Теми статей
Обрати теми

Безготівкові розрахунки в «1С:Бухгалтерії 7.7»: платіжне доручення

Редакція БК
Стаття

Безготівкові розрахунки в «1С:Бухгалтерії 7.7»: платіжне доручення

 

У типовій конфігурації «Бухгалтерский учет для Украины» є документи для оформлення друкованих форм установленого зразка, що подаються до банку: платіжне доручення, платіжна вимога, платіжна вимога-доручення, заява на акредитив та інкасове доручення. Усі перелічені документи не формують проводок. А для реєстрації руху грошових коштів на банківських рахунках призначено документ «Банковская выписка». У цьому циклі, до якого ввійдуть дві статті, будуть розглянуті особливості реєстрації в «1С: Бухгалтерії» безготівкових розрахунків у національній валюті — гривні.

Сергій КАМЕНСЬКИЙ, консультант «Б & К»

 

Основним документом, що регламентує порядок проведення безготівкових розрахунків, є Інструкція про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затверджена постановою Правління НБУ від 21.01.2004 р. № 22 (далі — Інструкція № 22).

 

Платіжне доручення

Документ «

Платежное поручение», як і всі документи групи меню «Банк», не може бути початком ланцюжка взаєморозрахунків. Але механізм уведення на підставі в цьому документі передбачено. Його можна ввести на підставі документів «Заявление на аккредитив», «Приходная накладная», «Счет входящий», «Услуги сторонних организаций», а також іншого документа «Платежное поручение». Сам документ може слугувати підставою для введення іншого платіжного доручення. Механізм уведення на підставі економить час і сили бухгалтера і дозволяє уникнути багатьох помилок. По можливості, ним слід користуватися.

Нове платіжне доручення можна ввести шляхом додання рядка до журналу «

Банк» або командою «Документы → Банк → Платежное поручение». Є кнопка для його створення і на панелі «Документы».

Екранна форма документа (рис. 1) містить необхідні для оформлення бланка платіжного доручення реквізити. Більшість з них заповнюється з довідників. Деякі реквізити, наприклад «

Счет» і «Заказ», використовуються для прискорення введення інформації до банківської виписки. Призначення реквізитів зрозуміле з їх назв, зупинимося докладніше на заповненні призначення платежу. Це текст, який буде вказано в полі «Назначение платежа» платіжки. Для скорочення введення тексту можна користуватися довідником «Назначения платежей», вікно якого (рис. 2) відкривається при заповненні поля «Кратко».

img 1

 

img 2

Цей довідник слугує тільки для скорочення інформації, що вводиться з клавіатури. Наприклад, вибравши елемент «

Оплата полученных ТМЦ» (з кодом 1), ви введете в поле «Назначение платежа» текст-заготовку, показану на рис. 2. Залишиться тільки додати в поле інформацію про номер і дату виписки рахунка-фактури, яких бракує. Дописувати фрази « В т. ч. НДС», «Без НДС» не потрібно: вони додадуться автоматично, виходячи зі значення реквізиту «Вид НДС». Якщо ви не хочете використовувати довідник «Назначения платежей», поле «Кратко» можна очистити, натиснувши на клавіші «Shift+F4».

 

ПЛАтЕжі ДО БюДжЕтУ

Оформлення платіжних доручень для сплати податків і зборів має свої особливості. Проілюструємо їх, склавши платіжку для сплати податку на додану вартість.

Список усіх податків і відрахувань, їх ставки та інші реквізити містяться в довіднику «

Налоги и отчисления». Декілька реквізитів цього довідника спеціально призначені для складання платіжних доручень. Відкриємо довідник і відшукаємо в групі «НДС» елемент «НДС в бюджет» (рис. 3).

img 3

Це спеціальний елемент довідника, призначений для вибору в проводках із перерахування податку і при складанні платіжних доручень. У більшості податків спеціальних елементів для вибору в платіжках немає. Податок на додану вартість є винятком, оскільки ставка цього податку залежить від виду господарської операції. Розкриємо вікно реквізитів цього елемента (рис. 4) за допомогою миші або клавіш «

Ctrl+Enter».

img 4

Ставку податку і межу, до якої ця ставка діє, для цього елемента довідника не призначають: він не призначений для розрахунку суми податку. У полі «

Счет» обов’язково потрібно ввести номер бухгалтерського субрахунку, який братиме участь у проводках.

Важливо! Усі одержувачі платежів мають бути зазначені в довіднику «

Контрагенты». Бюджети різних рівнів і соціальні фонди — не виняток.

Розкриємо довідник «Контрагенты», клацнувши мишею по кнопці «…» у правій частині поля «Получатель» (див. рис. 4).

За допомогою клавіші «F9» уведемо до нього нову групу з назвою «Получатели налогов» і створимо в ній новий елемент: «Финуправление в Оболонском р-не г. Киева» (рис. 5).

img 5

Тепер потрібно заповнити його банківські реквізити. Порядок їх уведення такий самий, як і для будь-якого контрагента. Банк вибираємо з довідника «Банки», обласні управління Державного казначейства до нього включено. Вікно із заповненими реквізитами зображено на рис. 6.

img 6

Тепер у нас з’явилася можливість використовувати нововведеного одержувача податку при оформленні банківських документів. Для вибору не тільки одержувача податку, а й самого податку, у вікні документа потрібно відзначити прапорцем реквізит «Оплата налога/отчисления» (рис. 7).

img 7

Вид податку вводимо в однойменне поле, його одержувача (фінуправління) — у поле «Контрагент». Платіжні доручення на перерахування податків заповнюються регулярно, тому «заготовку» тексту призначення платежу доцільно зберегти в довіднику.

 

ДРУК ПЛАтіжНИх ДОРУЧЕНЬ

Згідно з п. 2.2 Інструкції № 22 всі текстові елементи бланків мають бути виконані українською мовою. Тому в документі «

Платежное поручение» передбачено тільки одну форму бланка. Документ складатиметься українською мовою незалежно від значення константи «Формы на украинском».

Якщо використання копіювального (самокопіювального) паперу неможливе, то на всіх тотожних примірниках розрахункового документа в правому верхньому кутку мають бути проставлені порядкові номери примірників (1, 2, 3 тощо). У «1С:Бухгалтерії» це передбачено. Після клацання по кнопці «

Печать» відкриється діалогове вікно для введення кількості примірників. Яке число ви вкажете, стільки платіжок (рис. 8) і буде надруковано.

img 8

 

Інші банківські документи

Згідно з п. 1.13 Інструкції № 22 під час здійснення розрахунків можуть застосовуватися акредитивна, інкасова, вексельна форми розрахунків, а також форми розрахунків за розрахунковими чеками і з використанням розрахункових документів на паперових носіях та в електронному вигляді.

Слід зауважити, що зі зростанням обсягу впроваджень систем «Клієнт-банк», а також у зв’язку з тим, що платежі зараз «проходять по банку» за один день, такі форми розрахунків, як акредитив та інкасо, втрачають своє значення. На практиці найчастіше користуються платіжними дорученнями, іноді — платіжними вимогами. Проте в групі «

Банк» є й інші документи:

— платіжна вимога;

— платіжна вимога-доручення;

— заява на акредитив;

— інкасове доручення.

Форми всіх цих документів заповнюються аналогічно описаній вище формі платіжного доручення.

 

Усі розглянуті сьогодні документи формують лише друковані форми і не передбачають формування проводок. Для реєстрації руху грошових коштів на банківських рахунках призначено документ «Банковская выписка», який ми роглянемо у наступному номері «Б & К».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі