Теми статей
Обрати теми

Податкові накладні та їх Реєстр у OPZ «Податкова звітність»

Редакція БК
Стаття

Податкові накладні та їх Реєстр у OPZ «Податкова звітність»

 

img 1

Заповнення податкових накладних та ведення Реєстру виданих та отриманих податкових накладних у програмі OPZ «Податкова звітність» викликають чимало запитань у користувачів. Відповіді на деякі з них ви знайдете нижче.

Відповіді підготувала Олександра ВІНЦЕВИЧ, головний державний податковий інспектор ДПІ у Деснянському районі м. Києва

 

Я приватний підприємець. Оскільки в мене виникла така потреба, то з 1 квітня 2011 року зареєструвався платником ПДВ. У податковій інспекції отримав програму OPZ «Податкова звітність» . Щоб ви порадили мені перед установленням цієї програми на комп’ютер? Може є якісь «підводні камені»?

«Підводними каменями» ми би це не назвали, але одна порада все ж таки є. Перед тим як встановлювати програму

OPZ «Податкова звітність» на свій комп’ютер, ми б порадили вам завітати на сайт ДПА України в рубрику «Платникам податків про електронну звітність» у підрубрику «Програмне забезпечення» (http://www.sta.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=118370&cat_id=117117) та встановити на свій комп’ютер ті допоміжні компоненти (для коректної роботи програмного забезпечення «Система формування податкової звітності»), яких не вистачає у вашому комп’ютері, адже без них програма не буде виконувати всі ті функції, які повинна здійснювати. У подальшому будь-яку оновлену версію програми ви також зможете самостійно скачувати із цієї підрубрики.

Звертаємо увагу на те, що такі рубрики є на сайті кожного податкового органу обласного рівня.

Як показує практика спілкування з тими, хто тільки починає працювати з програмою OPZ «Податкова звітність», у більшості випадків у наборі тих програм, які встановлені в їх комп’ютерах, відсутня програма «Java», без якої неможливо якісно працювати з програмою OPZ.

 

З 1 березня зареєструвався платником ПДВ, підготував Реєстр виданих та отриманих податкових накладних за березень. При цьому питань не виникало, але чув про те, що податкові органи спочатку рекомендували всі податкові накладні кожного місяця починати з номера «1», а потім начебто погодились на те, що номери податкових накладних можуть продовжуватись протягом року. Я вирішив номери продовжувати, але не знаю, як це реалізувати в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних. Річ у тому, що коли у квітневому Реєстрі я поставив у графу «№ з/п» — «52», то при додаванні рядка в мене все одно програма виправила номер першого рядка на «1», а в тому рядку, який я додав, поставила номер «2». Як мені вирішити цю проблему?

Ну це не проблема і виправити таке дуже просто. Погляньте уважно на назву першого стовпчика. Він має назву

«№ з/п Початковий номер», а внизу під цією назвою є блакитний прямокутник, в якому відображена цифра «1». Вам необхідно лише замість цієї цифри поставити ту, з якої ви бажаєте здійснювати записи у відповідному розділі Реєстру.

Наприклад, у розділі І «Видані податкові накладні» в цьому блакитному прямокутному полі ви поставите цифру «

52» і наведете курсор на перший рядок цього Розділу, то одразу в першому стовпчику рядка з’явиться цифра «52». Якщо ж ви почнете формувати інші рядки цього Розділу, то кожний новий рядок буде мати вже новий номер, на одиницю більший. У розглянутому випадку наступний рядок буде мати номер «53» тощо.

Аналогічно все буде відбуватись і в розділі ІІ «Отримані податкові накладні».

 

Зробив декларацію з ПДВ та Реєстр, здав їх до податкових органів 18-го числа, а потім отримав декілька податкових накладних 19-го числа. Оскільки їх відображення для мене вкрай важливе, то зателефонував до податкової інспекції, де мені відповіли, що я ще маю можливість подати звітну нову декларацію з ПДВ і звітний новий Реєстр. При цьому попередили, що ці документи звітності повинні бути відмічені як «Звітні нові».

Відкрив Реєстр, дописав ці податкові накладні, але не можу зробити відмітку напроти слів «

Звітної нової». Підкажіть, як це зробити?

В одному з попередніх номерів газети ми вже давали пораду, як це можна зробити в декларації з ПДВ. У Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних необхідно зробити ту ж саму дію, а саме, навести курсор на хрестик, розміщений зверху напроти слова «

Звітної». Як тільки ви зробите клік курсором на цьому хрестику, то напроти слів «Звітної нової» з’явиться блакитне поле, яке свідчить про те, що в ньому можна щось відобразити. При додатковому кліканні курсором на цьому полі з’явиться необхідний хрестик. Аналогічні дії зробіть і в декларації з ПДВ.

 

Установив нову версію програми OPZ «Податкова звітність» і вирішив ознайомитись з її можливостями щодо заповнення податкової накладної. Одразу виникло питання: чи можна в ній реквізити покупця не набирати вручну, а зробити це автоматично, ураховуючи, що кілька покупців у нашого підприємства — постійні клієнти?

Якщо ваше підприємство у 2010 році вже було зареєстрован

е платником ПДВ і користувалося програмою OPZ, то вам не буде складно автоматично перенести реквізити партнерів-покупців до бланка податкової накладної, адже інформація щодо кожного з них вже закладена вами в попередніх версіях програми «Довідник контрагентів». Ви використовували цю інформацію під час заповнення бланка «Реєстру отриманих та виданих податкових накладних». Одразу звертаємо увагу на те, що назва цього бланка з 2011 року змінилась і він має тепер назву «Реєстр виданих та отриманих податкових накладних».

Тому під час заповнення бланка податкової накладної вам залишиться здійснити лише кілька дій. Для того щоб у вас з’явилася можливість обрати необхідного контрагента з «

Довідника контрагентів», слід установити курсор на блакитне поле, розташоване під словами «Особа (платник податку) – покупець». Як тільки ви його встановите, то побачите, що праворуч від нього з’явилася додаткова кнопка.

При натисканні на неї на моніторі з’явиться вікно, що має назву «

Довідник контрагентів», в якому можна обрати необхідного контрагента. Інформацію про нього («Назва (Прізвище, ім’я, по батькові)», «Місцезнаходження», «Номер телефона», «Номер свідоцтва ПДВ») можна перенести до бланка податкової накладної шляхом натискання на клавішу «Enter» або лівою кнопкою миші, попередньо виділивши контрагента (натисканням курсору в будь-якому місці необхідного рядка).

 

Під час заповнення бланка Реєстру виданих та отриманих податкових накладних виникла проблема. Начебто заповнив усі показники правильно, але коли провожу «перевірку структури», програма видає помилку такого змісту: «

Документ не пройшов перевірку структури: Error parsing” as unsignedLong datatype. The element: ‘HNP‘ has an invalid to its data type».

Підкажіть, що я роблю не так і що треба зробити, аби програма не видавала помилку?

Ви не виконуєте одну з умов, передбачених

Порядком ведення Реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженим наказом ДПАУ «Про затвердження форми Реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Порядку його ведення» від 24.12.2010 р. № 1002 (далі — Порядок).

Річ у тім, що пунктом 5 зазначеного Порядку передбачено, що у службовому полі Реєстру (рядок 013) вказується номер порції Реєстру від 01 до 99. Щойно ви поставите, наприклад, у службовому полі блакитного кольору цифру 01, подальша перевірка структури вже не виявить помилок.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі