Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Держфінмоніторинг затвердив Порядок проведення перевірок

Держфінмоніторингом України затверджено Порядок проведення перевірок Державним комітетом фінансового моніторингу України суб'єктів первинного фінансового моніторингу (далі — Порядок).

Дія цього Порядку поширюється на таких суб'єктів первинного фінансового моніторингу (далі — СПФМ):

— еквайрингові та клірингові установи;

— біржі, крім фондових, товарних та інших бірж, що проводять фінансові операції з товарами;

— суб'єктів підприємницької діяльності, які надають посередницькі послуги під час здійснення операцій з купівлі-продажу нерухомого майна;

— фізичних осіб — підприємців та юридичних осіб, які проводять фінансові операції з товарами (виконують роботи, надають послуги) за готівку, за умови, що сума такої фінансової операції дорівнює чи перевищує 150 тис. грн. або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 150 тис. грн.

Зазначеним Порядком передбачено, що Держфінмоніторинг має право здійснювати планові та позапланові перевірки.

Планова перевірка СПФМ та/або його відокремленого підрозділу проводиться не частіше одного разу на рік. Про проведення планової перевірки СПФМ та/або його відокремлений підрозділ має бути попередньо письмово повідомлено Держфінмоніторингом. Починається планова перевірка не раніше ніж через десять календарних днів з дати отримання СПФМ повідомлення про її проведення.

Позапланова перевірка може проводитись за наявності хоча б однієї з таких підстав:

— письмового повідомлення органів державної влади та/або місцевого самоврядування про ознаки порушення СПФМ та/або його відокремленим підрозділом вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;

— виявлення за результатами безвиїзної перевірки фактів порушення СПФМ та/або його відокремленим підрозділом вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;

— на виконання судових рішень та на вимогу правоохоронних органів;

— за ініціативою Держфінмоніторингу у разі безпосереднього виявлення ним ознак порушення СПФМ та/або його відокремленим підрозділом вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму під час його діяльності;

— виявлення Держфінмоніторингом нових документів (обставин), що не були (не могли бути) відомі під час проведення планової перевірки та які можуть вплинути на висновки за результатами планової перевірки;

— необхідності перевірки виконання СПФМ законних вимог посадових осіб Держфінмоніторингу стосовно усунення ним порушень закону.

Повторна перевірка питань, які перевірялись раніше, здійснюється лише за рішенням суду та за постановою слідчого у кримінальній справі.

За результатами планових та позапланових перевірок робоча група складає у двох примірниках Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму (далі — Акт перевірки). До примірника Акта перевірки Держфінмоніторингу обов’язково додаються матеріали перевірки — копії документів, витяги з документів, належним чином засвідчені СПФМ та/або його відокремленим підрозділом, пояснення, протоколи та інші документи згідно з переліком, зазначеним в Акті перевірки.

Інформація, що міститься в Акті перевірки, не підлягає розголошенню співробітниками Держфінмоніторингу чи його регіонального відділу, яким вона стала відома, а сам Акт перевірки та матеріали перевірки не підлягають передачі юридичним чи фізичним особам, а також іншим органам, за винятком випадків, передбачених законом. Не допускається викладати в Акті перевірки припущення та факти, не підтверджені документально.

Крім того, Порядок регламентує обов’язки СПФМ:

допустити робочу групу до приміщень, у яких СПФМ та/або його відокремлений підрозділ здійснює свою діяльність;

— підтвердити повноваження керівника СПФМ та/або його відокремленого підрозділу (або осіб, які виконують їх обов’язки) відповідними документами;

— поставити на першому примірнику посвідчення на право проведення перевірки (далі — Посвідчення) підпис із зазначенням прізвища, ініціалів, посади та дати отримання другого примірника Посвідчення, повернути перший примірник Посвідчення керівнику робочої групи;

— забезпечити робочій групі необхідні умови для проведення перевірки;

надавати робочій групі документи, копії документів, витяги з документів, необхідних для проведення перевірки;

— надавати письмові пояснення керівнику робочої групи;

— підписати та скріпити печаткою СПФМ та/або його відокремленого підрозділу паперову копію електронного документа або підписати Акт перегляду електронного документа.

Наказ набрав чинності 18 вересня 2010 року.

(Наказ Держфінмоніторингу України «Про затвердження Порядку проведення перевірок Державним комітетом фінансового моніторингу України суб’єктів первинного фінансового моніторингу» від 21.07.2010 р. № 120)

 

Зміна цільового призначення землі при розміщенні магазину,
 кафе тощо: позиція Держкомзему

Держкомзем на своєму офіційному сайті (

www.dkzr.gov.ua) надав роз’яснення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки в разі наміру розмістити магазин, кафе, ігрові автомати на земельній ділянці, наданій для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських споруд.

У роз’ясненні вказується, що під

цільовим призначенням земельної ділянки розуміється використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою в установленому законодавством порядку (ст. 1 Закону України «Про землеустрій»).

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Земельного кодексу України розрізняють такі категорії земель України за основним цільовим призначенням:

а) землі сільськогосподарського призначення;

б) землі житлової та громадської забудови;

в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;

г) землі оздоровчого призначення;

ґ) землі рекреаційного призначення;

д) землі історико-культурного призначення;

е) землі лісогосподарського призначення;

є) землі водного фонду;

ж) землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

У межах категорії земель має місце розподіл за конкретним цільовим призначенням.

Відповідно до ст. 38 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель та споруд, інших об’єктів загального користування. Отже, в межах категорії житлової та громадської забудови земельні ділянки можуть використовуватися для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель, гаражного будівництва, громадських будівель та споруд.

У разі наміру розмістити магазин, кафе, ігрові автомати тощо на земельній ділянці, наданій для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд, відповідний орган місцевого самоврядування приймає рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки.

Установлення та зміну цільового призначення земельної ділянки передбачено ст. 20 Земельного кодексу України. Порядок зміни цільового призначення земель, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 р. № 502.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі