Компенсація за неякісні послуги
Повернення товарів — ситуація хоча й неприємна, але, на жаль, не рідкісна у практиці бухгалтерів, та і в «1С:Бухгалтерії 8» не викличе труднощів знайти потрібний документ для її оформлення. А як бути в ситуації, коли повертаємо не товар, а послугу? Ганна САРАЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор» |
Можливо, «повернення послуги» — це не зовсім коректний вислів, але все-таки згідно з наказом ДПАУ «Про затвердження Порядку обліку бракованих товарів, повернених покупцями при здійсненні гарантійних замін товарів, а також обліку покупців, які отримали таку заміну чи послуги з ремонту (обслуговування)» від 27.06.97 р. № 203 нарівні з товаром покупець може повернути й послугу неналежної якості і відповідно вимагати компенсації за неякісно надану послугу. Розглянемо на прикладі, як провести подібну операцію в «1С:Бухгалтерії 8».
Приклад
ТОВ «Добро» замовило у фірми «Ремонт-роботи» ремонт офісу. Сума ремонтних робіт склала 68000 грн. (плюс ПДВ — 13600 грн.). Після закінчення ремонту було підписано акт приймання-здавання. А от після вселення у відремонтоване приміщення виявилися істотні недоробки, із цього приводу було складено акт. Сума компенсації за неякісно надані послуги склала 7250 тис. грн. (плюс ПДВ — 1450 грн.). Гроші за послуги вже було перераховано в повному обсязі, тому потрібно відобразити повернення послуг та частини грошових коштів.
Перший документ, який слід заповнити, це «
Поступление товаров и услуг» з видом операції «Покупка, комиссия». У шапці документа вкажемо контрагента і реквізити договору, укладеного з ним. У наведеному прикладі в параметрах договору зазначено, що ведеться складний облік податку на прибуток і ПДВ. Шапку документа заповнено, переходимо на закладку «Услуги» і в табличній частині вказуємо найменування послуги «Ремонтные работы», ціну та рахунок витрат (рис. 1). Проведемо документ, у результаті чого в обліку буде сформовано проводки:Дт 92 — Кт 631 — 68000 грн.;
Дт 6442 — Кт 631 — 13600 грн.
А в податковому обліку буде відображено збільшення валових витрат на 68000 грн.
Оплата за виконану роботу оформляється документом «
Платежное поручение исходящее» з видом операції «Оплата поставщику». Після того як було виявлено недоробки в ремонті та складено акт, виконавець переказав суму компенсації за частину неналежно виконаних робіт. Цю операцію відобразимо документом «Платежное поручение исходящее» з видом операції «Возврат денежных средств поставщиком».Отже, гроші нам повернули, залишилося відкоригувати заборгованість. Для цього скористаємося документом «
Корректировка долга» з видом операції «Изменение (формирование) задолженности». Операцію призначено для довільної зміни стану взаєморозрахунків з контрагентами, який не можна відобразити іншими документами програми.У шапці документа вкажемо контрагента, заборгованість якого коригується, та валюту обліку заборгованості (рис. 2). Оскільки заборгованість є кредиторською, ми мусимо сформувати зворотну їй, тобто дебіторську, тому працюватимемо із закладкою «
Дебиторская задолженность».Отже, у табличній частині закладки «
Дебиторская задолженность» зазначаємо:— договір контрагента, за яким коригуватимуться суми;
— суму зміни заборгованості;
— рахунок обліку заборгованості — вказується саме той рахунок обліку, на якому має обліковуватися заборгованість;
— у колонці «
Тип контрагента» для договорів з покупцями та постачальниками завжди зазначається відповідний тип;— у колонці «
Вид расчетов» укажемо вид «Возврат» (рис. 2).На закладці «
Корреспондирующий счет» зазначаються рахунок 704 «Вирахування з доходу» і значення субконто цього рахунку. Після проведення документа в обліку буде сформовано проводки, наведені на рис. 3.Перевіримо результати операції, сформувавши «
Оборотно-сальдовую ведомость по счету 631» (рис. 4) та «Оборотно-сальдовую ведомость по счету ВР» (рис. 5).
Як бачите, розрахунки за договором закрито, а валові витрати скориговано. Чекаємо ваших листів на електронну адресу редакції
id@bk.factor.ua. Успіхів у роботі!