримав цінності, а також прізвище співробітника підприємства для заповнення поля «

Отпустил». Утім, ці дані можна не зазначати. А рахунок і вид витрат, на які списуватиметься різниця між сумами за цінами постачальника та за внутрішніми обліковими цінами, слід заповнити обов’язково. Ці дані потрібні для формування проводок.

Операцію документа, сформованого з показаними на рис. 1 і 2 настройками, наведено на рис. 3 (на с. 22).

img 3

На момент уведення поворотної накладної сальдо розрахунків з постачальником «БартиКо» було нульовим. Документ не сторнував валові витрати, хоча правильніше було б сторнувати. Але авансовий платіж і ПДВ від суми повернення документом погашено (див. дві перші проводки на рис.  3). Проводками Дт 201 — Кт 631 («червоним сторно») документ зареєстрував повернення матеріалів, проводками Дт 84 — Кт 201 — відхилення «облікової» вартості запасів від «поворотної».

 

От, власне, і все, нічого складного немає. Якщо залишилися запитання, пишіть на адресу bk@id.factor.ua .

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі